  • 91. Data: 2023-11-03 18:03:26
    Temat: Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-11-03 o 17:25, Myjk pisze:
    > Jestem wolnym człowiekiem, dlatego będę takie
    > konfederackie łajzy jak ty tępić.

    Ale Ty nie masz argumentów na poparcie tezy że elektryki to jedyne
    możliwe rozwiązanie i tylko dzięki nim ocieplenie nas nie usmaży ;-)

    Zostały Ci tylko wyzwiska.

  • 92. Data: 2023-11-03 18:08:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 16:32:43 +0100, J.F

    > I tu jest pewien problem - bo moze kierowcy chcą wtedy jechac.

    Ty wiesz to najlepiej, jeżdżąc tyle co kot napłakał. ;P

    > Co proponujesz - druty nad drogą, czy wymienne baterie?
    > A moze wymienne samochody?

    Wymienne baterie to idealny pomysł, mogą się ładować w dogodnych warunkach,
    co więcej leżąc w takich ładowarkach mogą służyć także za banki energii.
    Tylko statystyki pokazują, że większość nie potrzebuje tego.

    Wg mnie idealnym pomysłem będzie zakup baterii na własność, w razie
    potrzeby "zostawienie" jej w łądowarce, pojechanie gdzie trzeba
    dzierżawiąc w czasie dalszej podróży baterię, a potem powrót
    po swoją.

    > klasyczne spalanie w zasadzie glupota.
    >
    > Reszta ... moze juz nie tak tak bardzo, ale pare wynalazków chyba
    > potrzebnych ... wydajny elektrolizer, tanie ogniwa paliwowe ..

    Nijak nadal nie ucieknie się od problemów składowania wodoru.

    > [...]
    > No, chyba, ze sie okaze, ze spoleczenstwa nie stać ...

    IMHO elektryki są mocno cenowo przeszacowane, z paru powodów.
    Głównie aby zniechęcić do ich zakupu, i zostać dalej przy
    spaliniakach, w drugiej kolejności, bo to nowa technologia,
    a popyt, mimo jęczenia oponentów na nie, jest potężny,
    patrz sprzedaż Tesli.

    > Zużyte czy rozładowane?

    Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.

    > Bo na razie podejscie producentów takie, ze najlepiej zmienic
    > cały samochód - spalinowy też :-(

    To nie jest podejście producnetów, tylko samych użytkowników.
    Dla mnie też jazda samochodem starszym niz 8 lat to straszny kibel.
    Nie lubię smrodu dywanów, co zaczyna w takim starym samochodzie
    dawać o sobie znać i nawet pranie nie pomaga (a z "ulepszaczy"
    powietrza nie korzystam), nie lubię trzeszczenia zużytych
    plastików i innych części, etc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2023-11-03 18:14:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 10:08:18 +0100, _Master_

    > I to ma rozwiązać problem niedostępności? Wziąć kredyt?

    Ruski bocie, znowu kompletnie bez sensu odpisujesz.
    Od kiedy na dzierżawę trzeba brać kredyt, skoro
    dzierżawa jest już w zasadzie formą kredytu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2023-11-03 18:17:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 16:17:17 +0100, J.F

    > Wielu powie, ze potrzebuje :-)

    Łącznie z tobą, mimo że wcale nie potrzebujesz.

    > Tylko kwestia ceny.

    Skoro nie kupuje się drogiej baterii to wiadomo że będzie się płacić za jej
    produkcję i utrzymanie przy wymianie. Wg mnie to jest jednak ślepa uliczka,
    stworzona tylko aby zadowolić takich malkontentów jak ty. Czyli na huk
    ludziom to potrzebne, ale muszą mieć świadomość że mogą jechać 16h z paroma
    4-minutowymi przerwami. A że faktycznie i tak mają przerwy 20 minut to już
    nie ważne.

    > No i oczywiscie gestosci stacji wodoru i NIO :-)

    Nie odrazu Rzym zbudowano.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2023-11-03 18:24:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 10:06:22 +0100, _Master_

    > Ale nie znasz zasad socjalistycznego ustroju w którym żyjesz i jesteś
    > indoktrynowany ekofaszystowską ideologią

    Łżekonfedera nie rządzi, dzięki temu mamy demokrację i uniezależniamy się,
    odsuwając się, od ruskiego miru gdzie od wieków króluje socjalizm,
    kondfederacki debilu.

    > Z nauki wychodzi że jeśli Europa się zesra to nie spowoduje zahamowania
    > ocieplenia klimatu.

    Ale przestanie pompować kasę ruskim i turbanom za paliwa, do tego ludzie w
    europie będą zdrowsi, bo nie będą truci spalinami.

    > To jest właśnie nawiedzone chciejstwo

    Ależ mnie cieszy jak sięwijesz jak piskorz, ruski pomiocie.

    > A może Ty wierzysz że jak powietrze w Europie oczyścisz
    > to ona już takie czyste zostanie? ;-)

    Owszem, i to widać nawet nie w świetle świata, ale nawet poszczególnych
    państw europejskich. Np. między Polską a Niemiecką granicą, albo niemiecką
    i Włoską, gdzie na odcinku 100km CZUĆ różnicę w jakości powietrza. No ale
    taki konfederacki debil jak ty nie w życiu nie przyjmie do wiadomości, że
    kluczowe są stężenia.

    > Przestań odpowiadać bo się tylko ośmieszasz

    I znowu projekcja. Masz to w programie zapisane ruski bocie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2023-11-03 18:30:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Nov 2023 18:17:22 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 3 Nov 2023 16:17:17 +0100, J.F

    > Łącznie z tobą, mimo że wcale nie potrzebujesz.

    Uwazam, ze potrzebuję.
    No chyba, zeby tak dwa samochody miec, jeden elektryczny, drugi
    spalinowy :-)

    > Skoro nie kupuje się drogiej baterii to wiadomo że będzie się płacić za jej
    > produkcję i utrzymanie przy wymianie.

    No i jak wodór będzie tanszy, to wolę wodór, a jak drozszy, to wolę
    baterie :-)

> [...]
    > ludziom to potrzebne, ale muszą mieć świadomość że mogą jechać 16h z paroma

    Ja mam ochote dojechac do Austrii w jeden dzien.
    I to raczej 12-14h niz 24h ..

    > A że faktycznie i tak mają przerwy 20 minut to już
    > nie ważne.

    Moze nie mam?

    Poza tym zauwaz, ze to względnie od niedawna mozna sie naładować w 15
    minut. Postęp

    Dalej moze to byc kwestia zywotnosci baterii, bo nie wiadomo, na ile
    im szybkie ładowanie szkodzi ...

    > Nie odrazu Rzym zbudowano.

    Nie od razu.

    J.

  • 97. Data: 2023-11-03 18:43:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Nov 2023 18:08:22 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 3 Nov 2023 16:32:43 +0100, J.F

    > Ty wiesz to najlepiej, jeżdżąc tyle co kot napłakał. ;P

    No ale np siedzę w pracy.
    I gniazdko na parkingu trzeba dopiero zbudować :-)

    Latarnie przy ulicy są, mozna by na nich gniazdka ... małej mocy :-)

    > Wymienne baterie to idealny pomysł, mogą się ładować w dogodnych warunkach,
    > co więcej leżąc w takich ładowarkach mogą służyć także za banki energii.

    W zasadzie tak. Szkoda tylko, ze nie są standardowe, zeby wymieniac
    między większa ilosćia modeli/marek.

    > Tylko statystyki pokazują, że większość nie potrzebuje tego.

    A jak potrzebuje dwa razy do roku, to co mam zrobic?

