  • 1. Data: 2009-02-23 17:55:57
    Temat: Dokumentacja, schemat generatora kwarcowego OCXO-5 Omig
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    Czy jest ktoś w posiadaniu wewnętrznego schematu termostatyzowanego
    generatora OCXO-5 produkcji Omig stosowanego m.in. w częstościomierzach
    PFL-28A
    Szukam czegoś na wzór książeczki z opisem i schematem jak do ciut gorszego
    generatora GWM-5-1. Do GWM-5-1 posiadam, szukam do OCXO-5.
    Podejrzewam, że w OCXO-5 siedzi coś z gatunku schematu (generatora Butlera)
    jaki kiedyś znalazłem w niezłej książce:
    Gniewińska "Rezonatory i generatory kwarcowe"

    W Omigu niestety nie ma już dokumentacji do OCXO-5 :(

  • 2. Data: 2009-02-23 20:01:53
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Andrzej Litewka pisze:

    > Szukam czegoś na wzór książeczki z opisem i schematem jak do ciut gorszego
    > generatora GWM-5-1.

    GWM-5-1 ma parametry takie same jak OCXO-5:
    http://www.omig.com.pl/sklep/img/1299/mce/historia/k
    arta_kat_g.pdf

    Jaka stabilność Cię interesuje (krótko czy długo czasowa)? IMO rodzaj
    układu generatora nie ma znaczenia, liczy się cięcie rezonatora.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-02-24 16:39:31
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    "Filip Ozimek" news:gnuvbh$5sn$1@inews.gazeta.pl

    > Jaka stabilność Cię interesuje (krótko czy długo czasowa)?

    Obie :)
    Tą kartę katalogową znam.
    OCXO-5 jak widać z karty ma o 10 stopni Celsjusza szerszy zakres pracy,
    krótszy czas nagrzewania. Ma też o prawie rząd wielkości wyższą stałość dla
    jakiegoś "1 szk" ale co ten "szk" oznacza to nie wiem :) Zapewne coś
    dłuższego niż stałość dobowa.

    > układu generatora nie ma znaczenia, liczy się cięcie rezonatora.

    Układa generatora ma bardzo duże znaczenie.
    Gdyby tak nie było to by wszystkie wysokiej klasy generatory były robione na
    bramkach TTL :)
    Moc wzbudzenia, typ rezonansu (szeregowy - wyższa stabilność) i jeszcze
    kilka czynników mają wpływ na stałość częstotliwości.
    Pięknie te wszystko opisano w książce, która wymieniłem wcześniej.

  • 4. Data: 2009-02-24 18:58:13
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Andrzej Litewka pisze:

    > Obie :)

    To tak się nie da ;) Albo niskie szumy fazowe albo stabilność
    długoterminowa - to zależy od cięcia kwarcu.

> [...]
    > krótszy czas nagrzewania. Ma też o prawie rząd wielkości wyższą stałość dla
    > jakiegoś "1 szk" ale co ten "szk" oznacza to nie wiem :) Zapewne coś

    To jest stabilność przy tau 1 sek, bo generator kwarcowy nie osiąga
    nigdzie indziej stabilności tego rzędu - później jest już tylko gorzej.
    Ale tak na prawdę, to i tak zależy od konkretnego egzemplarza,
    przynajmniej dwa generatory które obmierzyłem trochę się różnią. Jutro
    postaram się wrzucić wynik pomiaru z 2 tyg. GWM-5-1 w stosunku do wzorca
    rubidowego.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2009-02-25 22:55:45
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Andrzej Litewka pisze:

> [...]
    > krótszy czas nagrzewania. Ma też o prawie rząd wielkości wyższą stałość dla
    > jakiegoś "1 szk" ale co ten "szk" oznacza to nie wiem :) Zapewne coś

    Obmierzyłem dwa GWM-5-1: http://www.fuw.edu.pl/~fozimek/adev/ . Mam
    jeszcze obmierzony generator OCXO z rosyjskiego częstościomierza, w
    wolnej chwili dorzucę.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2009-03-23 22:29:24
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    "Filip Ozimek" news:go4i9e$7qs$1@inews.gazeta.pl

    > Obmierzyłem dwa GWM-5-1: http://www.fuw.edu.pl/~fozimek/adev/ . Mam
    > jeszcze obmierzony generator OCXO z rosyjskiego częstościomierza, w
    > wolnej chwili dorzucę.

    Schemat tego rosyjskiego OCXO posiadasz? :)
    Albo może jakieś złomowane OCXO-5 Omigu? Nie mylić z GWM-5-1 bo to trochę
    inna zabawka.
    Może ten omigowski OCXO-5 to coś takiego?
    http://obrazki.elektroda.net/48_1237840972.jpg