  • 11. Data: 2019-12-05 15:44:29
    Temat: Re: Aparat Panasonic GX80 i mocowanie obiektywu
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > No sa przeciez
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000379791789.html
    > jedna z najtanszych ofert

    Dzięki. Potem już znalazłem, ale dużo droższe. Jakoś dziwnie działa
    wyszukiwanie na Ali. Z drugiej strony, zastanawiam się, czy warto aż tak
    oszczędzać, skoro za 800 zł można kupić używkę Olympusa 45 mm f/1,8...

  • 12. Data: 2019-12-05 16:53:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-05 15:44, Uncle Pete wrote:

    > Dzięki. Potem już znalazłem, ale dużo droższe. Jakoś dziwnie działa
    > wyszukiwanie na Ali. Z drugiej strony, zastanawiam się, czy warto aż tak
    > oszczędzać, skoro za 800 zł można kupić używkę Olympusa 45 mm f/1,8...

    Wyszukiwanie maja do bani, trzeba probowac czasem na rozne sposoby
    odpytywac, albo po prostu podpierac sie google.

    266 PLN za nowke a 800 za uzywke to wielka roznica. A optycznie chinczyk
    jest spoko. Jak kiedys bedziemy naprawde bogaci to mozna bedzie bez
    wahania kupic i nowego Olympusa ;)

    /a w ogole to jako ciekawostke napisze ze to zamowienie nieco mi
    przesunelo w czasie planowane dopiero co kupienie Panasa 25/1.7.
    Wiadomo ze to nie to samo, ale z tego 42.5 uzytek i co porobic tez
    bedzie/.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2019-12-05 19:17:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > przesunelo w czasie planowane dopiero co kupienie Panasa 25/1.7.
    > Wiadomo ze to nie to samo, ale z tego 42.5 uzytek i co porobic tez

    Robiłem niedawno zdjęcia w zaprzyjaźnionym teatrze starą manualną stałką
    1,7/50 mm Pentaksa i było bardzo fajnie z tą ogniskową i tym światłem
    (jest przyzwoicie ostra prawie od pełnej dziury), tylko brakowało
    autofokusa. Ciekaw jestem, na ile ten Chińczyk jest szybki. Ogniskowa 25
    mm jakoś mi nie pasuje (jak w czasach analogowych nie pasowała 50 mm),
    wolę krótsze i dłuższe. Rok temu wykosztowałem się na Olympusa 2,0/12 mm
    i dla mnie zestawienie tej ogniskowej i światła jest bardzo dobre, szkło
    bardzo ostre i kontrastowe, tylko niestety podatne na flarę. Cena
    skandaliczna, ale tańszą alternatywą jest tylko manualny Samyang.

  • 14. Data: 2019-12-23 12:10:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 266 PLN za nowke a 800 za uzywke to wielka roznica. A optycznie chinczyk
    > jest spoko. Jak kiedys bedziemy naprawde bogaci to mozna bedzie bez
    > wahania kupic i nowego Olympusa ;)

    Tak na wszelki wypadek - obecnie trwa promocja na tego Olympusa z
    natychmiastowym cashbakiem, u niezbyt pazernych sprzedawców ostateczna
    cena wynosi 779 złotych.

  • 15. Data: 2019-12-30 12:29:23
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-23 12:10, Uncle Pete wrote:

    > Tak na wszelki wypadek - obecnie trwa promocja na tego Olympusa z
    > natychmiastowym cashbakiem, u niezbyt pazernych sprzedawców ostateczna
    > cena wynosi 779 złotych.

    Spoczko. A ja za to jak sie umawialismy ;) napisze jak z tym chinskim
    szklem, bo przyszlo do mnie tuz przed swietami, wiec akurat byla bardzo
    dobra okazja posiekac okolicznosciowa portretowa robotke, do ktorej owo
    szklo jest wlasciwie zadeklarowane. No wiec jest tak:

    - optycznie bardzo OK, bez zarzutu, pelnokrwista optyka, a nie
    adaptacja sloika po dzemie. Przynajmniej okiem zwyklego uzytkownika
    a nie laboranta, nie uderza nic po oczach - winietowania na 1.7
    jakos nie widac, chromy nie ma, focus lapie we wlasciwym miejscu.
    Mala glebia ostrosci, nawet przymykajac mocno, wiec pilnowac trzeba sie
    bardzo.

    - naped AF niestety srednio szybki, co jest na tyle pewnym minusem
    ze w polaczeniu z mala GO trzeba sie bardziej napracowac aby wlasciwy
    obiekt uchwycic nalezycie ostro. I ogolnie obiektyw jest dosc glosny, bo
    np. nawet przy pelnej dziurze podczas wyzwalania migawki z okolic
    przeslony dobiega donosny odglos jej napedu.

    - Manualne ostrzenie na tym szkle dziala fajnie, tym bardziej ze korpus
    bardzo pomaga w tym trybie, wlaczajacy sie podglad punktu ostrzenia i
    focus peaking pozwalaja na dokladne wyostrzenie. Przycisk jest spory
    i wygodny wiec latwo przelaczyc miedzy AF i MF.

    Zatem mysle ze nawet za te wyjsciowe 73 USD czy i pare dolcow wiecej
    kupic to szklo warto i nie bedzie to sluzylo do jakiejs mydlanej
    zabawy rodem z lomografii, tylko sie przyda do zrobienia przyzwoitych
    zdjec. Jak napisalem, cieszy mnie ze dotarlo przed swietami bo przydalo
    sie do wykonania okolicznosciowych zaplanowanych fotek i efekty
    sa bardzo zadowalajace.

