  • 91. Data: 2023-09-21 16:15:15
    Temat: Re: 5G
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > W sumie ciekawe. Osoba A mówi mi informację B, ja przekazuję ją osobie C.
    > Nawet bez nagrań i telefonu. Czy osoba C popełniła przestępstwo?

    Osoba B przeznaczyła tę informację dla osoby C. Nie szkodzi, że osoba A nie
    chciała tej informacji przeznaczyć dla C.

    Potwierdzenie tego, co napisałem wyżej :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 92. Data: 2023-09-21 16:17:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> napisał(a):
    > Samsungi z Tizen 2 (seria JU.....) na przykład (no fakt rok modelowy
    > 2015 czyli aż osiem lat modelowych choć kupiony chyba w 2017)

    Tam jest właśnie to, co napisał Zbych, problem z zaufaniem nowym
    certyfikatom. A nie brak HTTPS w ogóle.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 93. Data: 2023-09-21 16:34:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zanim przedstawiłem to przed sądem rozmawiałem z adwokatem, dokładnie to
    > omówiliśmy. Przecież nie podłożyłbym się. Wszystko było zrobione legalnie.

    No to Ci mówię, przyjęcie dowodu przez sąd nie przesądza o tym, czy samo
    nagrywanie jest bezprawne czy nie jest.

    > Ma zdecydowanie, dlatego telefon, który tego nie umożliwia, uważam za
    > wadliwy i niesprawny.

    No właśnie nie jest całkiem pewne, że w tych sytuacjach w których
    użytkownicy mogliby nagrywać, byłoby ono legalne. Obrót sprzętem do
    podsłuchu zdaje się jest w Polsce ograniczony i może dlatego producent
    to uniemożliwia.

    Ja też nad tym brakiem nagrywania boleję, konkretnie póki używałem
    mobilny Windows w najnowszych wersjach to miałem nagrywanie i kiedy z
    musi przeszedłem na Androida to pomyślałem 'no jak to k?!'. Myślałem, że
    przez tyle czasu ile zwlekałem, społeczność coś z tym zrobiła. No ale
    jeszcze gorzej się porobiło.

  • 94. Data: 2023-09-21 16:51:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W sumie ciekawe. Osoba A mówi mi informację B, ja przekazuję ją osobie C.
    > Nawet bez nagrań i telefonu. Czy osoba C popełniła przestępstwo?

    W ogólności jak widać tak :-)

    > Jeśli osoba A dzwoni do osoby B, to osoba B jest uprawniona do uzyskania
    > informacji, które osoba A jej przekazuje.

    Ale widzisz, w innych przypadkach mowa jest o bezprawności nagrywania
    bez zgody osób biorących udział. I takie są np standardy nagrywania w
    narzędziach do pracy grupowej, że wszyscy muszą się zgodzić.

    > Czyli karamy za nieobyczajny wybryk?

    Możemy w ogóle nie karać co nie zmienia, że jest bezprawne a w
    konsekwencji taki dowód może zostać odrzucony przez sąd. Może nie
    zostać, ale to nie determinuje legalności.

    > Teoretyzujesz, a ja sprawdziłem to w praktyce.

    Ale co sprawdziłeś? Miałeś sprawę o nielegalne nagrywanie? O tym
    przecież mowa. Gościa co nagrywał prace biegłego sąd uświadomił, że to
    nielegalne. Z ...y tego nie wziął tylko chyba jednak jest taka prawda.

    > Oczywiście sytuacja jest inna, gdy podsłuchujesz i nagrywasz cudzą
    > rozmowę. Też się tym interesowałem w kontekście monitoringu posesji.

    No, ciekawy temat. Dzwonek do drzwi rozpoznający dzwoniącego.

    > Publikowanie to zupełnie inna sprawa.

    No i np rozprawy w sądzie są zasadniczo jawne, można iść i posłuchać.

  • 95. Data: 2023-09-22 13:21:28
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Dopiero co był wyrok sądu, w którym polska pracownica nagrała niemieckiego szefa jak
    wyzywał Polaków od qrew itd., a polski sąd
    uznał, iż ta Polka nagrywała tego Niemca nielegalnie.
    (BTW miałem podobnych sytuacji w zagranicznych firmach sporo, lata 90-te, dyktafony
    były nieco za duże do noszenia w kieszeni)
    Sąd drugiej instancji zdaje się to odwrócił (albo kasacja Ziobry), coś portale
    pisały.
    Sprzęt do podsłuchu to raczej ma nagrywać osoby z definicji trzecie, a nie Ciebie.

    -----

  • 96. Data: 2023-09-29 04:05:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > zgadza sie, googlowo elegancko poblokowane. Ale:
    > jest skuteczna app na androidy, ktora to obchodzi --> SKVALEX, platna, ale
    > warto, bo imo nagrywa w bdb jakosci obie strony;

    Odpaliłem na telefonie mamy, skonfigurowałem to co aplikacja kazała
    skonfigurować. Rozmowy ze mną nagrywa dwustronnie, z jej koleżanką tylko
    jednostronnie (tylko głos mamy). Powtarzalne. Ciekawe od czego to zależy.
    Ma jeszcze sprawdzić z innymi osobami.

    Niedługo skończy się trial, jakby się udało rozwiązać ten problem to bym
    kupił licencję. Chyba że mają jakiś support lub community, gdzie można
    opisać problem? Widzę na stronie Client Area, ale nie wiem co tam jest
    (wymaga logowania).

    --
    Trzy lwy spotkały się na pustyni. Pierwszy jęcząc mówi:
    - Zjadłem Amerykanina z wrzodem żołądka i od wczoraj jestem chory.