  • 21. Data: 2018-01-29 12:03:23
    Temat: Re: żona mnie zatłucze jak nie pomożecie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-28 o 22:41, AS pisze:

    > Możesz też spróbować router z funkcją klienta i z dobrymi antenami i z
    > niego kablem do telewizora.

    Czyli np. z antenami panelowymi lub innymi, bardziej kierunkowymi.

    Natomiast

    od sygnału znacznie ważniejszy jest stosunek sygnał/szum.

    Możesz mieć obok siebie stertę urządzeń, sygnał na poziomie -28dB, ale
    szumy niewiele niższe i też będzie problem. A "w środku lasu" -70dB i
    stabilne połączenie.

    Jak nie masz innych anten, to spróbuj istniejące położyć, aby jak
    najlepiej się widziały - antena prętowa promieniuje najlepiej
    poprzecznie do pręta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-01-29 12:36:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Monday, January 29, 2018, 10:47:42 AM, you wrote:

    > A co powiesz o wpływie szeregowej indukcyjności aparatów elektrycznych w
    > każdej fazie?
    > Wiec może za aparatami?

    A od kiedy w sieci elektrycznej domowej cokolwiek poza licznikiem i
    bezpiecznikami jest włączane szeregowo?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2018-01-29 13:35:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Jakich aparatów?? I gdzie te indukcyjności? I jaki wpływ? I dlaczego
    > szeregowych a nie równoległych? Chyba nie wiesz o czym mówisz.

    Widać do elektroników trzeba pisać "korków automatycznych"
    Wiec popatrz na drogę sygnału między gniazdkami na różnych fazach
    przyjmując zasadę działania współczesnych zabezpieczeń nadprądowych i
    "różnicówek"
    I wtedy pisz o indukcyjnościach w obwodach.

  • 24. Data: 2018-01-29 14:43:42
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.01.2018 o 04:27, sundayman pisze:
> [...]
    > nic nie ma. Ona ma siakieś netfliksy czy refluksy czy inne jutuby.
    > Swoją drogą - jak, do kurwy nędzy, można pod rząd obejrzeć 5 odcinków
    > jednego serialu ??
    >
    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    > zasięg (chociaż, kto wie).
    > Tak czy siak - muszę podłączyć TV po kablu do internetu.
    >
    > Niestety - nie mogę tego kabla fizycznie dać. Nie mogę też przybliżyć
    > routera WIFI. Remont mam przewidziany i wtedy to się wszystko zrobi -

    oom-200mb-s-fv-i5643895114.html?reco_id=8e69eb28-03d
    a-11e8-b483-246e9677f348

    > No i wyobraźcie sobie - toto działa. Tylko niestety, nie pomiędzy tymi
    > gniazdkami co trzeba :/  Okazało się, że TV i router są na innej "fazie".
    >
    > No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś
    > "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?
    >
    > Nie mogę znaleźć jakoś danych tego wynalazku, na jakiej częstotliwości
    > toto działa...
    > Może ktoś miał taki problem i coś poradzi ?
    >
    > Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    > "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

    Zamiast zmostkować to przełącz któryś z obwodów pod inną fazę. O ile nie
    zmieni to dużo w obciążeniu poszczególnych faz. Poza tym jeśli to wina
    interfejsu WiFi w TV to możesz koło TV postawić jakiś mały router
    połączyć go jako mostek z tamtym routerem a z routerka do TV kablem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2018-01-29 14:47:01
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 28/01/18 03:27, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    > "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

    Juz widze ten billboard z kampanii społecznej:

    Zdjecie sundumana z podbitym okiem a pod nim podpis:
    "Bo Netflix nie działał..."

    c.

  • 26. Data: 2018-01-29 15:58:42
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    > "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

    Wszystko podpowiadają jakieś dziwne, niezrozumiałe rozwiązania. A czy
    nie prościej zmienić... żonę?

    Jakub Rakus

  • 27. Data: 2018-01-29 16:02:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:

    > Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że
    > "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

    popłakałem się:) nie ma to jak wjechać facetowi na dumę:) masz po prostu
    doświadczoną małżonkę :D

    a do rzeczy: jak już koniecznie musisz użyć wifi to po prostu weź punkt
    dostępowy i podłącz kabelkiem do RJ45 w TV. AP w 802.11n (choć chyba
    teraz cieżko zdobyć g to nie ryzykowałbym i upewniłbym się ;)))

    Mówiąc krótko - nie używaj wifi z TV jak nie musisz. Zresztą normalnego
    wifi z większych antenek też nie używaj;) Użyj AP mogących wyciągnąć
    300mbps (zakładam, dość naiwnie, że to na dachu to "czysta" mbps).

    U mnie na dystansie 10m przez jedną ścianę k-g punkt 150mbps nie wyrabia
    na zakrętach przy streamie full hd z tvheadend. Działa nawet nieźle ale
    widać lekkie przycięcia.

    A jak będziesz robił remont to wal kable gdzie się da. Taką mam
    refleksję po tym, jak będę musiał rozwalać pół domu aby poprowadzić
    brakujące skrętki.

  • 28. Data: 2018-01-29 16:47:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2018 13:35:05 +0100, t-1 napisał(a):

> [...]
    > "różnicówek"
    > I wtedy pisz o indukcyjnościach w obwodach.

    1. Niby bezpieczniki to też "aparaty elektryczne" ale jakoś nie przyjeło
    się ich za takie uważać. To podobnie jak z transformatorem który niby
    jest "maszyną elektryczną" ale w praktyce na te słowa żadnemu
    elektrykowi nie przyjdzie do głowy obraz trafa.
    2. Aby połączyć fazy dla w.cz. wystarczy je zewrzeć kondensatorami za
    bezpiecznikami i nawet nikomu by do głowy nie przyszło by to robić przed
    nimi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2018-01-29 17:00:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś
    > "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?

    Pomyślałbym nad zmostkowaniem ich kondensatorem... ale nie robiłbym tego,
    tylko najpierw dobrze bym pomyślał, poczytał, poszukał i policzył.

    Możesz jeszcze spróbować kupić access pointa z trybem "client". Wtedy TV
    łączysz kablem z tym AP, a on po wifi łączy się z właściwym AP.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 30. Data: 2018-01-29 17:03:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > W sieciach WiFi siedzę prawie od ich wejścia na rynek.
    > Ale jak dotąd, to nie spotkałem się z ID routera.

    Zakładam że chodzi o BSSID.

    > By chyba nie masz na myśli zabezpieczeń typu Radius w byle smart-tv czy
    > w ogóle w sieci domowej.

    Eee, ja mam w sieci domowej EAP i Radiusa.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]