eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAku do UPS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 51. Data: 2025-08-28 20:44:10
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >> Więc wkładano tam kawałki plastiku z nóżkami, oznaczone jakimś
    >> symbolem i napisem "virtual cache". A że w tamtych czasach
    >> słowo "wirtualny" miało dobre konotacje, to takie płyty bywały
    >> droższe od wersji z prawdziwymi pamięciami.
    >
    > Może i tak, ale chodzi mi po głowie, że były też kostki plastiku
    > z napisami jak z prawdziwych pamięci.

    One wyglądały jak "prawdziwe" i miały napisy prawdziwe, ale z
    dodaną jakąś literką, pewnie "V". Czyli w ścisłym sensie nie
    było to oszustwo i podróba. Podobny casus co DOS 6.22, którym
    ludzie chętnie zastępowali poprzednią wersję. A różnił się od
    niej tym, że w wyniku wyroku sądowego musiał zostać pozbawiony
    części oprogramowania.

    --
    Jarek


  • 52. Data: 2025-08-28 20:45:10
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > W Pakistanie regenerują akumulatory, jak je rozbierają to widać
    > że minus jest cały (to szara elektroda) a z plusa żółtego niewiele
    > zostaje, minusy czyszczą plusy dają nowe i aku zregenerowany :)

    Bo to są pesymiści. Widzą same minusy, żednych plusów.

    --
    Jarek


  • 53. Data: 2025-08-28 21:17:23
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.08.2025 o 08:56, J.F pisze:

    Dobra, nie załapałeś.

    > A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    > Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    > albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    > albo po takim parkowaniu, jak to samochód z akumulatorem w kabinie.
    W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    stare ale już to miało zaimplementowane :)

    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 54. Data: 2025-08-29 10:31:36
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Aug 2025 21:17:23 +0200, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 28.08.2025 o 08:56, J.F pisze:
    > Dobra, nie załapałeś.
    >> A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    >> Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    >> albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    >> albo po takim parkowaniu, jak to samochĂłd z akumulatorem w kabinie.
    > W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    > prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    > LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    > stare ale już to miało zaimplementowane :)

    OK, moĹźe tak ma.

    Ale mnie ciekawi jaka jest temperatura tego akumulatora, gdy
    -jest pod maską, a tam słoneczko mogło nagrzać w czasie postoju,
    a i silnik gorący jest pod maską w czasie jazdy,

    -jest w kabinie, a słoneczko parzyło.

    Tak czy inaczej - moje UPS mają nawet mniejsze napięcia, a nie
    pomogło.


    J.



  • 55. Data: 2025-08-29 10:43:06
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Aug 2025 20:34:01 +0200, Mirek wrote:
    > W dniu 28.08.2025 o 10:28, J.F pisze:
    >>
    >> Rozładowanie aku ołowiowego mu szkodzi, więc ja też nie testuję.
    >>
    >
    > Niech mu szkodzi a nie szkodzi mi na nerwy i finanse jak ktoś mnie
    > orżnie sprzedając lewy akumulator.
    >
    >> -aku 7Ah to teoretycznie powienie dawać 0.7A przez 10h, a może 0.35A
    >> przez 20h, bo im większy prąd, tym mniejsza pojemność.
    >>
    >
    > Dlatego nie podają w ogóle pojemności w Ah tylko 34W przez 15 minut na celę.

    To chyba jakaś nowa moda, ale niech będzie.
    Na celę? to jakieś 17A

    >> -ale jak UPS bierze choć 300W, to mamy 25A z 12V aku. I pojemność
    >> spada bardzo.
    >> Być może one nie tyle straciły pojemność, co wzrosła rezystancja
    >> wewnętrzna, spadło napięcie i UPS się szybko sam wyłącza.
    >>
    > Jak nie spadła pojemność jak widać jak byk przy 5A.

    A, to mi sie chyba coś pomyliło ... ale zmierz czas rozładowania przy
    0.7A.
    Przy 5A ... nie obiecuję, że będzie godzina. Zjawisko Peukerta
    bodajże.


    >> Ale ... BMS tam masz? Bo pewnie rzeczywiste pojemności nie są równe,
    >> i niektóre aku są rozładowywane ponad miarę.
    >
    > Nie są. Napięcia były cały czas porównywalne przed testem w trakcie i po
    > teście.

    Ale mówisz o teście jednego akumulatora 12V ?

    A piszesz, że masz w UPS baterię 240V - 20 baterii/akumulatorów 12V w
    szereg.
    To ciekaw jestem, czy masz tam jakiś BMS, który pilnuje napięcia
    pojedyńczych akumulatorów.
    Bo grozą niemiłe rzeczy, jak UPS patrzy tylko na napięcie całości.
    W litowych na tyle niemiłe, że BMS obowiązkowy, ołowiowe jak widać
    bardziej odporne, i nawet w tych 12V jest 6 cel szeregowo, bez żadnych
    zabezpieczeń.


