  • 51. Data: 2018-01-31 01:42:26
    Temat: Re: żona mnie zatłucze jak nie pomożecie
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Niby teraz liczniki elektroniczne, a może masz stary?

    licznik nowy, ale poza działką, od domu jakieś 20m.

    Czyli wychodzi jedno wielkie zwarcie :D

  • 52. Data: 2018-01-31 01:48:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie martw się, będzie się leczył u Chazana :-)
    >
    > Krycha.

    to jest widzisz, taki dyskretny mobbing.
    Wstaje koleżanka rano godzina 6.00 (ja akurat zazwyczaj wtedy się
    zbieram do spania :).

    I tak sobie idzie do telewizora i pada TO PYTANIE ;

    "...hmmm...no i co, jest już internet w telewizorze ?..."

    pytanie niby to na spokojnie. Niby że bez pretensji. Ale ja w tym
    spokoju widzę moją egzekucję. I się próbuję ratować ;

    "nooo, jeszczeeee nieeee....ale będzie. Spoko - panuję nad sytuacją.
    Pracujemy nad tym z całą grupą w internecie. Będzie pani zadowolooona !"

    Ona na to nic. Sobie przełącza na jakiś kanał i idzie się tam mejkapować
    czy coś. I taka cisza przez chwilę panuje. Straszna.

    Wtedy spieprzam dyskretnie do łazienki. No ale jak długo tak można ??

  • 53. Data: 2018-01-31 03:22:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak napisałeś do pytającego, niekoniecznie specjalisty:
    > Cytat:
    > "Bzdura. 3 kondensatory MKP 100+nF/630V między fazy za licznikiem i
    > będzie śmigać"

    Spoko :)

    Kopanie w sieci dało rezultat podobny - 0,1uF 630V między fazami.
    Czy to by działało, to już się nie dowiem z powodu deaktualizacji tej
    części problemu. Ale nawet sobie w międzyczasie zrobiłem taki
    profesjonalny "łącznik" :)

    No ale już nie podłączę, no bo po co...
    Aktualnie walczę z skonfigurowanie 2-go routera jako bridge dla pierwszego.

  • 54. Data: 2018-01-31 09:52:04
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.01.31 o 03:22, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > No ale już nie podłączę, no bo po co...
    > Aktualnie walczę z skonfigurowanie 2-go routera jako bridge dla pierwszego.

    Nie wiem jaką masz konfigurację, ale u mnie mam bridga i chwilę mi zeszło na
    konfiguracji, bo nigdzie w poradnikach nie było informacji, że ip głównego
    routera musi być x.x.x.1 a tego drugiego x.x.x.2, a dodatkowo pula ip od 2-9
    jest zarezerwowana i nic z tej puli się nie podłączy do tej sieci.

    pozdrawiam Krzysiek

    ps. u mnie router główny ma dostęp do internetu przez gsm, podpięty do niego
    przez bridga wifi jest jakiś najtańszy tplink, a do tplinka reszta urządzeń.

  • 55. Data: 2018-01-31 16:00:08
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 01:48:56 +0100, sundayman napisał(a):

> [...]
    > czy coś. I taka cisza przez chwilę panuje. Straszna.
    >
    > Wtedy spieprzam dyskretnie do łazienki. No ale jak długo tak można ??

    Dam Ci radę trochę od czapy - popsuj telewizor, przetnij wtyczkę i
    powiedz że myszy przegryzły, albo szczury, a kobiety się boją szczurów.
    Coś w ten deseń. I masz trochę spokoju. A jak powie by jechać po nowy
    kabel, to znów powiedz że niedomaga samochód, albo że byłeś w sklepie ale
    do tego modelu nie maja wtyczki. Nie ma za co. ;)

    Bo(o)t manager

  • 56. Data: 2018-01-31 16:36:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kabel, to znów powiedz że niedomaga samochód, albo że byłeś w sklepie ale
    > do tego modelu nie maja wtyczki. Nie ma za co. ;)

    Po pierwsze w domu są 2 koty. No, ale to jeszcze pół biedy, bo te koty
    na widok szczura to by popuściły z wrażenia a potem uciekły w podskokach.

    Ale poza tym są także 2 dobermany (zresztą one są zdecydowanie bardziej
    koleżanki małżonki niż moje...) - tak, że wątpię, żeby mysza czy szczur
    zrobiły na niej poważne wrażenie.