> [...]
    > potrzeby "zostawienie" jej w łądowarce, pojechanie gdzie trzeba
    > dzierżawiąc w czasie dalszej podróży baterię, a potem powrót

    W zasadzie tak, ale to sie sprawa komplikuje.
    Trzeba wracac tą samą trasą, trzeba miejsca na przechowywanie.
    Moze jednak leasing baterii?

    > Nijak nadal nie ucieknie się od problemów składowania wodoru.

    Mirai daje radę. Nie ma problemu, można by rzec - nie ma zadnego
    problemu.

    > IMHO elektryki są mocno cenowo przeszacowane, z paru powodów.
    > Głównie aby zniechęcić do ich zakupu, i zostać dalej przy
    > spaliniakach, w drugiej kolejności, bo to nowa technologia,

    Uznane marki mogą zniechęcac, ale Tesla?

    > a popyt, mimo jęczenia oponentów na nie, jest potężny,
    > patrz sprzedaż Tesli.

    Bo to prawie normalny samochod. Bez wmawiania, ze mam duzo czasu na
    ładowanie :-)

    Tylko ... przestało być taniej niz spalinowym :-(

    > Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.

    > To nie jest podejście producnetów, tylko samych użytkowników.

    Też.

    > Dla mnie też jazda samochodem starszym niz 8 lat to straszny kibel.

    a wytrzyma bateria 10 lat? :-)

    > Nie lubię smrodu dywanów, co zaczyna w takim starym samochodzie

    To ja widać nie mam węchu :-)

    > dawać o sobie znać i nawet pranie nie pomaga (a z "ulepszaczy"

    Mozna by wymienic na nowiutkie.
    Co - za drogo? A czyja to wina :-)

    > powietrza nie korzystam), nie lubię trzeszczenia zużytych
    > plastików i innych części, etc.

    Przeciez elektryki sie nie zuzywają :)

    A mnie sie tam stare samochody w miare podobają.
    Nie musze sie np martwic, ze ktos mi lakier zarysował na parkingu :-)

    J.

  • 98. Data: 2023-11-03 18:55:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 18:43, J.F pisze:
    > Mirai daje radę. Nie ma problemu, można by rzec - nie ma zadnego
    > problemu.

    Dlatego, że mały zbiornik? Bo z tym dużym mieli problem.

    Robert

  • 99. Data: 2023-11-03 18:58:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 18:03:26 +0100, _Master_

    > Ale Ty nie masz argumentów

    Znowu projekcja. Kino sobie otwórz, ruski bocie.

    > na poparcie tezy że elektryki to jedyne
    > możliwe rozwiązanie i tylko dzięki nim ocieplenie nas nie usmaży ;-)

    To że nie rozumiesz, albo raczej nie dopuszczasz argumentów,
    bo jesteś ruskim pomiotem z klapami na oczach, to już nie
    moja wina.

    > Zostały Ci tylko wyzwiska.

    Już parę razy ci pisałem, powtórzę jescze raz. To że zgrywasz kulturalnego,
    podobnie jak twoi idole przed wyborami, nie zatrze twoich zapędów,
    nazistowsko socjalistyczna łajzo która chce Polskę i Polaków z UE
    wyprowadzić i wpędzić pod pantofel ruskich.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2023-11-03 20:19:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2023 18:43:17 +0100, J.F

    > No ale np siedzę w pracy.
    > I gniazdko na parkingu trzeba dopiero zbudować :-)
    > Latarnie przy ulicy są, mozna by na nich gniazdka ... małej mocy :-)

    Ale przejeżdżasz 20km dziennie, a peszla ma zasięgu 400.
    To ponad 2 tygodnie w ogóle bez ładowania można jeździć.

    > W zasadzie tak. Szkoda tylko, ze nie są standardowe, zeby wymieniac
    > między większa ilosćia modeli/marek.

    Teraz wymian baterii nie ma, a ludzie jeżdżą elektrykami 30-50 tys. rocznie
    i jakoś żyją. W zasadzie jeśli jeździ się mniej, to się elektryk nie
    opłaca. Dlatego ja między innymi jeszcze elektryka nie mam, to w zasadzie
    jedyny powód, brak opłacalności jego zakupu. Więc ponownie, te problemy z
    ładowaniem są wyolbrzymione.

