  • 1. Data: 2009-09-15 09:05:56
    Temat: Dobór zabezpieczenia 100A
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Witam
    Jakim aparatem zabezpieczyć w rozdzielnicy kabel zasilający UPS o mocy
    48kW i max prądzie 98A. Kabel YKY 5x25mm^2.
    Szukam po katalogach i nie bardzo widać. Czy rozłącznik bezpiecznikowy
    będzie będzie OK?
    Jeżeli tak, to jaki symbol i czy są takie do montowania na szynie 35mm?
    dzięki
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-15 09:33:44
    Temat: Re: Dobór zabezpieczenia 100A
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jakim aparatem zabezpieczyć w rozdzielnicy kabel zasilający UPS o mocy
    > 48kW i max prądzie 98A. Kabel YKY 5x25mm^2.

    nieselektywny C100 chyba...
    ale to jest prąd na każdej z faz z osobna czy łączny?
    z I to wprost nie wynika, bo UPSy potrawią podać moc
    znamionową + same sporo ciągnąc na ładowanie baterii

    na pewno producent takiego smoka coś zaleca

  • 3. Data: 2009-09-15 09:37:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "TomaszB" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie będzie OK?
    > Jeżeli tak, to jaki symbol i czy są takie do montowania na szynie 35mm?

    Rozłącznik rozłącza tylko prądy robocze i pod żadnym pozorem nie wyłącza
    prądów zwarciowych.
    Nie ma więc zabezpieczenia zwarciowego i przeciążeniowego.
    Wyłącznik natomiast wyłacza wszystko co popadnie i posiada często
    zabezpieczenia przeciążeniowe i zwarciowe
    Szukaj może wyłączników olejowych.

    Marek

  • 4. Data: 2009-09-15 10:06:24
    Od: Sylwester Łazar <g...@a...pl>

> [...]
    > będzie będzie OK?
    > Jeżeli tak, to jaki symbol i czy są takie do montowania na szynie 35mm?
    Proponuję zamiast bezpieczników wstawiać tyrystory. Tu na np. 120A w
    solidnej metalowej obudowie.
    Do takich wniosków doszedłem wymieniając kilkanaście szybkich i drogich
    bezpieczników tyrystorowych, zabezpieczających tańsze o 50% tyrystory 70A.
    Jeden wybuchający 100A bezpiecznik nożowy przepalił osłonę korytka i było
    widać ogień w szafie!
    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-15 10:11:05
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 15.09.2009 11:33, qlphon pisze:

    > nieselektywny C100 chyba...
    > ale to jest prąd na każdej z faz z osobna czy łączny?
    > z I to wprost nie wynika, bo UPSy potrawią podać moc
    > znamionową + same sporo ciągnąc na ładowanie baterii

    Od producenta wiem tylko tyle, że max prąd pobierany przez UPS'a to 98A.
    Moc rozkłada się następująco: 48kW (moc urządzeń dołączonych do wyjścia)
    + 4,8kW (ładowarka baterii) + około 2,5kW (straty). W sumie przy
    zasilaniu 3f (obniżonym o 15% - skrajny przypadek) daje około 95A.

  • 6. Data: 2009-09-15 15:03:01
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    marko1a wrote:
    > Użytkownik "TomaszB" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rozłącznik bezpiecznikowy ???
    > Rozłącznik rozłącza tylko prądy robocze i pod żadnym pozorem nie wyłącza
    > prądów zwarciowych.

    Pomylilo sie koledze z odlacznikiem. Rozlacznik
    bezpiecznikowy wylaczaq prady zwarciowe i
    przeciazeniowe ale tylko raz na jednej wkladce topikowej :)

    --
    NoRek

  • 7. Data: 2009-09-16 10:09:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "NoRek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pomylilo sie koledze z odlacznikiem. Rozlacznik bezpiecznikowy wylaczaq
    > prady zwarciowe i przeciazeniowe ale tylko raz na jednej wkladce topikowej
    > :)

    To tobie się pomyliło kolego. To że rozłącznik można wspomóc bezpiecznikiem
    to jest oczywiste. ale sam w sobie nadal jest tylko rozłącznikiem.
    Odłącznik nie jest w stanie wyłączać ani prądów zwarciowych ani roboczych.
    Służy tylko po to aby widzieć rozwarte styki podczas prac w sieci. W
    wyłącznikach i rozłącznikach styków nie widzisz.
    Moja racja jest racniejsza od twojej racji. Sprawdz sobie w sieci.

    Marek

  • 8. Data: 2009-09-16 17:03:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 12:09:35 +0200, marko1a napisał(a):

> [...]
    > wyłącznikach i rozłącznikach styków nie widzisz.
    > Moja racja jest racniejsza od twojej racji. Sprawdz sobie w sieci.

    Chyba nie do końca. Produkowane jest coś takiego jak rozłącznik
    bezpiecznikowy:
    http://sklep.pgi.com.pl/rozlacznik-izolacyjny-trojbi
    egunowy-bezpiecznikami-p-7966.html
    Podniesienie klapki pod którą są główki bezpieczników powoduje
    rozłączenie obwodu. Od zabezpieczania przed zwarciami i przeciążeniami
    są bezpieczniki. A ponieważ w dodatku jest to rozłącznik izolacyjny to
    można go traktować jako odłącznik - zapewnia bezpieczną przerwę w
    obwodzie. Misz-masz, trzy w jednym :)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 9. Data: 2009-09-17 06:21:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są bezpieczniki. A ponieważ w dodatku jest to rozłącznik izolacyjny to
    > można go traktować jako odłącznik - zapewnia bezpieczną przerwę w

    Ja wiem że jest cos takiego ale jest to nadal zespół rozłącznik+
    bezpiecznik. Nazwa handlowa rozłącznik bezpiecznikowy.
    Sam rozłącznik nie wyłącza prądów zwarciowych oraz przeciążeniowych. Jeżeli
    z jakiegoś powodu okaże się że w obwodzie płynie prąd przeciążeniowy to nie
    znaczy że bezpiecznik "wylatuje" od razu. Może równie dobrze grzać się przez
    godzinę albo przez 5 minut i dopiero wtedy zadziałać. Zależy od
    charakterystyki wkładki. Jeżeli w tym czasie ktoś wyłączy ten rozłącznik to
    może spowodowac nadmierne wypalenie jego styków co w konsekwensji prowadzi
    do jego uszkodzenia wcześniej czy później. Nie wspomnę o fakcie że w
    rozłącznikach nie ma takiego zaberzpieczenia łuku jak w wyłącznikach a więc
    może również spowodować w skrajnych przypadkach pożar.
    Rozłącznik nie ma takiej zdolności gaszenia łuku jak wyłącznik. I co
    jeszcze? Rozłącznik nie może także włączać prądów zwarciowych oraz
    przeciążeniowych a oznacza to tyle że np. Stycznik który jest rozłącznikiem
    przy takich próbach często skleja styki i jest do wymiany.

    Marek

  • 10. Data: 2009-09-17 19:49:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 08:21:06 +0200, marko1a napisał(a):

> [...]
    > przeciążeniowych a oznacza to tyle że np. Stycznik który jest rozłącznikiem
    > przy takich próbach często skleja styki i jest do wymiany.

    Podejrzewam, że wszystko może zależeć od konstrukcji rozłącznika i
    charakteru obciążenia. Mnie uczono, że generalnie prądy przeciążeniowe
    powinien być w stanie przerwać.