  • 11. Data: 2017-07-26 12:27:10
    Temat: Re: 100C
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:59786332$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.
    >
    > Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
    > dzialaja.
    > Ale moze bedzie lepiej.

    Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo
    szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy,
    erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 12. Data: 2017-07-26 12:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy,
    >VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę,
    >przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

    Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
    ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a
    ciagle ich nie ma.
    Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

    Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
    uzytku.

    Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
    takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.
    I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

    J.

  • 13. Data: 2017-07-26 12:41:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
    > Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
    > najszybciej ładujące się akumulatory?
    >
    > Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
    > się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...
    >
    > Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

    A nie lepiej wozić ze ze sobą ładowarkę?

    http://www.laserpowersystems.com/ct-menu-item-3

    https://www.youtube.com/watch?v=_l55Dp233x8

    8 gram THORu i wystarczy :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 14. Data: 2017-07-26 12:57:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-26 10:56, J.F. wrote:

    > Te "boostery" do samochodow sa niezle, bateryjka moze z 5Ah, a pradu
    > daje 200A.

    Ale mowa byla o sprzecie RC, tam jak najbardziej zdarzaja sie prady
    rozladowania tego rzedu, ale za to lipole raczej laduje sie grzecznie,
    prądami rzędu 1 do kilku C.

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2017-07-26 13:27:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message

    > Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
    > raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
    > kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

    Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
    szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
    się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

    > Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane,
    > i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym.

    Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.

    > A druga, a raczej
    > pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
    > podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
    > poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
    > degradacji ogniwa.

    Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
    napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
    fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.

  • 16. Data: 2017-07-26 13:43:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-26 13:27, Pszemol wrote:

    > Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
    > szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
    > się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

    Dlatego ma sie wiecej niz jeden pakiet aby moc latac gdy
    tymczasem obok laduje sie ten rozladowany. A nie da sie
    ladowac w tym samym tempie, w jakim sa one rozladowywane.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2017-07-26 14:29:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:ol9v8j$so6$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Dlatego ma sie wiecej niz jeden pakiet aby moc latac gdy
    > tymczasem obok laduje sie ten rozladowany. A nie da sie
    > ladowac w tym samym tempie, w jakim sa one rozladowywane.

    Czy jesteś modelarzem? Piszesz z własnego doświadczenia?

  • 18. Data: 2017-07-26 15:39:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-26 14:29, Pszemol wrote:

    > Czy jesteś modelarzem? Piszesz z własnego doświadczenia?

    Tak.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2017-07-26 15:41:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2017 o 14:29, Pszemol pisze:

    > Czy jesteś modelarzem? Piszesz z własnego doświadczenia?

    "nie da się chodzić po wodzie"
    "jesteś Jezusem? Piszesz z własnego doświadczenia?"

    ;)

    Shrek

  • 20. Data: 2017-07-26 16:44:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie nie da jak sie da. Po zamarznietej wodzie da sie chodzic. Tam chodzic. Pod
    Stalingradem szyny na zamarznietej wodzie polozyi i kolej jezdzila.