  • 11. Data: 2023-10-29 23:35:48
    Temat: Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.10.2023 o 14:54, _Master_ pisze:
    > Elektryki to ślepa uliczka z której się będziemy śmiać taka samo jak z
    > "JAKOŚCI" CD. Ani jakość ani wygoda.

    Słuchajmy tłuków, oni wiedzą najlepiej.

  • 12. Data: 2023-10-30 08:13:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Oct 2023 20:50:44 +0200, _Master_ wrote:
    > Czy musimy się kisić w bateryjnym szlamie?
    > https://www.youtube.com/watch?v=BfNBo0M5FWU

    Czy ten system pasuje tak do kazdego silnika, to mam watpliwosci,
    bo temperarury i tlenki azotu ...

    Sprawnosc 38%, a w praktyce pewnie 20-35%, bo jak na benzynie - tez
    czesto będą nieoptymalne warunki.
    A z tego wynika m.in. mały zasięg.

    Ciekly wodór jest bardzo zimny (-253 C), wiec izolacja zbiornika
    bedzie gruba,
    zapomnij o zbiorniku zamiast koła zapasowego.
    A i tak bedzie sie ulatnial na postoju, wiec pomysl o baterii
    aby dojechac do stacji po postoju.

    Ogniwa paliwowe sugerują znacznie wiekszą sprawnosc, wiec wieksze
    zasiegi lub mniejsze zbiorniki.
    I byłyby swietne ... gdyby byly tanie, a na razie tam chyba sporo
    platyny jest.

    To moze lepiej produkcja syntetycznej benzyny?

    J.

  • 13. Data: 2023-10-30 10:43:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 08:13, J.F pisze:
    > Ogniwa paliwowe sugerują znacznie wiekszą sprawnosc, wiec wieksze
    > zasiegi lub mniejsze zbiorniki. I byłyby swietne ... gdyby byly tanie, a
    > na razie tam chyba sporo platyny jest.

    Bo to się nie będzie OPŁACAĆ gdy większością kosztów są podatki.

    Cały cza mowa o ty, nieszczęsnym samochodzie do miasta.

    Elektryki też miały kiedyś dużo mniejsze zasięgi.

    Dlaczego się uparliśmy na baterie skoro para wodna z rury jest do
    osiągnięcia w sumarycznie prostszy bardziej dostępny sposób dla kowalskiego.
    Państwo dotuje taką instalację do już istniejącego auta i mamy efekt
    ekologiczny.

    To moze lepiej produkcja
    > syntetycznej benzyny?

    Nie lepiej bo ekofaszyści MÓWIĄ STANOWCZE NIE ;-)

    Tu nie chodzi o matematykę czy sprawność. Wszystkie wyliczenia ZAKŁAMUJE
    IDEOLOGIA
    Dlaczego mamy czekać aż Kowalskiego w przyszłości ma być stać na
    elektryka jak nie wiadomo czym "zatankuje" w nocy gdy słońce nie świeci.

    Produkcja wodoru też jest nieekonomiczna ale można go produkować właśnie
    gdy ŚWIECI. a potem w kilka minut zatankować

  • 14. Data: 2023-10-30 10:43:48
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-29 o 23:35, io pisze:
    > Słuchajmy tłuków, oni wiedzą najlepiej.

    Nazwij tak specjalistów od Toyoty.

    Bo Ty to jesteś GOŚĆ ;-)

  • 15. Data: 2023-10-30 19:43:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 10:43:48 +0100, _Master_ wrote:

    > Nazwij tak specjalistów od Toyoty.
    > Bo Ty to jesteś GOŚĆ ;-)

    Na razie to Toyota jeden samochod wodorowy robi,
    na ogniwach paliwowych, zbiornikach cisnienieniowych,
    nieprzyzwoicie drogi ... stad podejrzenie, ze to ślepa uliczka.
    Tacy to i specjalisci :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-10-30 19:50:37
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 19:43, J.F pisze:
    > stad podejrzenie, ze to ślepa uliczka. Tacy to i specjalisci ?

    To może będzie to wybawieniem w celu upowszechnienia wodoromobilności ;-)

  • 17. Data: 2023-10-30 19:54:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 10:43:42 +0100, _Master_ wrote:

    > Bo to się nie będzie OPŁACAĆ gdy większością kosztów są podatki.
    >
    > Cały cza mowa o ty, nieszczęsnym samochodzie do miasta.

    Taksówki, kurierzy?
    Bo ja mogę miec dwa samochody, ale parkingów dla wszyskich chętnych
    nie starczy :-)

    > Elektryki też miały kiedyś dużo mniejsze zasięgi.

    I nikt ich nie kupował :-)

    No nie, przesadzam - chetni na EV1 byli.

    > Dlaczego się uparliśmy na baterie skoro para wodna z rury jest do
    > osiągnięcia w sumarycznie prostszy bardziej dostępny sposób dla kowalskiego.

    Baterie jak widać rozwiązują problemy.

    Zas wodór:
    -mała sprawność przy elektrolizie,
    -ekstremalne cisnienia w zbiornikach,
    -drogie ogniwa paliwowe,
    -rura zamarza w zimie.

    Szczesliwie jak widac - mirai jezdzi, wiec daje się to zrobic i na
    wodorze, pozostaje cena wodoru i cena samochodu ...

    > Państwo dotuje taką instalację do już istniejącego auta i mamy efekt
    > ekologiczny.

    Nie będzie to istniejącego auta.
    Zakres przeróbek zbyt duzy.
    Chyba, zeby tak ... przyczepkę ze zbiornikiem?

    A jak panstwo woli dotować tansze auto? Czyli na razie bateryjne..

> [...]
    > Dlaczego mamy czekać aż Kowalskiego w przyszłości ma być stać na
    > elektryka jak nie wiadomo czym "zatankuje" w nocy gdy słońce nie świeci.

    Ale syntetyczną benzyne mozna produkowac w dzien, jak świeci.

    > Produkcja wodoru też jest nieekonomiczna ale można go produkować właśnie
    > gdy ŚWIECI. a potem w kilka minut zatankować

    W zasadzie tak, i w tym piękno.
    Ale wątpie, czy w spalinowym silniku.

    Poza tym zanim powstanie cała infrastruktura wodorowa, to spokojnie
    zdążymy sobie wymienic stare spaliniaki na nowe ...

    J.

  • 18. Data: 2023-10-30 19:56:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 19:54, J.F pisze:
    > Baterie jak widać rozwiązują problemy. Zas wodór: -mała sprawność przy
    > elektrolizie, -ekstremalne cisnienia w zbiornikach, -drogie ogniwa
    > paliwowe, -rura zamarza w zimie.

    Wodór da się zmagazynować a prądu NIE

  • 19. Data: 2023-10-30 19:59:49
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 19:54, J.F pisze:
    > Nie będzie to istniejącego auta. Zakres przeróbek zbyt duzy. Chyba, zeby
    > tak ... przyczepkę ze zbiornikiem? A jak panstwo woli dotować tansze
    > auto? Czyli na razie bateryjne..

    LPG się dało. Przeróbki na takim samym poziomie.

    Logika nakazuje że auto elektryczne jest mnie skomplikowane i powinno
    być tańsze od spalinowego.

    Tymczasem jest DROŻSZE.

  • 20. Data: 2023-10-30 20:00:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-30 o 19:54, J.F pisze:
    > Ale syntetyczną benzyne mozna produkowac w dzien, jak świeci.

    ale z rury nadal będzie śmierdziało jak twierdzą ekofaszyści