  • 21. Data: 2019-01-20 21:09:32
    Temat: Re: zmniejszenie obrotów silnika
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 20.01.2019 o 20:42, Ilona pisze:

    > Raczej, nic złego się nie stanie.
    > Duża składowa rzeczywista a poza tym, indukcyjność zmienną jest, w
    > funkcji obciążenia.

    Próbowałem spowolnić wentylator w łazience, bo był głośny. Podłączyłem
    go przez kondensator 3.7uF. I usłyszałem, jak startuje F16 :-)

    P.P.

  • 22. Data: 2019-01-20 21:22:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co Ci silnik z kondensatorem o mocy kilkudziesieciu watow jak potrzeba do calej
    operacji pol wata. Kiedys zrobilem obrotowa reklame. Walec wysoki na pol metra.
    Srednica poltora metra. Napedzany byl silniczniem od rejestratora, takim co ma chyba
    370 obrotow na minute. Przekladnia byla zrobiona z okraglego paska poliuretanowego.
    Takiego co sie kupuje na metry i w warunkach amatorskich laczy lutownica. Robilo to z
    trzy obroty na minute. Ile wazyl walec nie pamietam ale pamietam ze lekki nie byl i
    mogl wazyc 10-15 kilo. Nie masa tego co ma sie obracac jest dla Ciebie istotna a jak
    stolik jest ulozyskowany. Jak prawidlowo ulozyskujesz os to po zrobieniu lopatek na
    talerzu napedzisz go wentylatorem od zasilacza komputerowego.

  • 23. Data: 2019-01-20 22:17:27
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-20 20:46, J.F. wrote:

    > Problem jest inny - stolik moze stawiac za maly opor i zwolnienia nie
    > bedzie ...

    Jest szansa, że bedzie się kręcił sam :)

  • 24. Data: 2019-01-20 22:18:09
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-20 21:07, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Problemem jest już sama przekładnia. Jeśli włączysz przy nastawionych
    > małych obrotach, to silnik może nie ruszyć. Niby można popchnąć, ale to
    > partactwo.

    Dlatego trzeba dobrać.

  • 25. Data: 2019-01-20 22:31:11
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-20 21:09, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Próbowałem spowolnić wentylator w łazience, bo był głośny. Podłączyłem
    > go przez kondensator 3.7uF. I usłyszałem, jak startuje F16 :-)

    To sporo przesadziłes.
    Jak silnik ma z 15 VA, trzeba było dać ze 0.5 uF.

  • 26. Data: 2019-01-20 22:40:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-19 o 20:57, PiteR pisze:
> [...]
    > Moment może być mały lub spaść znacznie do 50%.
    >
    > Na dziś chce on przerobić przekładnię ale mało miejsca.

    Może jednak taniej falownik.
    Za ten chcą 200 zł. Za KIT mniej.
    https://www.youtube.com/watch?v=ozvLWiPL_oo

    Robert

  • 27. Data: 2019-01-20 23:15:52
    Temat: zmniejszenie obrotów silnika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawdopodobnie jest myk. Telefunken robil/robi scalaki z serii U20X. Jeden z ukladow
    zaprojektowany jest do sterowania obciazeniami indukcyjnymi. Kiedys ogladalem
    aplikacje i jak byk jako obciazenie byl silnik jednofazowy indukcyjny z kondensatorem
    rozruchowym.

  • 28. Data: 2019-01-21 00:04:02
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-20 23:15, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    aplikacje i jak byk jako obciazenie byl silnik jednofazowy indukcyjny z kondensatorem

    Jak to wirujący stolik, to może zrobic sterowanie grupowe triaka z 555 i
    nik sie nie skapnie :)

  • 29. Data: 2019-01-21 00:31:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przekladnia bym zrobil potrzebne obroty. To ma stac na wystawie i but albo inny
    badziew ma sie na tym krecic. A tutaj dyskusja jak by miala byc to antena do
    ladownika wyslanego na Neptuna. Groble wedle stawu sie buduje. Pewno chinczyk robi
    takie cos i sprzedaje za takie pieniadze ze robic nie warto.

  • 30. Data: 2019-01-21 01:49:43
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-21 00:31, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    ladownika wyslanego na Neptuna. Groble wedle stawu sie buduje. Pewno chinczyk robi
    takie cos i sprzedaje za takie pieniadze ze robic nie warto.

    Dwubiegowy i na battery.

    https://www.banggood.com/Battery-Powered-Rotating-Ro
    tary-Display-Stand-Turn-Table-p-1098539.html?cur_war
    ehouse=CN

    a motur do sieci za 8.50
    https://www.banggood.com/TYC30-AC-12V-5060Hz-Synchro
    nous-Motor-5RPM-CWCCW-1-1_5W-p-1044546.html?rmmds=de
    tail-top-buytogether-auto&bundleRecToken=CgEwEAIaAkJ
    UIgZGQlRfUEQoAQ&cur_warehouse=CN