  • 21. Data: 2021-11-30 17:12:11
    Temat: Re: AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - ktoś wyjaśni sens?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 22:13, PiteR pisze:
    > in <news:cf475924-7e73-4e9d-8314-111875ca0c6bn@googlegr
    oups.com>

    > przez sufit dżewniany
    > https://ibb.co/ss0q2bR

    W moim przypadku sufit robiony za dobrobytu i zamiast złom na złom to na
    sufit chyba dali, i jebaniutki prawie nic nie puszcza a zrobienie otworu
    pod kołek aby dzieciakowi huśtawkę zawiesić, to nie trafić w zbrojenie
    jest jak w totka wygrać.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2021-11-30 18:56:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-28 o 22:47, Irokez pisze:
    > Witam
    >
    > Tak przy okazji szukając AP na sufit zauważyłem, że firmy chwalą się że
    > ma to 300Mbit a w AC na przykład 867Mbit.
    > Tymczasem port Eth jest 10/100Mbit.
    > I takich konstrukcji to chyba 95% jest
    >
    > Ktoś mi jest w stanie wyjaśnić, czy młodzi konstruktorzy to idioci?
    > sprzedawcy mają za idiotów klientów, czy jest jakaś inny powód?
    > Po co mi AC1200.. ba.. po co mi N 300Mbit jak LAN jest ledwo 100Mbit?
    >
    > zdrówko.

    Po to jest 867 (simplex) abyś nie pracując w warunkach laboratoryjnych
    osiągnął czasem 100Mb/s duplex.

  • 23. Data: 2021-11-30 21:06:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 18:56, t-1 pisze:

    > Po to jest 867 (simplex)  abyś nie pracując w warunkach laboratoryjnych
    > osiągnął czasem 100Mb/s duplex.

    Zaczynam coraz bardziej czuć się jak szczęśliwiec mając bieda-zestaw
    Asus RT-AC58U AC1300 i stary 7 generacji laptop HP Power 15 z kartą WiFi
    Combo Intel B/G/N/AC (2x2) (nie pamiętam modelu).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2021-11-30 22:48:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-30, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale są łatki.

    Są też z interfejsami sfp. Ale przyznam, że jestem zaskoczony. Na 30m
    problemów zasadniczo nie miałem, ale na jedej lini i to krótszej (~15 m)
    miałem faktycznie niewyjaśnione dotąd kłopoty z prędkością.

    > Niestety, sam nie siedzę w mikrotikach, ale znajomi mówią, że spokojnie da
    > się wgrać nowsze biblioteki i wszystko działa jak instrukcja napisała.
    >
    > Osobiście przymierzam się do mikrotika od pewnego czasu, leży u mnie teraz
    > RB2011UiAS-2HnD-IN i będę na nim ćwiczył konfiguracje.
    > Na razie muszę zrozumieć jego filozofię, bo różne routery ustawiałem u
    > klientów od czasów SDI. Ale mikrotik to zupełnie co innego - na początku
    > poległem na takiej trywialnej, wydawało by się rzeczy, jak przekierowanie
    > portów.

    Kwestia faktycznie filozofii i olbrzymiej MZ elastyczności
    oprogramowania. W samej ilości opcji przy każdym standardowym pierdzie
    można się utopić. Po paru interacjach spokojnie chwycisz gdzie co
    podstawowego siedzi.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2021-11-30 22:56:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-29, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > chyba nie zrozumieliśmy się:
    >
    > Bezprzewodowy, naścienny punkt dostępowy MU-MIMO, AC1200:
    > https://www.tp-link.com/pl/business-networking/wall-
    plate-ap/eap225-wall/

    > Domowy system Wi-Fi Mesh AC1200:
    > https://www.tp-link.com/pl/home-networking/deco/deco
    -e4/

    > Ceiling AP, Dual-Chain 2.4GHz N300
    > https://mikrotik.com/product/RBcAP2nD

    To może wynikać MZ z tego, że jest to port bardziej dostępowy niż do
    przesyłu danych. Kilka urządzeń chodzi razem jako bezprzewodowe
    mosty/meshe, tylko jedno ma GiB i wszystko się zgadza.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2021-12-01 08:16:26
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message

    > Droższy o ile? O 10 centów?

    Może byc tu jednak wiekszy nieco koszt , powiedzmy 1$ a jak to pomnożyć przez ilość
    wyprodukowanych urządzen ... no niech będzie milion to mamy premię dla zarządu.

    > Po co w ogóle RJ45 w laptopie?

    A ja uważam że to złącze które jeszcze długo nie powinno być pomijane.

  • 27. Data: 2021-12-01 13:07:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2021 21:48:48 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania. W samej ilości opcji przy każdym standardowym pierdzie
    > można się utopić. Po paru interacjach spokojnie chwycisz gdzie co

    Zauważyłem już elastyczność oglądając pewnego żywego mikrotika.
    Że jako WAN można ustawić dowolną "dziurkę", to chyba wiadomo każdemu, kto
    robił coś w mikrotikach.
    Łączy WAN może być więcej, np. jako backupwe lub do balansowania.
    Ciekawe (dla mnie) jest to, że dwa lub więcej WAN-ów) można spiąć w jeden
    wirtualny interfejs i przykładowo port 3389 wypuszczać przez ten wirtualny
    WAN.
    Ale to jest linux i tak, jak w linuksach, można zrobić wiele.
    Wczoraj dla relaksu ;) na jakimś wynalazku Kimax U25EWF (zewnętrzna obudowa
    na dysk twardy z interfejsem WiFi) zainstalowałem gargoyle i przerobiłem to
    urządzenie na APClient :)
    Działa :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2021-12-01 15:51:35
    Temat: Re: AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - kto? wyja?ni sens?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.12.2021 o 08:16, ggs pisze:

    > Może byc tu jednak wiekszy nieco koszt , powiedzmy 1$ a jak to
    > pomnożyć przez ilość wyprodukowanych urządzen ... no niech będzie
    > milion to mamy premię dla zarządu.

    To akurat taki se argument, bo przy koszcie większym o 1$, można chwalić
    się jakiego to dokonaliśmy cudu i opchnąć laptopa o 3$ drożej.
    Przy milionie sztuk będzie jeszcze większa premia dla zarządu.

  • 29. Data: 2021-12-01 21:49:23
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > To akurat taki se argument, bo przy koszcie większym o 1$, można chwalić
    > się jakiego to dokonaliśmy cudu i opchnąć laptopa o 3$ drożej.
    > Przy milionie sztuk będzie jeszcze większa premia dla zarządu.

    Dokladnie tak , co się liczy przede wszystkim w tzw biznesie dzisiejszych czasów -
    kasa kasa kasa i to taka o zysku rzędu kilkuset a nie tylko kilkudziesieciu procent.

  • 30. Data: 2021-12-02 00:01:13
    Od: miab <m...@w...pl>

    > "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Droższy o ile? O 10 centów?

    > Po co w ogóle RJ45 w laptopie?

    Bo jest izolowane, stabilne, nie zakłócane, z minimalnym pingiem i
    zarządzalne i kontrolowane przez admininów.

    miab