  • 31. Data: 2021-12-02 00:20:06
    Temat: Re: AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - ktoś wyjaśni sens?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-01, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Zauważyłem już elastyczność oglądając pewnego żywego mikrotika.
    > Że jako WAN można ustawić dowolną "dziurkę", to chyba wiadomo każdemu, kto
    > robił coś w mikrotikach.
    > Łączy WAN może być więcej, np. jako backupwe lub do balansowania.
    > Ciekawe (dla mnie) jest to, że dwa lub więcej WAN-ów) można spiąć w jeden
    > wirtualny interfejs i przykładowo port 3389 wypuszczać przez ten wirtualny
    > WAN.
    > Ale to jest linux i tak, jak w linuksach, można zrobić wiele.

    To jest też poniekąd problem tej samej klasy - najwięcej czarów można
    jak zwykle uskutecznić z lini poleceń - jak się czyta mikrotikowe
    fora to nikt nie odnosi się do webfig, a to już wymaga MZ dość sporego
    otrzaskania, albo wybrania tej drogi od samego początku. Ja niestety
    zawsze grzebałem webfigiem i odpowieniej masy krytycznej wiedzy nie
    posiadłem.

    > Wczoraj dla relaksu ;) na jakimś wynalazku Kimax U25EWF (zewnętrzna obudowa
    > na dysk twardy z interfejsem WiFi) zainstalowałem gargoyle i przerobiłem to
    > urządzenie na APClient :)
    > Działa :)

    Jak się da zainstalować i odpalić to dlaczego ma nie działać? Poza
    przypadkami, gdzie coś nie obsługuje sprzętu.

    Tak mi się przypomniały zabawy Linuxem na PS3, co miało dość ograniczony
    sense ze względu na ograniczenia hypevisora (rsx). Ale teraz patrzę i
    widzę, że ciągle coś ludzie kombinują, a w międzyczasie wiele batali
    sądowych miało miejsce.

    https://en.wikipedia.org/wiki/OtherOS

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2021-12-02 00:23:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ggs" 61a7219a$0$522$6...@n...neostrada.pl

    : Może byc tu jednak wiekszy nieco koszt , powiedzmy 1$

    Nadal mało... Może pełza o odpadową gospodarkę?
    Nie płacą za takie coś, ale jeszcze dostają hajs za utylizację? ;)

    > Po co w ogóle RJ45 w laptopie?

    : A ja uważam że to złącze które jeszcze długo nie powinno być pomijane.

    Mnie to raczej nie przydaje się... Co to za
    mobilność? -- ze sznurkiem podpiętym do ściany...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 33. Data: 2021-12-02 00:27:03
    Temat: Re: AccessPointy AC750+ z portem ETH 100Mbit - kto? wyja?ni sens?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-01, nadir <n...@h...org> wrote:

    > To akurat taki se argument, bo przy koszcie większym o 1$, można chwalić
    > się jakiego to dokonaliśmy cudu i opchnąć laptopa o 3$ drożej.
    > Przy milionie sztuk będzie jeszcze większa premia dla zarządu.

    Przy laptopach to można się jeszcze zastanawiać ile prundu żre takie
    1000 w porównniu do 100. Z drugiej strony, chyba powinno być możliwe
    przełączanie (usypianie) takiego sprzętowego modułu w stan niskiego
    poboru.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2021-12-02 01:00:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "miab" 61a7fec3$0$534$6...@n...neostrada.pl

    > Bo jest izolowane, stabilne, nie zakłócane, z minimalnym
    > pingiem i zarządzalne i kontrolowane przez admininów.

    Mowa o laptopie...

    Stabilność miedziowania? -- Chyba kpina! Nierzadko
    wystarczy lekko trącić wtyczkę, by stracić łączność!

    Utrata łączności FiuFiu laptop-APek u mnie nie przytrafia się.
    Jeśli ta łączność szwankuje -- to za sprawą samej karty czy APka...
    (czyli raczej już poza FiuFiu)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 35. Data: 2021-12-02 21:28:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "miab" 61a7fec3$0$534$6...@n...neostrada.pl

    > Mowa o laptopie...
    >
    > Stabilność miedziowania? -- Chyba kpina! Nierzadko
    > wystarczy lekko trącić wtyczkę, by stracić łączność!

    Badziewna chińska wtyczka. I tyle w temacie.
    Jakoś rozwiązania przemysłowe dają radę (EtherCAT, Profinet, Modbus TCP,
    EtherNET/IP, CC-Link IE, POWERLINK).
    Tyle że np. wtyk Profinet niekosztuje 5 groszy,
    np:
    https://shop.murrelektronik.pl/pl/Technika-pod-czani
    a/Samoz-czne/Dane/Wtyczka-RJ45-Heavy-Duty-m-ska-0-8-
    polowa-Profinet-7000-74071-0000000.html
    https://www.elfadistrelec.pl/pl/cat5-rj45-wtyk-ip20-
    idc-bez-narzedzi-profinet-weidmueller-1132060000/p/3
    0134280
    https://mall.industry.siemens.com/mall/en/ww/Catalog
    /Product/6GK1901-1BB30-0AA0

    --
    Irokez

  • 36. Data: 2021-12-02 23:29:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:so92ga$12lg$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    > Mowa o laptopie...
    >
    > Stabilność miedziowania? -- Chyba kpina! Nierzadko
    > wystarczy lekko trącić wtyczkę, by stracić łączność!

    etam
    zależy jaką wtyczkę

    https://www.cablemonkey.co.uk/rj45-network-cables/72
    29-cat6a-s-ftp-rj45-patch-leads.html

    > Utrata łączności FiuFiu laptop-APek u mnie nie przytrafia się.
    > Jeśli ta łączność szwankuje -- to za sprawą samej karty czy APka...
    > (czyli raczej już poza FiuFiu)

    RJ45 działa świetnie pod każdym windowsem
    a karty intela tylko pod w10 :P

    --
    Piter

  • 37. Data: 2021-12-03 00:32:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 61a92c66$0$533$6...@n...neostrada.pl

    > Jakoś rozwiązania przemysłowe dają radę

    Jakoś bezprzewodowe rozwiązania dają radę...
    Przykładowo teraz -- druk via WiFi, skan via WiFi...
    Akurat dokładnie teraz -- właśnie zeskanowałem coś
    a przed kilkoma minutami drukowałem coś innego...

    Jest tylko jeden problem w tej bezprzewodowości...
    Jeśli zlecę drukowanie via miedź, gdy drukarka nie
    jest włączona -- włączy się (o ile jest podpięta do
    energetyzującej ściany) i wydrukuje.

    Jeśli zlecę drukowanie via WiFi, gdy drukarka nie
    jest włączona -- nie włączy się (także wtedy, gdy
    jest podpięta do energetyzującej ściany) i nie wydrukuje.
    Co w tym złego? -- trzeba placem klepnąć w włącznik...
    Gdy klepnę, wysuną się głowice, aby drukarka była gotowa,
    ale zanim zdołam coś do niej wysłać, już głowice zjeżdżają,
    czyszczą się, włącza się pompka ssąca itd... Brak mi refleksu?!
    Nie -- najwyraźniej taki jest zamysł producenta -- Canona...
    Drukarka tuż po włączeniu nie jest gotowa na odbiór, choć
    wysunięte głowice czekają w gotowości... Gdy już jest gotowa
    na odbiór -- głowice cofają się, czyli jest już za późno na
    druk bez czyszczenia głowic...

    Można oczywiście nie wyłączać drukarki...
    Albo godzić się z tą nadmiarową miłością...
    (toż wyjeżdżają, by były gotowe do użycia!!!)

    Nawet wtedy wyjadą, gdy nie chcę niczego drukować, lecz chcę
    skanować... Mogłyby nie wyjeżdżać bez potrzeby -- wbrew pozorom
    drukarka byłaby szybciej gotowa do druku, ale wówczas Canon
    zarobiłby mniej na papmpersach i atramentach czy tuszach...

    Canon dba o środowisko!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 38. Data: 2022-06-24 23:49:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "miab" 61a7fec3$0$534$6...@n...neostrada.pl

    > Bo jest izolowane, stabilne, nie zakłócane, z minimalnym
    > pingiem i zarządzalne i kontrolowane przez admininów.

    U mnie 4 w szeregu APki dać potrafią >4ms.
    Raczej potrafiły -- bo zdjąłem jedną z hybryd na czas remontu balkonu.
    Chętnie bym kupił nowe hybrydy -- na 5GHz, ale nie wiem, czy to jeszcze ma sens...

    --

  • 39. Data: 2022-06-28 19:05:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t95bgs$g1$...@g...aioe.org

    > U mnie 4 w szeregu APki dać potrafią >4ms.

    Tyle każde potrafią... ;)

    + U mnie 4 w szeregu APki dać potrafią <4ms.

    Niecałe 4 ms -- 4 APki w szeregu dać mogą/mogły niecałe 4 ms. :)