  • 21. Data: 2020-07-11 22:29:15
    Temat: Re: AMD 3900X
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 21:58, Oli wrote:
    > Praktycznie wszystko co potrzeba zostało napisano, ale nie dotarło tam
    > gdzie trzeba, więc snujesz różne fantazje takie jak wyżej albo "może
    > potrzebuje złamać 1 hasha".

    Nie, nic nie zostało napisane o konkretach. Jest jakiś tajemniczy
    algorytm który obciąża cache cpu, wymaga ileśtam rdzeni i zarabia na
    siebie po określonym czasie. Dlatego odostajesz odpowiedzi które mogą Ci
    nie pasować, ponieważ jak w mordę strzelił albo łamiesz hashe, albo
    liczysz jakies kryptowaluty zaprojektowane pod użycie pamieci. Szanse,
    że obliczasz interakcje kwantowe, są znikome.

    > Czyli jednak słabo się orientujesz w problemach komputerowych.

    Kolejny psycholog internetowy.

    > A o tym
    > dlaczego potrzeba, też napisałem.

    Nie, nie napisałeś "dlaczego". Ale nikt nie będzie tego wymagał, w końcu
    to nie dośc że tajne, to jeszcze prawidłowo ocenione przez specjalistę
    więc co my tutaj, tępe dupki, możemy wiedzieć o wielkim świecie obliczeń
    sortowań bąbelkowych czy co tam masz za zagadnienia.

  • 22. Data: 2020-07-12 13:26:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.07.2020 o 21:55, Oli pisze:

    > Xeon X5660/X5680  6rd Litografia 32 nm!!/2010r, TDP 130W, 12MB cache - 2
    > MB/rd
    > Xeon E5-1620v2  4rd Litografia 22 nm/2013r, TDP 130W, 10MB cache - 2,5
    > MB/rd
    > Xeon E5-2689 v4 10 rd Litografia 14nm/2016r TDP 165W!, 25MB cache - 2,5
    > MB/rd
    po co te informacje? Wystarczy napisać że każdy ze starych procesorów
    zużyje ok 60wat więcej niż nowy. będą działać dwa stare? No to zużyją
    120wat więcej. może 200wat, ale to da się policzyć. zimą to zaleta nie
    wada. Za to stare odsprzedasz z niewielką stratą, ryzena 9- z ogromną

    > Obecnie moje koszty prądu (i7-7700K) za 4 lata wynosi tyle co wartość
    > całego komputera.
    ale co to ma do rzeczy? Nie napisałeś jak długo ma projekt trwać.
    napisałeś że chesz najlepszy śrubokręt do wbijania gwoździ. na ten temat
    mamy małą wiedzę, natomiast lepszy będzie młotek. Ty nam piszesz że
    młotek w tym przypadku się nie nadaje. może i tak, ale nie wiemy na czym
    ów przypadek polega.
    > Jeżeli trzeba 3-4 starych komputerów,
    może tylko 2?

    >  Parafrazując Clintona - koszty eksploatacyjne durniu.

    policz różnice w zużyciu mocy. nie zużycie, tylko różnice. podaj czas
    trwania eksperymentu i policz, kiedy zużycie mocy będzie tak wysokie, że
    niema sensu kupować staroci. No i jeszcze jedno. jeśli wynikiem projektu
    ma być znalezienie leku na raka - nie pytaj ludzi na grupie. jeśli chesz
    tanio - dobrze trafiłeś, ale przestań zrażać do siebie ludzi.
    Jeśli jednak cena ma jakiekolwiek znaczenie - allegro jest kluczem.
    Wspomniany i7-7700 ma 9 tyś punktów. nie wiem jak liczone, ale jest to
    wspólny mianownik. ten procek teraz na allegro kosztuje 900zł. na jesień
    kupiłem cały poleasingowy komputer z i7 3930 za 1000zł, a ma 8 tyś
    punktów. Stąd jeśli w grę wchodzi rozłożenie względnie krótkiego
    projektu na stare kompy - warto się zastanowić, biorąc pod uwagę to co
    jest tanie i dostępne.

    ToMasz

  • 23. Data: 2020-07-12 14:57:04
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    w artykule <news:rees0k$8a3$1@dont-email.me> pisze:

> [...]
    > ale jest to wspólny mianownik. ten procek teraz na allegro kosztuje
    > 900zł. na jesień kupiłem cały poleasingowy komputer z i7 3930 za

    Syntetyczny wskaźnik oznacza ogólną wydajność i nie musi nijak pasować do
    konkretnego zastosowania. Tu masz przykład różnic wydajności w różnych
    zastosowaniach na przykładzie poprawionych procesorów AMD, m.in. Ryzena
    3900XT.
    https://www.komputerswiat.pl/recenzje/sprzet/kompone
    nty-pc/test-amd-ryzen-xt-3900xt-3800xt-3600xt-nowe-i
    -duzo-drozsze-procesory/xmhh5hf

    Przy okazji - tyś to zaimek z końcówką czasownikową:
    https://pl.wiktionary.org/wiki/ty%C5%9B
    I para cytatów z cytatów:
    ,,Tyś pchła, tyś pchła
    Mnie do miłości tej!"

    ,,Jam twój wnuczek, tyś mój dziadek,
    tyś mój przodek, jam twój zadek."

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 24. Data: 2020-07-12 21:17:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2020 o 14:57, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Syntetyczny wskaźnik oznacza ogólną wydajność i nie musi nijak pasować
    > do konkretnego zastosowania.

    no...
    a w "gliniarzu z przedszkola" jeden dzieciak informował że chłopcy mają
    penisy a dziewczynki pochwy. jedno i drugie jest prawdą, ale do dyskusji
    nic nie wnosi.

    > Przy okazji - tyś to zaimek z końcówką czasownikową:
    > https://pl.wiktionary.org/wiki/ty%C5%9B

    a to panie trzeba było od razu tak mówić. To jest argument przed którym
    chylę czoło. nic więcej nie mam do powiedzenia.

    ToMasz