  • 1. Data: 2010-03-03 11:36:16
    Temat: Wskaźnik temperatury wody
    Od: "jz" <j...@l...pl>

    Witam,
    Wskaźnik temperatury wody podnosi się dopiero po 11km (astra 2, poj. 1.7
    diesel)
    Powinienem wymienic termostat chłodnicy?
    Po jakim czasie lub ilu km prawidłowo powinien wskaźnik ruszyć?
    pzdr

  • 2. Data: 2010-03-03 11:40:08
    Temat: Re: Wskaźnik temperatury wody
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    jz pisze:
    > Powinienem wymienic termostat chłodnicy?
    > Po jakim czasie lub ilu km prawidłowo powinien wskaźnik ruszyć?
    > pzdr

    Nie ma na to reguły, na szybkość rozgrzewania ma wpływ wiele czynników.
    Możesz sprawdzić czy to zwalony termostat w następujący sposób. Uruchom
    silnik i po kilku minutach dotknij gumowego węża przy chłodnicy jak się
    robi ciepły znaczy, że termostat cały czas jest otwarty.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-03 11:48:21
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

> [...]
    > silnik i po kilku minutach dotknij gumowego węża przy chłodnicy jak się
    > robi ciepły znaczy, że termostat cały czas jest otwarty.

    Zanim jednak uruchomisz, sprawdź na zimnym silniku czy w chłodnicy jest
    płyn.
    Nie w zbiorniczku, tylko odkręć korek chłodnicy - płyn powinien być "pod
    korek".
    Jeżeli nie widzisz płynu to dolej ile się zmieści, odpal i jak powyżej +
    sprawdź pod autem
    czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje.

    grzech
    nyska

  • 4. Data: 2010-03-03 13:21:25
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    jz napisał(a):
> [...]
    > diesel)
    > Powinienem wymienic termostat chłodnicy?
    > Po jakim czasie lub ilu km prawidłowo powinien wskaźnik ruszyć?
    Nie wiem jak w Astrach, ale u mnie w Omedze 2,5 DTI zaczyna
    sie skala od 70 st. Wiec w temperaturach minusowych po
    odpaleniu pewnie też by wskaźnik dygnął dopiero po około 10
    km gdyby nie webasto. A termostat mam sprawny.

    Prostym testem na termostat jest sprawdanie temperatury węży
    i góry chłodnicy. Jeżeli węże robią sie ciepłe równocześnie
    z chłodnicą, to znaczy że termostat skopany. To też ma
    zasadniczy wpływ na czas rozgrzewania sie silnika.
    No i sprawdź też poziom płynu chłodzącego.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-03-03 14:16:57
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > sprawdź pod autem
    > czy Ci ten płyn na asfalcie nie zostaje.

    nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc
    odpowietrzony (na chlodnicy i na nagrzewnicy jesli tam tez jest
    odpowietrznik-bedzie na wezu w komorze silnika).

    jak zaleje pod korek to bedzie za duze cisnienie i wywali plyn przez
    zabezpieczenie w korku

  • 6. Data: 2010-03-03 14:28:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    jz pisze:
> [...]
    > diesel)
    > Powinienem wymienic termostat chłodnicy?
    > Po jakim czasie lub ilu km prawidłowo powinien wskaźnik ruszyć?

    W Astrze 1 1,7DTL wskaźnik podnosił się zdecydowanie szybciej - więc
    możesz zabrać się do termostatu.

    Pozdrawiam !!

  • 7. Data: 2010-03-03 14:34:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > odpowietrznik-bedzie na wezu w komorze silnika).
    >
    > jak zaleje pod korek to bedzie za duze cisnienie i wywali plyn przez

    Co ci szkodzi zalanie pod korek w chłodnicy? Zawór w nim po to jest żeby
    przepuszczać do zbiorniczka. A w zbiorniczku, oczywiście, między min a max.
    No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem.

  • 8. Data: 2010-03-03 15:03:19
    Od: "jz" <j...@l...pl>

    dzieki wszystkim

  • 9. Data: 2010-03-03 15:04:02
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > nie pod korek a pomiedzy wskaznikiem min-max, uklad powinien byc
    > odpowietrzony

    powinien też być sprawny a bywa, że nie jest :-)
    płyn może być w zbiorniczku ale w chłodnicy już niekoniecznie.

    grzech
    nyska

  • 10. Data: 2010-03-03 15:58:42
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > max.
    > No chyba że ten model ma chłodnicę zintegrowaną ze zbiorniczkiem.

    no ja mam tak w 2 samochodach.
    jak zalanie pod korek chlodnicy jest zgodne z zalzoeniami producenta bo obok
    jest sobie zbiornik wyrownawczy z zapasem powietrza to ok
    ale jak widzialem to w wiekszosci samochodow jest zbiornik wyrownawczy do
    ktorego sie wlewa plyn (tylko do toyoty corolli wlewa sie do chlodnicy samej
    z tych co widzialem). Jak wlejesz za duzo to powietrze nie pracuje, wzrosnie
    za bardzo cisnienie i moze mu poleci jakis stary przewod chlodnicy. niby to
    tylko 1,5 atmosfery ale jak sparcialy to strzeli.