    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat Panasonic GX80 i mocowanie obiektywu
    Date: Mon, 30 Dec 2019 12:29:23 +0100

    On 2019-12-23 12:10, Uncle Pete wrote:

    > Tak na wszelki wypadek - obecnie trwa promocja na tego Olympusa z
    > natychmiastowym cashbakiem, u niezbyt pazernych sprzedawców ostateczna
    > cena wynosi 779 złotych.

    Spoczko. A ja za to jak sie umawialismy ;) napisze jak z tym chinskim
    szklem, bo przyszlo do mnie tuz przed swietami, wiec akurat byla bardzo
    dobra okazja posiekac okolicznosciowa portretowa robotke, do ktorej owo
    szklo jest wlasciwie zadeklarowane. No wiec jest tak:

    - optycznie bardzo OK, bez zarzutu, pelnokrwista optyka, a nie
    adaptacja sloika po dzemie. Przynajmniej okiem zwyklego uzytkownika
    a nie laboranta, nie uderza nic po oczach - winietowania na 1.7
    jakos nie widac, chromy nie ma, focus lapie we wlasciwym miejscu.
    Mala glebia ostrosci, nawet przymykajac mocno, wiec pilnowac trzeba sie
    bardzo.

    - naped AF niestety srednio szybki, co jest na tyle pewnym minusem
    ze w polaczeniu z mala GO trzeba sie bardziej napracowac aby wlasciwy
    obiekt uchwycic nalezycie ostro. I ogolnie obiektyw jest dosc glosny, bo
    np. nawet przy pelnej dziurze podczas wyzwalania migawki z okolic
    przeslony dobiega donosny odglos jej napedu.

    - Manualne ostrzenie na tym szkle dziala fajnie, tym bardziej ze korpus
    bardzo pomaga w tym trybie, wlaczajacy sie podglad punktu ostrzenia i
    focus peaking pozwalaja na dokladne wyostrzenie. Przycisk jest spory
    i wygodny wiec latwo przelaczyc miedzy AF i MF.

    Zatem mysle ze nawet za te wyjsciowe 73 USD czy i pare dolcow wiecej
    kupic to szklo warto i nie bedzie to sluzylo do jakiejs mydlanej
    zabawy rodem z lomografii, tylko sie przyda do zrobienia przyzwoitych
    zdjec. Jak napisalem, cieszy mnie ze dotarlo przed swietami bo przydalo
    sie do wykonania okolicznosciowych zaplanowanych fotek i efekty
    sa bardzo zadowalajace.

    --

    memento lorem ipsum