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2019-12-31 10:53:27
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > dobra okazja posiekac okolicznosciowa portretowa robotke, do ktorej owo
    > szklo jest wlasciwie zadeklarowane. No wiec jest tak:

    Dzięki za obszerną recenzję!

> [...]
    > jakos nie widac, chromy nie ma, focus lapie we wlasciwym miejscu.
    > Mala glebia ostrosci, nawet przymykajac mocno, wiec pilnowac trzeba sie

    Jestem ciekaw, jaki ma bokeh. Lubię bokeh równo rozmazany, nie tak, jak
    u Heliosa-40 85 mm f/1,5. Olympus ma bokeh pod tym względem taki sobie,
    Panasonic 42,5 mm jest lepszy, ale jeszcze kilka stówek droższy. Masz
    może jakieś zdjęcia, gdzie widać rozmycie tła (najlepiej jakiegoś
    pstrokatego) i możesz je gdzieś wrzucić?

> [...]
    > np. nawet przy pelnej dziurze podczas wyzwalania migawki z okolic
    > przeslony dobiega donosny odglos jej napedu.

    No to w moim przypadku byłby problem - od czasu do czasu robię zdjęcia w
    zaprzyjaźnionym teatrze podczas spektakli, i cicha praca i prędkość AF
    są dla mnie istotne.

> [...]
    > focus peaking pozwalaja na dokladne wyostrzenie. Przycisk jest spory
    > i wygodny wiec latwo przelaczyc miedzy AF i MF.

    Czytałem gdzieś, że potrzeba kilku obrotów pierścienia, aby przejść cały
    zakres odległości. W sumie musi być fajna rzecz dla precyzyjnego ostrzenia.

    Czyli wychodzi, że to dobry obiektyw dla spokojnej pracy, studia czy
    innych pozowanych zdjęć i generalnie zdjęć wszystkiego, co się nie rusza.

> [...]
    > zdjec. Jak napisalem, cieszy mnie ze dotarlo przed swietami bo przydalo
    > sie do wykonania okolicznosciowych zaplanowanych fotek i efekty

    Fajnie, że Ci odpowiada. Dobra wiadomość to także to, że chyba Chińczycy
    naprawdę opanowali tworzenie przyzwoitej optyki (podobno ich mechaniczne
    metalowe stałki są całkiem dobre kosztując śmieszne pieniądze), może
    wkrótce opanują nowoczesne rozwiązania elektroniczno-mechaniczne.

  • 17. Data: 2019-12-31 11:22:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-31 10:53, Uncle Pete wrote:

    > Dzięki za obszerną recenzję!

    Do usług :)

> [...]
    > może jakieś zdjęcia, gdzie widać rozmycie tła (najlepiej jakiegoś
    > pstrokatego) i możesz je gdzieś wrzucić?

    Postaram sie w wolnej chwili.
    > No to w moim przypadku byłby problem - od czasu do czasu robię zdjęcia w
    > zaprzyjaźnionym teatrze podczas spektakli, i cicha praca i prędkość AF
    > są dla mnie istotne.

    Do teatru to zgadzam sie, ze bylby zbyt halasliwy.
    ja z kolei mam wieloletniego konika z koncertami, tam akurat duzej
    roznicy czy szklo mialo naped bezszelestny czy nie zazwyczaj nie robilo,
    a na tych "cichych" to i tak trzeba bylo oszczednie klapac migawka
    mechaniczna ;). Ale tu z kolei szklo z taka plytka glebia przy z reguly
    dynamicznych obiektach samo z siebie staje sie wyzwaniem.

    > Czytałem gdzieś, że potrzeba kilku obrotów pierścienia, aby przejść cały
    > zakres odległości. W sumie musi być fajna rzecz dla precyzyjnego ostrzenia.

    Tak jest w istocie.

> [...]
    > metalowe stałki są całkiem dobre kosztując śmieszne pieniądze), może
    > wkrótce opanują nowoczesne rozwiązania elektroniczno-mechaniczne.

    Zgadza sie, jesli do tej optyki dodano by szybki bezszelestny naped,
    to bylby juz wymiatacz z ktorym musieliby sie liczyc duzi producenci.
    Ale byc moze to juz jakas zapowiedz i ostrzezenie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2020-01-07 11:15:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-31 10:53, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > może jakieś zdjęcia, gdzie widać rozmycie tła (najlepiej jakiegoś
    > pstrokatego) i możesz je gdzieś wrzucić?

    wyglada to mniej wiecej tak:
    http://aesthetic.eu.org/~radi/yongnuo42.5/

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2020-01-13 00:09:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > wyglada to mniej wiecej tak:
    > http://aesthetic.eu.org/~radi/yongnuo42.5/

    Dzięki! Wygląda całkiem przyzwoicie, bardziej przypomina Panasonika
    1,7/42,5 mm, niż Olympusa 1,8/45 mm. Ciekaw jestem, czy po prostu
    zerżnęli układ optyczny Panasonika (światło i ogniskową mają
    identyczną), o ile jest to możliwe...

  • 20. Data: 2020-01-13 16:22:16
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-01-13 00:09, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > 1,7/42,5 mm, niż Olympusa 1,8/45 mm. Ciekaw jestem, czy po prostu
    > zerżnęli układ optyczny Panasonika (światło i ogniskową mają

    W sumie biorac pod uwage ze inna fabryka (?) zerznela 1:1 Panasa 12-32,
    to pewnie mozliwe.

    --

    memento lorem ipsum