  • 11. Data: 2021-11-29 14:10:25
    Temat: Re: Aktywny split sygnału RGB
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28.11.2021 o 20:25, heby pisze:
> [...]
    >
    > Jest jakiś łatwy z kupieniu i łatwy w zastosowaniu wzmacniacz video tego
    > typu? Ma wcisnąć 3 sygnały analogowe w kabel VGA. Minimum to ~100Mhz
    > (1024x768). Ewentulane obudowy BGA odpadają, to ma być lutowalne amatorsko.
    >
    > Celem jest wciśnięcie sygnału VGA do portu VGA i SCART *jednocześnie* z
    > uwagi, że maszyna potrafi generować zarówno PAL jak i VGA.
    >
    > Wciskanie "pasywnie" tzn poprzez zwarcie lini z sobą, generuje widoczne
    > duszki i dzwonienie, szukam jakiejś alternatywy.
    >
    > Projekt jednorazowy, raczej.
    >
    > PS. Tak, są konwetery PAL->VGA, ale są do dupy ;) Wszystkie, na wiele

    Mikser z profesjonalnego analogowego studia telewizyjnego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2021-11-29 17:40:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 09:31, Adam wrote:
    > Ale która?

    1200.

  • 13. Data: 2021-11-29 17:41:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 14:10, yabba wrote:
    > Mikser z profesjonalnego analogowego studia telewizyjnego.

    Obsługują sygnał VGA? Ile mogą kosztować? "Profesjonalnego" brzmi jak
    wiele wtysięcy na używkę. Mylę się?

  • 14. Data: 2021-11-29 21:55:38
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 17:41, heby pisze:

    > Obsługują sygnał VGA? Ile mogą kosztować? "Profesjonalnego" brzmi jak
    > wiele wtysięcy na używkę. Mylę się?

    Czasem obsługują. Studyjne miksery miały oddzielne kanały RGB lub YUV, a
    mniej profesjonalne S(Y/C). Dopiero przy przygotowywaniu materiały do
    emisji sygnał był kodowany do Composite PAL z pasmem obciętym do 5,5 lub
    6,5 MHz.
    Profesjonalne analogowe SD wyszły ze studiów TV z piętnaście lat temu,
    gdy zaczęto mówić o TV HD. Zapewne większość została zezłomowana. Musisz
    poszukać na OLX, Allegro lub czymś takim.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2021-11-29 22:00:02
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 21:55, yabba pisze:

> [...]
    > gdy zaczęto mówić o TV HD. Zapewne większość została zezłomowana. Musisz
    > poszukać na OLX, Allegro lub czymś takim.

    Na przykład lepsze miksery amatorskie:

    https://www.olx.pl/d/oferta/wideo-mikser-vmx410-CID9
    9-ID8gHrB.html#943f66451c

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/mikser-wideo-video
    -switcher-datavideo-se-900-fnk

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2021-11-29 22:14:18
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 28.11.2021 o 22:01, heby pisze:
    > Miałem to zrobione na kluczach analogowych (widać odbicie) i
    > przekaźnikach (widać odbicia słabiej). W przypadku przekaźników dochodzi
    > dodatkow efekt, że po jakimś czasie potarfią wyraźnie "trzeszczeć" na
    > obrazie i trzeba je puknąc palcem, ponadto czasami jeden z kolorów
    > potrafi się od takiego puknięcia zmienić. Pewno przekaźniki kiepskie,
    > ale jakoś zaufania nie mam do mechaniki :/

    Bo przekaźnik to musi być sygnałowy, z zerowym prądem przełączania
    styków, właściwą impedancją i zdefiniowanym pasmem na te setki MHz.
    Do tego PCB warto dobrze zrobić i nic nie zauważysz.
    Jeśli to ma być tylko przełącznik sygnału a nie "powielacz" to żadna
    elektronika Ci nie przeskoczy dobrego przekaźnika (no chyba, że chcesz
    tym co sekundę machać).

    --
    AWa.

  • 17. Data: 2021-11-29 22:30:41
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 22:00, yabba pisze:

    > Na przykład lepsze miksery amatorskie:
    >
    > https://www.olx.pl/d/oferta/wideo-mikser-vmx410-CID9
    9-ID8gHrB.html#943f66451c

    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/mikser-wideo-video
    -switcher-datavideo-se-900-fnk

    Tylko taki sprzęt będzie większy od samej Amigi, więc można pójść po
    bandzie i kupić nówkę sztukę nieśmiganą za 399 zł brutto:

    https://intronex.pl/pl/p/Rozdzielacz-splitter-wzmacn
    iacz-sygnalu-Video-VGA-2-x-Audio-wzmocnienie-sygnalu
    -do-65m/1018

    Rozdzielacz (splitter) wzmacniacz sygnału Video VGA / 2 x Audio +
    wzmocnienie sygnału do 65m
    Spliter VGA/Audio - 400 MHz
    Urządzenie rozdziela sygnał wideo (VGA) oraz audio pomiędzy 2 monitory i
    zestawy głośnikowe na dystansie do 65 metrów. Z powodu wykorzystania
    szerokiego pasma 400MHz, urządzenie nadaje się do sygnałów wysokiej
    rozdzielczości i dużej częstotliwości odświeżania. Splitter może być
    podłączony kaskadowo, w celu wykorzystania większej ilości monitorów. W
    celu optymalnego wykorzystania sygnałów wysokiej rozdzielczości zaleca
    się stosowanie kabli koncentrycznych z rdzeniem ferrytowym.

    Specyfikacja techniczna
    Szerokość pasma Video VGA: 400MHZ
    Maksymalny zasięg : 65 metrów
    Typ sygnału : VGA, SVGA, QXGA, UXGA, Multisync
    Złącza : HD-15 e skie
    Zakres częstotliwości audio : 50Hz-15KHz
    Impedancja wejściowa : 20K-Ohm
    Maks. nap. wej. audio : 2.5Vp-p
    Złącza : 3.3mm mini stereo jack.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2021-11-29 22:34:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 22:14, Andrzej W. wrote:
    > Bo przekaźnik to musi być sygnałowy, z zerowym prądem przełączania

    Hmmm ale ja tam mam 75Ohm. Nijak zero nie wyjdzie.

    > styków, właściwą impedancją i zdefiniowanym pasmem na te setki MHz.
    > Do tego PCB warto dobrze zrobić i nic nie zauważysz.

    Niewykluczone, tylko czy warto?

    > Jeśli to ma być tylko przełącznik sygnału

    To ma być splitter na dwa odbioniki po 75Ohm.

  • 19. Data: 2021-11-29 22:36:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 22:00, yabba wrote:
    > Na przykład lepsze miksery amatorskie:
    > https://www.olx.pl/d/oferta/wideo-mikser-vmx410-CID9
    9-ID8gHrB.html#943f66451c

    Gdzie się do niego wciska VGA/RGB? Widzę same composite.

    > https://allegrolokalnie.pl/oferta/mikser-wideo-video
    -switcher-datavideo-se-900-fnk

    Łopanie, kupa kasy.

  • 20. Data: 2021-11-29 22:37:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/11/2021 22:30, yabba wrote:
    > https://intronex.pl/pl/p/Rozdzielacz-splitter-wzmacn
    iacz-sygnalu-Video-VGA-2-x-Audio-wzmocnienie-sygnalu
    -do-65m/1018

    Już to oglądałem jakiś czas temu. Fajne, ale duże i drogie. Jakioś
    ciagle mam ochotę poskłądać to na kolanie...