  • Data: 2020-11-29 12:40:47
    Temat: Re: Akumulatorowe Voodoo
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-29 o 08:46, PeJot pisze:

    > A sprawdź w instrukcji obsługi auta czy jest to dopuszczalny tryb
    > ładowania. Ja tak robię i nic złego się nie dzieje. Bo i niby co miało
    > by się stać przy ładowaniu *prądem stałym* ( mówiłeś o zasilaczu
    > laboratoryjnym ).

    Tak swoją drogą, co właściwie stoi na przeszkodzie aby ładować
    akumulator w pojeździe ? The Internet twierdzi że nie zawsze można bo
    przepięcia, bo to bo tamto, najlepiej jedź do autoryzowanego serwisu
    gdzie zrobią to profesjonalną ładowarką za milion złotych.

    MZ zagrożenia przy ładowaniu aku w aucie to użycie prostownika-mordercy
    akumulatorów ( AGM, żel ) lub długotrwałe gazowanie które może
    doprowadzić do eksplozji albo wygotowania elektrolitu ( aku z
    elektrolitem płynnym ). W sumie chodzi o *kontrolę* procesu i nie każdy
    użytkownik auta może sobie z tym poradzić. Reszta to dupochron
    producenta samochodu, który mógłby dołożyć do auta dedykowaną ładowarkę,
    ale woli zarobić na serwisie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza