  • 181. Data: 2012-01-03 00:07:53
    Temat: Re: znowu pijany skurwysyn
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > a co ja wcześniej napisałem? 90% będzie ryja darło a nikt nic nie zrobi.
    > ja proponuję aby osadzeni zarabiali na siebie. Nie dadzą rady? nie
    > wychodzą. Przez jakiś czas ten system będzie wymagał dofinansowania, ale
    > jak naprawdę się okaże że facio miał rok, a odsiedział 7, to bardzo szybko
    > będą się garnąć do pracy.

    A gdzie oni mieliby pracować ? I kto miałby ich pilnować ? -> utopia

  • 182. Data: 2012-01-03 00:31:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl>

    >..
    > Jeden tutaj neguje sens obciążania sprawców kosztami lecznie ofiar,
    > ponieważ nie ma jak ściągnąć kasy z bezrobotnego. Tak jakby każdy driver
    > był bezrobotnym ;-).

    Chcesz by został bezrobotnym ?

  • 183. Data: 2012-01-03 08:13:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-02, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Albo też pojedzie bardzo, bardzo ostrożnie.

    Przeczytałeś *całe* zdanie, na które odpisywałeś?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 184. Data: 2012-01-03 08:27:17
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Zmień bezrobotnego na kolesia zarabiającego do 2000zł i
    > podaj metodę
    > windykacji. A takich to już bardzo dużo jest...

    A Ty naprawdę nie kumasz o co chodzi? Chodzi o to, żeby
    koszty leczenia ofiar były pokrywane z OC sprawcy, a nie z
    jego kieszeni bezpośrednio. W to że ktoś z własnej kieszeni
    pokryje czyjąś rentę, pobyt w szpitalu czy koszty pobytu na
    zwolnieniu nie bardzo wierzę :-). Póki co płacą za to
    wszyscy, nawet ci co auta nie posiadają, a TU mają się
    dobrze. Gdyby zacząć to naprawdę egzekwować to TU
    dostosowałyby swój system premiowania/ulg/zwyżek do
    sytuacji.

  • 185. Data: 2012-01-03 09:21:31
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-03, Robert_J <d...@g...pl> wrote:

    > A Ty naprawdę nie kumasz o co chodzi? Chodzi o to, żeby
    > koszty leczenia ofiar były pokrywane z OC sprawcy, a nie z
    > jego kieszeni bezpośrednio.

    Pytane brzmiało: "A ja jeszcze dopytam: czy jest szansa na obciążenie
    sprawcy kosztami wypłaty rent dla poszkodowanych?"

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 186. Data: 2012-01-03 09:59:16
    Od: Stanislaw Polak <p...@R...agh.edu.pl>

    W dniu 02.01.2012 10:28, WW pisze:
> [...]
    agedia-na-pomorzu-pijany-wjechal-w-5-osobowa-rodzine
    ,1741015

    > A jaka była prawdziwa przyczyna wypadku?

    Według prokuratury:
    "umyślne naruszenia zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez
    wymuszenie pierwszeństwa i niedostosowanie prędkości do panujących
    warunków atmosferycznych". Ponadto znalazłem coś takiego:
    Przemysław W. znany jest już wymiarowi sprawiedliwości. Mężczyzna na
    swoim koncie ma już dwa wyroki za jazdę z nadmierną prędkością.

    Źródło:
    http://kontakt24.tvn.pl/temat,potracil-5-osobowa-rod
    zine-zmarl-6-latek,164100.html

  • 187. Data: 2012-01-03 10:30:56
    Od: Stanislaw Polak <p...@R...agh.edu.pl>

    W dniu 03.01.2012 09:59, Stanislaw Polak pisze:
    agedia-na-pomorzu-pijany-wjechal-w-5-osobowa-rodzine
    ,1741015

    > Według prokuratury:
    > "umyślne naruszenia zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez

    Małe uzupełnienie tego co napisałem wcześniej, cytat ze strony
    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,10899
    125,Areszt_dla_kierowcy__ktory_zabil_chlopca_w_Stras
    zynie.html:

    "Udało nam się dowiedzieć, że podczas przesłuchania W. przyznał się
    tylko do części zarzutów. Wyjaśnił, że wypił alkohol około dwóch godzin
    przed wypadkiem, ale stwierdził, że jechał z prawidłową prędkością: "Nie
    rozpędzałem się na moście (). Z przeciwka jechał samochód, który był za
    blisko środka jezdni, więc skręciłem w prawo, a wtedy moje auto odbiło
    się od wysepki i wyjechało na chodnik". Przeczą temu jednak zeznania
    świadków, czyli innych kierowców i pieszych, którzy byli w pobliżu.
    Twierdzą, że alfa romeo jechał z bardzo dużą prędkością (bliższej mu
    było do 100 km/h niż dozwolonej "pięćdziesiątki"), chwilę wcześniej
    wyprzedzał inne auto, a na wysokości wysepki wpadł w poślizg.

    Od policjantów dowiedzieliśmy się, że Przemysław W. to znany pirat
    drogowy. Był wielokrotnie zatrzymywany przez funkcjonariuszy z drogówki,
    a pięć razy został ukarany za przekroczenie prędkości. Trzy razy
    otrzymał za to mandat, a dwa razy odmówił przyjęcia go i został ukarany
    grzywną przez sąd."

  • 188. Data: 2012-01-03 10:46:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-03 10:30, Stanislaw Polak pisze:
> [...]

    > a pięć razy został ukarany za przekroczenie prędkości. Trzy razy
    > otrzymał za to mandat, a dwa razy odmówił przyjęcia go i został ukarany

    Jak widać nie alkohol go prowadził, a fantazja, którą się wielu
    popisuje. Piękny przykład smutnego finału zachowań młodego, zdrowego
    (fizycznie) jeżdżącego szybko i bezpiecznie.

  • 189. Data: 2012-01-03 11:18:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-02 16:21, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski

    > Co ma zdolność do wzięcia małego kredytu (czyli możliwość wykazania
    > stałych, choć niekoniecznie wysokich zarobków) do zdolności jednorazowej
    > wypłaty wysokiego odszkodowania?

    To, że w razie problemów wyższe kwoty tak właśnie są spłacane: w formie małych rat,
    po ułożeniu się z wierzycielem bądź komornikiem. Lub po wejściu na pensję.

  • 190. Data: 2012-01-03 11:25:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > PITy dziś są, jutro nie ma. Ludzi potrafiących udokumentować łatwo
    > windykowalny majątek w kwocie odpowiadającej granicy OC komunikacyjnego

    A kto pisze o "granicy OC"? Mowa o współudziale, w dodatku z pewnością
    jakoś odgórnie ograniczonym (inaczej nie widzę).

    > jest tak mało, że nie warto pod te osoby zmieniać przepisów.

    Zmiana przepisów niewielka: TU odpowiada za szkodę wobec poszkodowanego
    bez zmian. Jedynie warunki umowy TU-ubezpieczony byłyby zliberalizowane.
    De facto trzeba by pewnie skreślić trochę zapisów ustawowych, albo
    dołożyć jako opcję. Nie wiem czy warto wprowadzać "standalone", ale może
    przy okazji jakichś innych zmian?