    J.


  • 56. Data: 2025-08-29 10:54:48
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2025 o 10:31, J.F pisze:

    >>> A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    >>> Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    >>> albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    >>> albo po takim parkowaniu, jak to samochód z akumulatorem w kabinie.
    >> W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    >> prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    >> LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    >> stare ale już to miało zaimplementowane :)
    >
    > OK, może tak ma.
    >
    > Ale mnie ciekawi jaka jest temperatura tego akumulatora, gdy
    > -jest pod maską, a tam słoneczko mogło nagrzać w czasie postoju,
    > a i silnik gorący jest pod maską w czasie jazdy,
    >
    > -jest w kabinie, a słoneczko parzyło.

    Widać, że nie sprawdzałeś. Ja wiele razy...dotykiem i nie miał więcej
    niż 30C w najbardziej gorące dni, bo czułem chłód.>
    > Tak czy inaczej - moje UPS mają nawet mniejsze napięcia, a nie
    > pomogło.

    Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały 1,5
    roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze ten
    czas nie minął :)
    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 57. Data: 2025-08-29 11:17:55
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.08.2025 o 10:54, ??x??(R)?? pisze:
    > W dniu 29.08.2025 o 10:31, J.F pisze:
    >
    >>>> A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    >>>> Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    >>>> albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    >>>> albo po takim parkowaniu, jak to samochód z akumulatorem w kabinie.
    >>> W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    >>> prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    >>> LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    >>> stare ale już to miało zaimplementowane :)
    >>
    >> OK, może tak ma.
    >>
    >> Ale mnie ciekawi jaka jest temperatura tego akumulatora, gdy
    >> -jest pod maską, a tam słoneczko mogło nagrzać w czasie postoju,
    >>   a i silnik gorący jest pod maską w czasie jazdy,
    >>
    >> -jest w kabinie, a słoneczko parzyło.
    >
    > Widać, że nie sprawdzałeś. Ja wiele razy...dotykiem i nie miał więcej
    > niż 30C w najbardziej gorące dni, bo czułem chłód.>
    >> Tak czy inaczej - moje UPS mają nawet mniejsze napięcia, a nie
    >> pomogło.
    >
    > Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały 1,5
    > roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze ten
    > czas nie minął :)
    dlatego ja stwierdziłem że zainwestuję w lifepo4 do swojego ups-a apc
    2.2kVA np taki
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-z-bms-110a-kamper-solar-ups-i-silnik-zaburtowy-17
    646504954

    cenowo to juz tylko około dwa razy więcej od zwykłego a przynajmniej mam
    gwarancję że wytrzyma te 4-10kcykli w porównaniu z max 1500 jak w
    zwykłym czy 500 w najtańszym.

    Tylko muszę mu balancery zrobić na 4 szt (bo ups jst na 48V) i dodać
    regulację i odcięcie ładowania.
    --
    Janusz


  • 58. Data: 2025-08-29 11:36:02
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2025 o 11:17, Janusz pisze:

    >> Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały
    >> 1,5 roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze
    >> ten czas nie minął :)
    > dlatego ja stwierdziłem że zainwestuję w lifepo4 do swojego ups-a apc
    > 2.2kVA np taki
    > https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-z-bms-110a-
    > kamper-solar-ups-i-silnik-zaburtowy-17646504954
    >
    > cenowo to juz tylko około dwa razy więcej od zwykłego a przynajmniej mam
    > gwarancję że wytrzyma te 4-10kcykli w porównaniu z max 1500 jak w
    > zwykłym czy 500 w najtańszym.
    >
    > Tylko muszę mu balancery zrobić na 4 szt (bo ups jst na 48V) i dodać
    > regulację i odcięcie ładowania.

    Na działce ROD miałem kwasówki do PV. Co roku padały, nowe. 3 lata pod
    rząd. Dostałem od szwagra akumulator 150Ah, który ma 16 lat i pochodził
    z BTS czyli UPSa ze stacji GSM. Działa już 3 lata :) Żelowy. Używał go w
    swojej łodzi na ryby przez 5 lat. Jak mi zdechnie, to kupię podobny.
    Cena śmieszna za używkę na OLX bo idzie wyrwać za 500zł dwulatka.
    Żadnych BMS, odcięć. Działa jak należy.


    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska


  • 59. Data: 2025-08-29 14:14:26
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Aug 2025 11:36:02 +0200, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 29.08.2025 o 11:17, Janusz pisze:
    >>> Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały
    >>> 1,5 roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze
    >>> ten czas nie minął :)
    >> dlatego ja stwierdziłem że zainwestuję w lifepo4 do swojego ups-a apc
    >> 2.2kVA np taki
    >> https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100
    ah-z-bms-110a-
    >> kamper-solar-ups-i-silnik-zaburtowy-17646504954
    >>
    >> cenowo to juz tylko około dwa razy więcej od zwykłego a przynajmniej mam
    >> gwarancję że wytrzyma te 4-10kcykli w porównaniu z max 1500 jak w
    >> zwykłym czy 500 w najtańszym.
    >>
    >> Tylko muszę mu balancery zrobić na 4 szt (bo ups jst na 48V) i dodać
    >> regulację i odcięcie ładowania.
    >
    > Na działce ROD miałem kwasówki do PV. Co roku padały, nowe. 3 lata pod
    > rząd.

    A były to "rozruchowe", "trakcyjne", czy jeszcze inne ?

    Na działce pewnie były rozładowywane, i to głęboko, "rozruchowe" tego
    nie lubią, bardzo nie lubią.

    > Dostałem od szwagra akumulator 150Ah, który ma 16 lat i pochodził
    > z BTS czyli UPSa ze stacji GSM. Działa już 3 lata :) Żelowy. Używał go w
    > swojej łodzi na ryby przez 5 lat.

    Hm ... z jednej strony - należy się spodziewać, że prąd tam zazwyczaj
    był, mogły zostać parę razy rozładowane, a może nawet wcale.

    Z drugiej ... moĹźe jakies lepsze dali.
    O właśnie - masz tam typ, nazwę?

    Z trzeciej ... tez UPS. A nam wytrzymują 2-4 lata.

    Z czwartej ... tamtejszy UPS może nie podgrzewa aku, jak moje małe ...

    > Jak mi zdechnie, to kupię podobny.
    > Cena śmieszna za używkę na OLX bo idzie wyrwać za 500zł dwulatka.
    > Żadnych BMS, odcięć. Działa jak należy.

    W ołowiowych nie stosowało się BMS.
    W takich 12V, bo na 240V to inna rozmowa :-)

    J.


  • 60. Data: 2025-08-29 14:24:17
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Aug 2025 10:54:48 +0200, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 29.08.2025 o 10:31, J.F pisze:
    >>>> A ciekawe, ile ma akumlator w samochodzie.
    >>>> Np w czasie postoju z włączonym silnikiem,
    >>>> albo po parkowaniu w gorący, słoneczny dzień,
    >>>> albo po takim parkowaniu, jak to samochĂłd z akumulatorem w kabinie.
    >>> W samochodzie obecnie ECU ma za zadanie ładować aku znacznie mniejszym
    >>> prądem przy wyższej temperaturze. Wiem, bo zamontowałem sobie woltomierz
    >>> LED i to widzę. W zimne dni mam napięcie 14,2V a w ciepłe 13,8. Auto
    >>> stare ale już to miało zaimplementowane :)
    >>
    >> OK, moĹźe tak ma.
    >>
    >> Ale mnie ciekawi jaka jest temperatura tego akumulatora, gdy
    >> -jest pod maską, a tam słoneczko mogło nagrzać w czasie postoju,
    >> a i silnik gorący jest pod maską w czasie jazdy,
    >>
    >> -jest w kabinie, a słoneczko parzyło.
    >
    > Widać, że nie sprawdzałeś. Ja wiele razy...dotykiem i nie miał więcej
    > niż 30C w najbardziej gorące dni, bo czułem chłód.>

    Pod maską sie nie upieram - jest tam jakiś przewiew, może się tak
    bardzo nie grzeje, a w czasie jazdy wiatr.
    Ale w kabinie bywa bardzo gorąco, a niektóre auta mają aku w kabinie.

    Ale jak silnik chodzi na postoju, to pod maską robi się ... ciepło.
    Tylko ja raczej tak nie uruchamiam ... może jak jakiś korek na drodze,
    taki "po metrze do przodu", w upalne lato w dodatku ... no ale ile tak
    moĹźna - godzina ?

    >> Tak czy inaczej - moje UPS mają nawet mniejsze napięcia, a nie
    >> pomogło.
    > Mam w obsłudze kilka UPS i średnio akumulatory kiedyś, wytrzymywały 1,5
    > roku. Ostatnio wstawiałem takie co mają wytrzymać 5 lat i jeszcze ten
    > czas nie minął :)

    A sprawdzałeś, czy podtrzymują?
    Bo ja się też często dowiaduję po fakcie :-)

    A jakie wstawiłeś?
    Czy to takie małe ok 7Ah czy całkiem inne?

    J.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: