  • Data: 2020-11-30 14:10:13
    Temat: Re: Akumulatorowe Voodoo
    Od: Waldek <m...@n...dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-29 o 12:40, PeJot pisze:
    > W dniu 2020-11-29 o 08:46, PeJot pisze:
    >

    > Tak swoją drogą, co właściwie stoi na przeszkodzie aby ładować
    > akumulator w pojeździe ?

    Moim zdaniem nic, jeśli się nie przekracza tego co daje alternator
    ale brak wiedzy czy przy tych 16 - 16,5 V nie padnie coś z elektroniki
    co jest cały czas podpietę do zasilania pomimo wyłączonej stacyjki

    Ponoć w niektórych autach, tych które mają aku schowane w bagaznikach
    (zwykle AGM) wyprowadzają zaciski do ładowania pod maską.
    Osobiście nie widziałem jeszcze takiego auta, możliwe że to te "z
    wyższej półki"

    W poprzednim aucie (ford) instrukcja mówiła że po odpięciu aku
    i ponownym odpaleniu, powinien pracować kilka minut na wolnych obrotach
    aby sobie "komputer" poustawiał siakieś parametry.

    Jak jest w obecnym modelu, nie wiem bo nie czytałem :}
    ale raczej nie wymaga wymiany akumulatora w ASO...

    > MZ zagrożenia przy ładowaniu aku w aucie to użycie prostownika-mordercy
    > akumulatorów ( AGM, żel ) lub długotrwałe gazowanie które może
    > doprowadzić do eksplozji albo wygotowania elektrolitu

    Swego czasu na trasie padł mi w F126p regulator napięcia
    - najpierw coś dziwnie śmierdzało jajami, ale póżniej odstrzeliły kubki
    elektolitów w radiu :)
    Na najbliższym CPN odpiąłem kabel z alternatora, dolałem do aku wody
    destylowanej i na samej baterii zrobiłem jeszcze ~150km

    No ale to były autka bez zaawansowanej elektroniki
    które "majsterkowicz" mógł sam w pewnym zakresie reperowac ;)

    Pozdro