    > A jak potrzebuje dwa razy do roku, to co mam zrobic?

    To jedziesz dwa razy w roku po 2h dłużej.
    Jak zwykle, dwa wyjątki, a robisz z nich regułę.

    > W zasadzie tak, ale to sie sprawa komplikuje.
    > Trzeba wracac tą samą trasą, trzeba miejsca na przechowywanie.

    Po prostu zaraz po ruszeniu z domu zostawiasz swoją w swoim mieście, nawet
    jak naładowana, i tyle -- a nie że jedziesz w pole i na autostradzie ją
    porzucasz dopiero jak się prąd skończy. Poza tym bardzo rzadko jedzie się
    np. na wschód a wraca z zachodu.

    > Moze jednak leasing baterii?

    A czym jest dzierżawa takiej baterii jak nie formą leasingu?
    Tylko że to sprzęt razem z "paliwem".

    > Mirai daje radę. Nie ma problemu, można by rzec - nie ma zadnego
    > problemu.

    Poza tym że praktycznie nie ma gdzie tankować? Żadnego.

    > Uznane marki mogą zniechęcac, ale Tesla?

    Uznane, litości. ;P Tesla wie że ma dobry produkt, do tego kupę kasy
    wpieprzyli w rozruch i muszą się odkuć, więc pompują cenę jak mogą. A popyt
    jest, widać to jak niedawno obniżali ceny, momentalnie samochody znikały.
    Wiem, bo też startowałem do Tesli. ;P

    > Bo to prawie normalny samochod. Bez wmawiania, ze mam duzo czasu na
    > ładowanie :-)

    Nie no, przeciez to jest skrzypiące i niebezpieczne gówno.

    > Tylko ... przestało być taniej niz spalinowym :-(

    Przed wyborami się wyrównało, teraz już znowu jest taniej. Oczywiście na
    publicznych, bo w domu nadal jest dwu, lub nawet trzykrotnie taniej niż na
    paliwie. Ja mam na prądzie 52x taniej. ;P

    > Też.

    Głównie. Zawsze działania producentów wymusza rynek.
    Zawsze tak było.

    > a wytrzyma bateria 10 lat? :-)

    Zależy co oznacza "wytrzyma". Utrzymać parametrów fabrycznych wiadomo że
    nie utrzyma, ale nawet jak będzie mieć 80% po 10 latach, a 20% utraty
    pojemności wskazują statystyki, nawet tych notorycznie superczardżowanych
    Tesli, to i tak kogoś zawsze taki zasięg zadowoli.

    Ja się zasadzam, na yoyo ;) w sensie xev, albo może Springa. Trochę to
    wymuszone, bo muszę spożytkować GAP ze skradzionego niedawno samochodu.
    Niby mam 3 lata, to może doczekam na peszlę. Córka taniec rzuciła to będzie
    +40 tys. zł rocznie do budżetu samochodowego hehe

    > To ja widać nie mam węchu :-)

    I słuchu. To już ustaliliśmy dawno temu.

    > Mozna by wymienic na nowiutkie.
    > Co - za drogo? A czyja to wina :-)

    > Przeciez elektryki sie nie zuzywają :)

    Kto tak twierdzi? Ten sam co twierdzi że elektryki są bezemisyjne,
    czyli najczęściej jakiś dzban spalinowy?

    > A mnie sie tam stare samochody w miare podobają.
    > Nie musze sie np martwic, ze ktos mi lakier zarysował na parkingu :-)

    Ja przy nowym też się nie martwię -- to tylko samochód. Już dawno wyrosłem
    z pucowania i przesadnego dbania o samochód, nowy czy starszy, tak samo
    korzystam. Np. wczoraj mi robole postawili taczkę w martwym polu -- dobrze
    że nie betoniarkę. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk