  • 1. Data: 2009-02-23 14:19:14
    Temat: prosty i tani videorecorder
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    Witam,
    szukam pomysłu jak zmajstrować w możliwie tani i prosty sposób
    sprzęt do rejestracji sygnału video.
    Wymagania:
    - rejestracja sygnału video z kamery (może być bez dźwięku),
    - możliwie mało prądożerne, zasilanie +12V
    - jak najłatwiejsza obsługa, nalepiej włącz/wyłącz

    Na allegro znalazłem nagrywarkę HDD za 60 pln,
    ma sprzętowy encoder mpeg2, obsługuje zwykłe HDD,
    wszystko co trzeba :)
    ale niestety potrzebuje solidnego zasilania i bez podglądu na TV
    nie da się tego obsłużyć :/

    Pomysł który przychodzi do głowy, to router z usb, wymienić
    system na linuksa, podłączyć videograbber na usb i czytnik na kartę SD.

    Może jest jakiś projekt tego typu, albo może gotowe urządzenie,
    którego nie udało mi znalźć przez googla.
    Sprzęty za $1000 raczej mnie nie interesują - to ma być projekt w
    ramch domowego hobby ;)

    Marcin

  • 2. Data: 2009-02-23 16:16:42
    Temat: Re: prosty i tani videorecorder
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Sprzęty za $1000 raczej mnie nie interesują - to ma być projekt w
    > ramch domowego hobby ;)

    Pinnacle video transfer od 500 PLN

    http://www.bazarcen.pl/product_695557.html

  • 3. Data: 2009-02-23 16:26:12
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Może jest jakiś projekt tego typu, albo może gotowe urządzenie,
    > którego nie udało mi znalźć przez googla.

    Może takie coś:
    http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html
    Pobiera bardzo mało prądu ale zapis jest poklatkowy.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-02-23 17:34:17
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <y...@y...yy.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > którego nie udało mi znalźć przez googla.
    > Sprzęty za $1000 raczej mnie nie interesują - to ma być projekt w

    Może coś takiego :
    http://www.allegro.pl/item555882703_nagrywarka_hdd_p
    rzestrojona_w_cenie_dysk
    u.html

  • 5. Data: 2009-02-23 19:08:52
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > szukam pomysłu jak zmajstrować w możliwie tani i prosty sposób
    > sprzęt do rejestracji sygnału video.
    > [ ... ]

    Dziękuję za linki.

    Pinnacle video transfer od 500 PLN
    - to jest to czego mi trzeba tylko nie za te pienądze - strasznie drogo :/

    Miniaturaowa kamera http://elsat.com.pl/k317_1_pl.html
    - kamerę już mam, łapię z niej obraz i dodaję trochę od siebie, potrzeby
    sam rejestrator najlepiej żeby te 25fps wyciągał

    http://www.allegro.pl/item555882703_nagrywarka_hdd_p
    rzestrojona_w_cenie_dysk
    u.html
    A o tym właśnie pisałem - mam - i bez podłączonego podglądu ciężko będzie to
    obłużyć
    (zresztą zdążyłem już w niej flash skasować :)

    Marcin

  • 6. Data: 2009-02-23 22:17:50
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]

    > Pomysł który przychodzi do głowy, to router z usb, wymienić
    > system na linuksa, podłączyć videograbber na usb i czytnik na kartę SD.

    routerki nie maja dosc mocy przerobowej.
    zapewne jako tako podeszlaby ci nokia n800, kosztuje ponizej 1000$ (uzywana
    okolo 100-200$, zalezy skad sprowadzasz).

    jesli ma byc jeszcze taniej to moze po prostu stary laptop bez matrycy?
    jakies p3 mozna miec za 100-200 pln,
    obsluzy zwykly dysk, usb to standard od kilku lat, czesto ma wbudowany
    ethernet , linux smiga na takim czyms bez problemow.

    zostaje problem zasilania 12V - niektorym laptopom tyle wystarczy, inne chca
    17-19V. za 30 zeta mozna miec gotowy dc-dc step up z 12V z gniazdem
    zapalniczki i kompletem przejsciowek. prosciej (o ile masz dostep do
    zlomowanego sprzetu - np. recycling centers w .de) wybrac od razu cos co
    rusza z 12V , albo wykombinowac 'lepsze' zasilanie.
    w porowaniu do n800 (1-5W) i routerkow (5-10W) 20-30W laptop bedzie troche
    pradozerny, jesli to ma dzialac pare lat to lepiej chyba wziac nokie -
    roznica ceny zwroci sie po 2-3 latach w pradzie, no i o wiele bardziej
    eleganckie rozwiazanie ...

  • 7. Data: 2009-02-24 00:05:55
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > - rejestracja sygnału video z kamery (może być bez dźwięku),
    > - możliwie mało prądożerne, zasilanie +12V
    > - jak najłatwiejsza obsługa, nalepiej włącz/wyłącz

    Czyżby rejestrator do samochodu?

    Pozdrrr... Reksio

  • 8. Data: 2009-02-24 10:26:40
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > szukam pomysłu jak zmajstrować w możliwie tani i prosty sposób
    > sprzęt do rejestracji sygnału video.
    > [ ... ]

    Dziękuję za kolejne pomysły.

    Nokia to stanowczo przerost formy :)
    O laptopie też myślałem, ale ma na pokładzie rzeczy, które
    pobierają prąd, a są mi niepotrzebne. Chociaż z drugiej strony
    to najbardziej uniwersalne rozwiązanie po zainstalowaniu linuksa
    moża to rozbudować o inne funkcje.

    Znalazłem sporo rekorderów, ale niestety w Chinach :/
    http://www.ec21.com/offer_detail/Sell_2.5_inch_HDD_M
    edia--3326136.html
    http://www.madeinchina.com/2738353/P6078646/3-5-HDD-
    Digital-Video-Recorder-DVD-TV-Recorder-LAN-USB2-0-Ho
    st-DVD-AVI-1080i.shtml
    http://www.diytrade.com/china/4/products/4214775/HDD
    _Media_Player_Recorder_up_to_720_x480_Pixels_Resolut
    ion_Supports_Card_Reader.html

    Ale jak to kupić ? Nawet nie ma ceny detalicznej, a ja nie potrzebuję
    1 mln egzemlarzy (przynajmnej teraz ;)

    Niby takie to proste, a jakoś mało popularne w Europie :/

    A może coś samemu sklecić. Jakiś ARM i sprzętowy encoder ?

    Marcin

  • 9. Data: 2009-02-24 10:27:35
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżby rejestrator do samochodu?

    Nie będę ukrywał, że tak :)
    Ale wersja cywilna, bez radaru , hehe

    Marcin

  • 10. Data: 2009-02-24 16:45:39
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Marcin pisze:
> [...]

    1. Napisałeś, że chodzi o urządzenie "możliwie mało prądożerne".
    Wszystkie urządzenia, które będą miały wejście analogowego sygnału wideo
    oraz kamera analogowa to znaczny pobór prądu (min. 1.5W).

    2. W samochodzie są bardzo trudne warunki pracy. Znaczny zakres zmian
    temperatury i wstrząsy mocno utrudniają zastosowanie HDD. Para wodna
    powoduje szybką korozję. Myślę, że taka standardowa nagrywarka do użytku
    domowego zapewne błyskawicznie się rozpadnie.

    Paweł