  • 1. Data: 2010-03-03 14:32:40
    Temat: 3 letnie opony "nowe".
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Żona zamówiła opony w jednym ze sklepów internetowych.

    Problem w tym, że po dostawie okazało się, iż opony są z 14 tyg. 2007.

    Sprzedawca oferuje wymianę na inny model (za naszą dopłatą) lub rabat 7%.

    Żona jeździ mało, więc opony wystarczą na 4-5lat.

    Zostawić te opony, czy oddać?

  • 2. Data: 2010-03-03 14:38:40
    Temat: Re: 3 letnie opony "nowe".
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Miecio pisze:
    > Zostawić te opony, czy oddać?

    Do 3 lat przyjmuje się zwyczajowo (podobno) że opona jest nowa. Więc
    sprzedawca nic nie musi. Ale jeśli wyciągnął pomocną dłoń to dobrze o
    nim świadczy.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-03 14:46:10
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Do 3 lat przyjmuje się zwyczajowo (podobno) że opona jest nowa. Więc
    > sprzedawca nic nie musi. Ale jeśli wyciągnął pomocną dłoń to dobrze o nim
> [...]

    hmm ale to dziwne, ja kupowalem przez internet i mialem oponki z data
    produkcji zgodna z data zamowienia :)

  • 4. Data: 2010-03-03 14:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Do 3 lat przyjmuje się zwyczajowo (podobno) że opona jest nowa.
    > Więc sprzedawca nic nie musi. Ale jeśli wyciągnął pomocną dłoń to

    Przy sprzedazy wysylkowej mozesz oddac bez podawania przyczyn :-)

    A co robic .. ja osobiscie na stare opony nie narzekalem, ADAC
    twierdzi ze zdarza sie mierzalne pogorszenie.

    J.

  • 5. Data: 2010-03-03 16:34:47
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miecio" napisał
> [...]
    > Sprzedawca oferuje wymianę na inny model (za naszą dopłatą) lub rabat 7%.
    > Żona jeździ mało, więc opony wystarczą na 4-5lat.

    godnie z Polską Normą PN-C94300-7 ,,Ogumienie - pakowanie, przechowywanie i
    transport" opony do 3 lat od daty ich produkcji mogą być swobodnie
    wprowadzone, magazynowane, dystrybuowane i sprzedawane, zachowując
    jednocześnie wszystkie swoje parametry w zakresie bezpieczeństwa
    eksploatacji.

    > Zostawić te opony, czy oddać?

    w przypadku zakupu niestacjonarnego do 10 dni od daty zakupu masz prawo
    zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyn. Warunkiem jest, że
    towar nie może mieć śladów używania (czyli np.nie zwrócisz rozfoliowanej
    płyty CD nawet jeśli nie włożyłeś jej do odtwarzacza) a rezygnacja musi mieć
    formę pisemną. Oczywiście sposób i koszty transportu powrotnego to Twój
    problem

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-03-03 16:51:28
    Od: raadaar <r...@g...com>

    On 3 Mar, 16:34, "Tomek" <W...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > formę pisemną. Oczywiście sposób i koszty transportu powrotnego to Twój

    Moje zdanie jest takie, że prawidłowo przechowywane opony letnie, nie
    powinny mieć znaczącego spadku jakości po tych trzech latach. Ponadto
    przy dobrej cenie i jeszcze może z jakimś rabatem, zakup może być
    opłacalny. W mojej opinii większą uwagę do daty produkcji należy
    przywiązac w przypadku opon zimowych.

    pozdr
    RR

  • 7. Data: 2010-03-03 20:37:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Miecio pisze:
> [...]
    >
    > Sprzedawca oferuje wymianę na inny model (za naszą dopłatą) lub rabat 7%.
    >
    > Żona jeździ mało, więc opony wystarczą na 4-5lat.

    Ja bym oddał.

    Jeżeli żona 4-5lat używa opony, to jeżeli dostanie nowe, to przez całe
    ich życie nie doświadczy raczej negatywnych skutków starzenia się gumy.
    Natomiast jak kupisz trzyletnie, to za 5 lat one już będą miały 8, a w
    takim wieku całkiem możliwe że opony zrobią się znacznie gorsze.

    Kiedyś jak miałem na kołach ośmioletnie opony z całkiem dobrym
    bieżnikiem, to je wymieniłem bo na mokrym zrobiły się bardzo śliskie.

  • 8. Data: 2010-03-03 21:52:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Mar 2010 16:34:47 +0100, Tomek wrote:
> [...]
    >wprowadzone, magazynowane, dystrybuowane i sprzedawane, zachowując
    >jednocześnie wszystkie swoje parametry w zakresie bezpieczeństwa

    Masz gdzies ta norme do wgladu ?

    Jest tam zapisany jakis wymog dla producenta opon ze takie trwale
    powinien wyprodukowac, czy to tylko taki luzny przepis, zeby przepisom
    stalo sie zadosc ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-03-03 22:13:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Miecio wrote:

    > Sprzedawca oferuje wymianę na inny model (za naszą dopłatą) lub rabat
    > 7%.

    Jeśli nie kupowałeś "na firmę" to możesz zwrócić w ciągu bodaj 10 dni bez
    podania przyczyn.

    > Żona jeździ mało, więc opony wystarczą na 4-5lat.
    >
    > Zostawić te opony, czy oddać?

    Jak masz możliwość to bym wymienił. Trzyletnie opony są ok, ale za 5 lat
    będą miały już 8 zamiast 5, a to może mieć znaczenie. Rabat nie byłby
    zły, ale jakiś sensowny, a nie symboliczne 7%.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-03 23:52:20
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-03 14:32, Miecio pisze:

> [...]
    >
    > Sprzedawca oferuje wymianę na inny model (za naszą dopłatą) lub rabat 7%.
    >
    > Żona jeździ mało, więc opony wystarczą na 4-5lat.

    Nie słuchaj wypowiedzi ludzi, którzy nie mają pojęcia co to są za opony.
    Bo każda opona, u różnego producenta ma różną mieszankę i dopiero od tej
    mieszanki zależy czy opony będziesz używał 2 lata, 8, czy 14 i nie
    będzie jeszcze źle.