    From: Waldek <m...@a...nie.dam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Akumulatorowe Voodoo
    Date: Sat, 28 Nov 2020 13:10:34 +0100

    Witam

    Przyszła zima? no i postanowiłem się zainteresować swoim aku który ma
    już 6 lat. Trochę poczytałem wczoraj różnych, czasem lekko dziwnych
    wiadomości, a to o "robieniu gęstości", Ruskich magicznych Kulonach
    i innych podobnych. Mój pacjent to najprawdopodobniej zwykły mokry CA/CA
    z pierwszego montażu fabrycznego (45 Ah /320 A)

    Wziąłem voltomierz w łapę i po nocy (0 stC ) ma napięcie spoczynkowe
    12,27. Chwile po odpaleniu silnika na zaciskach zmierzyłem 14,7 V

    No i tu mam pytanie do szanownych _doświadczonych_ grupowiczów,
    CZY WARTO wyciągać aku i ładować go w domu zapodając te 16,2 V ???
    z jakimś sensownym ogranicznikiem prądu - Dysponuje tylko zasilaczem
    laboratoryjnym, więc musiałbym to zrobić 2 etapowo i pilnowac etapu 2
    z 16,2V żeby zbytnio nie ugotować pacjenta :)
    No i nie wiem czy uda się zmierzyć elektrolit bo korków na wierzchu nie
    ma może są ukryte pod zaślepką - nie ma dostępu bo broni go moduł
    powieszony na + aku więc bez wybebeszenia z auta nie sprawdzę.

    No i nawet gdybym go naładował na full z tym napięciem 16,2
    to wsadzę do auta i na ile to starczy 2-3 dni ? skoro z alternatora
    dalej nie dostanie więcej niż zmierzone 14,7V

    Jest sens wydzierać i doładowywać ?
    Zwykle robię codziennie 2x po ~8km w cyklu miejskim,
    więc szału nie ma z ładowaniem, ale póki co aku daje rade.

    W poprzednim aucie akumulator fabryczny Motocrafta, ale większy bo 65Ah
    przy tej samej pojemności silnika 1,6 miałem 11 lat.
    W tym czasie RAZ dolewałem do niego wody - nigdy nie ładowałem.
    No ale podobno teraz robią szajs ekologiczny wymagający specjalnej troski...