  • 61. Data: 2022-10-09 14:04:15
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.10.2022 o 16:09, J.F pisze:

    > Ale co - masz taką swietną wiedze, intuicje, czy szczęscie, ze wiesz,
    > ktory pas bedzie szybszy?
    >
    > We wroclawiu ... kiedys bylo losowo, potem sie jakos unormowalo, i
    > lewy zazwyczaj byl szybszy, a od paru miesiecy i na lewym potrafi sie
    > znalezc ... zwolennik PiS, co jedzie 50 :-)

    Wtedy objeżdżam go prawym :-)

    > Tak jest.

    > 2-3 razy mniej.

    > Moj samochod tez ma pewna dynamike, i jak jade lewym, to bedziesz mial
    > trudnosci :-)

    Jedziesz za kimś, trzymasz dystans 2 metry, tyle mi wystarczy.

    > Zawsze to jednak jakies opoznienie.

    Oni po prostu nie wciskają gazu. Myślą .. silnik zawyje, zużyję mnóstwo
    paliwa :-)

    > Ja oddaje na zlom.
    > Poza tym wiadomo - sprzedawca wszystko powie, aby sprzedac.
    > A klienci moze nie pytali, bo sie wczesniej dowiedzieli.

    Wczoraj nie zapytali o zużycie. Było po kolei:
    - elektryk tak?
    - szybko to jeździ?
    - ile zasięgu?
    - i to można ładować z tych ładowarek?
    - oo drugie siedzenie
    - 33 tys, tak?

    Relatywnie młoda parka 30..40, jeśli to mogłoby wpływać.

    > LPG ...

    Ile kosztuje LPG w normalnych krajach?

    > No to po co mam kupowac drogie auto na drogi prąd ? :-)

    - by sąsiad zazdrościł
    - dla ekologii
    - z gniazdka jest taniej
    - z paneli za darmo :-)
    - te przyspieszenia

    Wybierz sobie :-)

    > Dziwne rzeczy prawisz ... a co to za miejsce?

    Każde :-)

    > Czyli pi razy drzwi - dla niektorych moze byc to wiekszosc pensji.
    > I jak maja przezyc miesiąc?

    Tak, jak na naprawę.

    > Kiedy wlasnie mozliwy do uniknięcia :-)

    Liczyłeś ile razy pieszego nie wpuściłeś (bo nie chciał), po chodniku
    przejechałeś itp itd?

    > bryki bywaly tanie, a poza tym mogles kupic w lepszych czasach, czy np
    > otrzywac w prezencie lub w spadku.

    Czekam aż dostanę w spadku jakiegoś elektryka :-)

    > A to owszem, sa z drogowki, to stoją, no moze mowia ze stoją, a siedzą
    > w knajpie.
    >
    > Ale raczej po prostu malo ich, moga miec tez duzo wypadkow i kolizji
    > do obsluzenia, albo inne obowiazki - raporty, sądy, edukacja w szkole

    Na ile to już w tym roku okradli kierowców?

    > CB jeszce ktos uzywa?
    > Yanosik, Rysiek, Google ...

    Wiadomo. Ale ja jestem anty jak chodzi o prywatne systemy. Używam kiedy
    nie mam innej opcji.

    > Jakich?
    > Zeby autostradą pojechac, czy zeby przez bramki przejechac szybciej
    > niz 50?

    Żeby ITD z radarkiem stanęła.

  • 62. Data: 2022-10-10 21:46:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-05 o 22:02, heby pisze:

    > Tak. W sensie jako spaliny. Oddają też inne rzeczy, ale nie
    > przypuszczam, aby "śmierdzi" oznaczało dla Ciebie również starte klocki,
    > czy pył z opon. Ogólnie, w wodorowych, to co wylatuje z rury, to woda +
    > duperele bez znaczenia, szczególnie w porównaniu z Passatem B5 w dieslu
    > na frytki.
    >
    > Jeśli wodorowy miał by generować coś innego niż głównie wode, to widzę
    > Nobla z chemii.
    To zależy jeszcze jaki ma silnik, jak elektryczny i ogniwo paliwowe to
    oczywiście masz rację, ale jak zwykły silnik zasilany wodorem to
    niekoniecznie, będą jeszcze NOx-y.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2022-10-11 13:18:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/10/2022 21:46, Janusz wrote:
    > To zależy jeszcze jaki ma silnik, jak elektryczny i ogniwo paliwowe to
    > oczywiście masz rację, ale jak zwykły silnik zasilany wodorem to
    > niekoniecznie, będą jeszcze NOx-y.

