  • 11. Data: 2020-07-10 14:25:52
    Temat: Re: AMD 3900X
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/07/2020 12:56, Boguś wrote:
    > Obliczenia polegają na przeliczeniu pojedynczego zestawu danych na 1 rd.
    > Obecnie takie obliczenia trwają ok 1h i będzie to stopniowo rosnąć. Do
    > obliczenia jest kilkadziesiąt tysięcy takich przeliczeń.
    > Przeliczenia są równolegle w ten sposób, że uruchamia się równocześnie
    > tyle razy ten sam program ile jest rdzeni (logiczne nie wchodzą w
    > rachubę) z innym zestawem danych. Wszystko jest dobrze  oskryptowane i
    > nie ma żadnych przerw w obliczeniach. 12 rd wybrałem ze względów
    > ekonomicznych, co napisałem w odpowiedzi na post R.Tyczki.

    Szukasz prędkości (wyniki na okresloną datę) czy ekonomii (wyniki jak
    najtaniej)?

    Jeśli to nie akademickie, a rzeczywiste zagadnienie to dobrze mym się
    zastanowił czy aby stary, wręcz używany, sprzęt serwerowy zestawiony w
    cluster nie będzie tańszy/szybszy. Może będzie bardziej energożerny, ale
    to chyba nie jest robota za friko.

  • 12. Data: 2020-07-10 17:24:49
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2020-07-10 o 13:12, pioruns pisze:
    > Tu napisz posta w dziale AMD: https://hardforum.com/
    > Na pewno się ktoś znajdzie, tam są niedzielni gamerzy co na kompach za
    > $10k jadą.
    >
    > Nie skończyłem jeszcze pisać posta... No i wlazłem w dział AMD:
    > https://hardforum.com/threads/3900x-vs-2x-xeon-x5660
    .1997905/

    > Gościu sobie z nudów robi test i benchmarkuje swojego 3900X z dual
    > socket Xeonem :)

    Dziękuję za pomysł poszukiwania dalej niż w Polsce.
    Przygotuję angielska wersję skryptów, zarejestruję się na Forum i może znajdzie
    się osoba, która zrobi moje testy.

    --
    Oli

  • 13. Data: 2020-07-10 20:26:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-10 o 14:22, heby pisze:

    > Bzdura. Płacę za chmurę na godziny.

    1. Pytanie co będzie tańsze?
    2. Dlaczego proponujesz branie "kilku komputerów"?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-07-10 21:48:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/07/2020 20:26, RadoslawF wrote:
    > 1. Pytanie co będzie tańsze?

    Na dłuższą metę swój sprzęt. Ale nic nie wiadomo o potrzebie autora,
    może potrzebuje złamać 1 hasha i zwinąc interes.

    > 2. Dlaczego proponujesz branie "kilku komputerów"?

    Bo wieloprocesorowe maszyny które właśnie wylatują z serwerowni na rynek
    wtórny są interesującą alternatywą: autor potrzebuje dużego pasma do
    pamięci a wtedy z automatu zainteresowałbym się *kilkoma* maszynami
    zamiast jedną z wąskim gardłem. Jakieś starsze płyty 2x xeon czy po
    prostu kilka desktopowych maszynek połaczonych w cluster, w piwnicy może
    mieć większe sumaryczne pasmo do pamięci niż jeden dupny CPU.

    Nic nie wiadomo o algorytmie, ale z przebąkiwań wyłania się obraz
    algorytmu dobrze rozpraszalnego.

  • 15. Data: 2020-07-11 01:06:15
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/07/2020 16:24, Oli wrote:

    .1997905/

    > Dziękuję za pomysł poszukiwania dalej niż w Polsce.
    > Przygotuję angielska wersję skryptów, zarejestruję się na Forum i może
    > znajdzie się osoba, która zrobi moje testy.

    Nawet nie musisz po angielsku, po prostu zapytaj czy Ci uruchomi softa,
    nawet mu daj kasę, gościu odpali a Ty obczaisz wyniki przez Skype czy on
    Ci wyniki wklei, w jakimkolwiek języku. Powodzenia :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 16. Data: 2020-07-11 07:50:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    piszesz o tym że na Intel Core i7-6700K który ma 8 tyś punktów w
    passmarku, obliczenia szły znacznie gorzej niż na ryzenie 7 3900 który
    ma 32 tyś punktów w pasmarku. Sprawdzałeś te wyniki czy testujesz na
    czym masz pod ręką?
    >  Analiza ekonomiczna wskazała na Ryzen 3900X
    (...)
    wyliczenia wyglądają na skrupulatne, ale jak dobierałeś kandydatów do
    kalkulacji? Heby pisze wyraźnie - użyj STARYCH kompów. na podlinkowanym
    forum gość testuje X5660, który jest około 4 razy wolniejszy. tyle że ów
    procek na allegro kosztuje 90zł. Nie twierdzę że ten procek to jest
    dobry wybór! Ale droga do poszukiwania rozwiązania jest słuszna. Czy
    sprawdziłeś co poleasingowego jest dostępne i jaką ma wydajność? No
    chyba że MUSI być nowe bo... tupniesz nóżką.