    Koleżanka sobie lubi oglądać programy w stylu "Doktor G pokazuje jak
    wyjmuje się mózg ze zwłok za pomocą widelca". Ja tego nawet słuchać nie
    mogę.
    Tak, że nie jest to charakterek w stylu "ojej ojej tu tu ! robaczek !
    ZABIJ GOOO !".

    Tak, że nie tędy droga imo. Ale dzięki, doceniam że próbowałeś...

  • 57. Data: 2018-01-31 19:48:35
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Tak, że nie tędy droga imo. Ale dzięki, doceniam że próbowałeś...

    Wiosna! Wiosna jest za dwa miesiące. Ja bym ciepnął ten kabel po kątach
    i do remontu bym wytrzymał :) No ale to ja.
    Wojtek

  • 58. Data: 2018-01-31 21:31:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2018 o 19:48, wowa pisze:

    > Wiosna! Wiosna jest za dwa miesiące. Ja bym ciepnął ten kabel po kątach
    > i do remontu bym wytrzymał :) No ale to ja.
    > Wojtek

    Ja też. Zwłaszcza, że ja nie oglądam w ogóle. Nie mam czasu, albo lecą
    jakieś idiotyzmy. Jedyna rzecz, która mnie się ostatnio spodobała to
    BLACK MIRROR.
    A tak - to wolę sobie z YT puścić "07 zgłoś się" po raz 1342-ci :)

    No ale koleżanka małżonka nie dysponuje cierpliwością.
    Gdybyście wiedzieli jaką walkę musiałem stoczyć, żeby przełożyć ten
    remont z listopada na wiosnę... jeżu kolczasty. I nie odbyło się bez
    ustępstw (salon pomalowany tymczasowo do wiosny, tak samo przedpokój i
    kuchnia. Wymienione oświetlenie tamże, bo do wiosny nie dałoby się.
    I kilka innych rzeczy. Ostatnio usłyszałem (tak jakoś zaraz po świętach)
    że pan od ekipy budowlanej ma teraz więcej wolnego czasu, i gdybyśmy
    teraz chcieli (położenie kafli na całym parterze, wymiana okna na taras,
    sufity podwieszane itp itd) to on weźmie taniej.
    Rozumiecie - teraz, w styczniu. Śniegi leżą a oni mi rozpieprzą pół domu.

    Tak, że podsumowując - koleżanka małżonka jest generalnie super. No
    uwielbiam ją przeważnie.
    Ale czasem mnie tak wkurza, że wziąłbym jakiegoś solidnego kija,
    najlepiej z sękami i.... ech, za te wszystkie krzywdy :)

    Ale potem mi przechodzi. Co zrobić. Uczucie nie jest racjonalne się
    okazuje. Nawet po parunastu latach.

  • 59. Data: 2018-02-01 09:35:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:

    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila
    > zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to
    > zasięg (chociaż, kto wie).
    > Tak czy siak - muszę podłączyć TV po kablu do internetu.
    >
    > Niestety - nie mogę tego kabla fizycznie dać. Nie mogę też przybliżyć
    > routera WIFI. Remont mam przewidziany i wtedy to się wszystko zrobi -
    > ale teraz nie da rady.

    Próbowałeś aktualizacji na telewizorze? Na routerze/access poincie? To
    często pomaga na zrywanie komunikacji.
    Spróbuj zupełnie innego access pointa - czasem urządzenia "się nie
    lubią". Zmienisz jedno i jest OK.
    No i pomysł z AP jako klientem WiFi też może pomóc.

    Pozdrawiam

    DD

  • 60. Data: 2018-02-02 19:00:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Jan 2018 04:27:29 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co
    chwila

    Sprawdź ile wynosi czas dzierżawy: być może co parę minut odłącza cię
    od Internetu. Netia ustawiła na 10 minut. Teoretycznie po połowie
    powinno odnowić, ale przy overbookingu... może być różnie.

    Sprawdź czy telewizorek dobrze działa na kabelku. Może to nie problem
    Wifi.

    Być może pomoże repeater Wifi ustawiony na wyraźnie inny SSID, tak
    aby tv łączył się tylko z nim.

    No i warto sprawdzić jaki standard wifi jest w routerze, a jaki w
    telewizorku. I czy router ma QoS. Bo może po prostu co parę minut coś
    upiera się na zjadanie transferu i telewizorek nie dostaje swojej
    porcji.

    Teoretycznie można zmienić kanał wifi, ale nowsze routery same
    potrafią znaleźć ten bardziej niezajęty.