    Ktoś stosuje silniki spalinowe z zaplonem wodoru na poważnie? Wiem, że
    co chwile ktoś wyskakuje z takim pomysłem, ale to raczej nie są seryjnie
    porodukwane zabawki, prawda?

  • 64. Data: 2022-10-11 13:34:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I z góry, i pod górę?

    -----
    > Twizy ma ogranicznik 85km/h i z wciśniętym do podłogi pedałem nie jedzie ani
    szybciej ani wolniej tylko właśnie tyle.

  • 65. Data: 2022-10-11 16:58:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 13:18, heby pisze:

    > Ktoś stosuje silniki spalinowe z zaplonem wodoru na poważnie? Wiem, że
    > co chwile ktoś wyskakuje z takim pomysłem, ale to raczej nie są seryjnie
    > porodukwane zabawki, prawda?

    Japończycy chyba całkiem poważnie podchodzą do tematu:
    https://www.youtube.com/watch?v=jZr-0JzDf_Y

    --
    -
    Akarm

  • 66. Data: 2022-10-11 17:24:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/10/2022 16:58, Akarm wrote:
    > Japończycy chyba całkiem poważnie podchodzą do tematu:
    > https://www.youtube.com/watch?v=jZr-0JzDf_Y

    No to dalej nie jest normalne auto wodorowe, tylko jakiś koncept kiedys
    gdziestam. BMW czegoś takiego nie próbował? Z tego co mówią, wodór słabo
    działa ze spalinowymi bo się za łatwo zapala. Skończy się to silnikiem z
    40 czujnikami więcej, co nowoczesny diesel mnożąc awayjnośc x10.

    To ja już wole ogniwo.

  • 67. Data: 2022-10-11 18:34:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 17:24:59 +0200, heby wrote:

> [...]
    > działa ze spalinowymi bo się za łatwo zapala. Skończy się to silnikiem z
    > 40 czujnikami więcej, co nowoczesny diesel mnożąc awayjnośc x10.

    Ogniwo paliwowe ma przede wszystkim szanse na wieksza sprawnosc.
    Wiec i na wiekszy zasieg, nizsze koszty - a wodor drogi.

    Tym niemniej spalinowe-wodorowe silniki jakby sie pojawily w fazie
    wiekszej niz eksperyment, acz mniejszej niz seria.
    Pociagi, autobusy,

    Dzisiejsze ceny energii moga to jeszcze zastopowac na pare lat -
    diesel drogi, ale najtanszy :-)

    j.

  • 68. Data: 2022-10-11 21:09:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-11 o 17:24, heby pisze:

> [...]
    > działa ze spalinowymi bo się za łatwo zapala. Skończy się to silnikiem z
    > 40 czujnikami więcej, co nowoczesny diesel mnożąc awayjnośc x10.

    Dodając do tego że wodór ucieka ze zbiornika, to kompletnie bez sensu, a
    przemysłowy jest robiony z metanu lub lpg. To już lepiej i wielokrotnie
    taniej bezpośrednio je spalać w silniku.

    > To ja już wole ogniwo.

    Tyle że do ogniw potrzebny jest czysty wodór a nie przemysłowy, już w
    wątku o miraju podawałem linka gdzie porównywali ceny wodoru w usa, był
    chyba 5 czy 8 razy droższy.
    Dlatego miraję to na razie nisza i chyba jakiś czas jeszcze tak będzie.
    --
    Janusz