    ToMasz

  • 17. Data: 2020-07-11 16:49:50
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    w artykule <news:rebjvc$3c1$1@dont-email.me> pisze:

> [...]
    > sprawdziłeś co poleasingowego jest dostępne i jaką ma wydajność? No
    > chyba że MUSI być nowe bo... tupniesz nóżką.

    Alebo... Koszty to nie tylko cena zakupu. Przy takim obciążeniu istotnym
    elementem są koszty eksploatacji. Co z tego, że kupisz komputery za ćwierć
    ceny, kiedy za ich użytkowanie zapłacisz trzy razy więcej? To też trzeba
    skrupulatnie policzyć.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 18. Data: 2020-07-11 17:03:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 16:49, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Alebo... Koszty to nie tylko cena zakupu. Przy takim obciążeniu istotnym
    > elementem są koszty eksploatacji.

    Nic nie wiemy. Albo to poważny projekt (ale po co wtedy pytać
    przypadkowych, biednych dziadków na usenecie ;) albo praca inżynierska z
    okolic "Przeprowadzenie testów sortowania bąbelkowego na bardzo drogim
    CPU". Algorytm który potrzebuje "dużo L3 na jednym cpu" sam w sobie jest
    już dość mocno podejrzany.

    Ja bym zapytał też, co na to OpenCL.

  • 19. Data: 2020-07-11 21:55:14
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2020-07-11 o 07:50, ToMasz pisze:
> [...]
    > Heby pisze wyraźnie - użyj STARYCH kompów. na podlinkowanym forum gość testuje
    > X5660, który jest około 4 razy wolniejszy.

    Xeon X5660/X5680 6rd Litografia 32 nm!!/2010r, TDP 130W, 12MB cache - 2 MB/rd
    Xeon E5-1620v2 4rd Litografia 22 nm/2013r, TDP 130W, 10MB cache - 2,5 MB/rd
    Xeon E5-2689 v4 10 rd Litografia 14nm/2016r TDP 165W!, 25MB cache - 2,5 MB/rd

    Wszystkie Core i7 cash 2M/rd Xeony cash 2-2.5MB/rd, to wszystko mało.
    Poza tym zżerają zbyt dużo prądu, nawet więcej niż niż 3900X, bo litografia jest w
    starej technologii.
    Obecnie moje koszty prądu (i7-7700K) za 4 lata wynosi tyle co wartość całego
    komputera.
    Jeżeli trzeba 3-4 starych komputerów, żeby zastąpić jeden nowy, to naprawdę
    kiepski interes. Po roku mam nowy komputer.
    Mój problem wymaga 100% mocy wszystkich rdzeni przez 24h/7tg/365/rk. W pasmarku
    obliczają zużycie prądu przy 25% mocy procesora pracującego 8h. Wtedy stary sprzęt
    być może nadawałby się.

    > No chyba że MUSI być nowe bo... tupniesz nóżką.

    Nie stać mnie kupować po promocyjnej cenie stary sprzęt by potem płacić 3-krotnie
    większe raty ;).

    PS zobaczyłem post Wożniaka. Prawidłowo ocenił problem!.
    Parafrazując Clintona - koszty eksploatacyjne durniu.

    --
    Oli

  • 20. Data: 2020-07-11 21:58:50
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2020-07-11 o 17:03, heby pisze:

    > Nic nie wiemy. ....
    > albo praca inżynierska z okolic "Przeprowadzenie
    > testów sortowania bąbelkowego na bardzo drogim CPU".

    Praktycznie wszystko co potrzeba zostało napisano, ale nie dotarło tam gdzie
    trzeba, więc snujesz różne fantazje takie jak wyżej albo "może potrzebuje złamać 1
    hasha". Polecam zawołanie - czytam , myślę i wiem.

    > Algorytm który potrzebuje "dużo L3 na jednym cpu" sam w sobie jest już dość mocno
    podejrzany.

    Czyli jednak słabo się orientujesz w problemach komputerowych. A o tym dlaczego
    potrzeba, też napisałem.

    --
    Oli