  • 11. Data: 2023-03-19 20:10:43
    Temat: Re: Aparat fotograficzny czy komórka ?
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > To zależy co kto rozumie pod pojęciem ergonomii ;-)

    No wlasnie to o czym pisales. Mozliwosc recznego ustawiania parametrow.

    --
    Titus Atomicus

  • 12. Data: 2023-04-17 11:12:56
    Od: T...@s...in.the.world <n...@i...invalid>

    T...@s...in.the.world <n...@i...invalid> wrote:

    > No wlasnie to o czym pisales. Mozliwosc recznego ustawiania parametrow.

    Znaczy sie WYGODNEGO recznego ustawienia parametrow.

    --
    Titus Atomicus

  • 13. Data: 2023-04-18 11:39:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a) :

    > Znaczy sie WYGODNEGO recznego ustawienia parametrow.

    Chyba nie za wygodnego, skoro po miesiącu dopiero sprecyzowałeś
    wypowiedź ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 14. Data: 2023-05-15 11:33:49
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zainicjowałem ten wątek w nadziei że uda się
    uniknąć kosztów zakupu jednego z tych urządzeń, ale po wypowiedziach widzę że
    niestety się nie uda i trzeba będzie kupić obydwa urządzenia. Jako że wakacje za
    pasem najpierw kupię komórkę bo tego rodzaju fotografie nie wymagają specjalnych
    ustawień zarówno w aparacie jak i w expozycji. Aparat kupię na jesień bo wtedy
    przewiduje jego używanie. W takim układzie czy możecie polecić mi jakąś komórkę z
    względnie dobrym aparatem i w jakiejś rozsądnej jeszcze cenie - bo widziałem komórki
    nawet za 8 000 zł co raczej nie wchodzi w rachubę.

  • 15. Data: 2023-05-15 12:53:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-15, Universis <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > względnie dobrym aparatem i w jakiejś rozsądnej jeszcze cenie - bo
    > widziałem komórki nawet za 8 000 zł co raczej nie wchodzi w rachubę.

    Byłem pod tym względem całkiem zadowolony z Samsunga A12. W tej chwili
    mam A33 i zasadniczo nie narzekam, ale A12 robi MZ lepsze zdjęcia. 3
    obiektywy, włączając szerokątny. Jak nie potrzebujesz jakiś fiubzdziu
    wypasów co będą robić cuda np. nocą to do codziennych zdjęć rodzinnych i
    sytuacyjnych MZ jak najbardziej. Cena nowych na allegro 500-700zł. Tylko
    się nie skuś na nowszy model A13, bo zdjęciowo akurat tu jest dużo
    gorzej.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-05-16 16:35:56
    Od: Universis <u...@w...pl>

    poniedziałek, 15 maja 2023 o 11:53:16 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    [..]
> [...]
    > sytuacyjnych MZ jak najbardziej. Cena nowych na allegro 500-700zł. Tylko
    > się nie skuś na nowszy model A13, bo zdjęciowo akurat tu jest dużo

    Porównałem te dwa Samsung'i tutaj:
    https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10604
    &idPhone2=11429
    Cenami podanymi przyt ym porównaniu sie nie sugerujcie bo chyba sa podane na dzień
    "premiery" w handlu.

    Twój jest trochę lepszy w pixelach, a mimo to robi gorsze fotografie ?
    Nie zrozumiałem też kwestii tych 3-ch obiektywów - którego z aparatów/telefonów
    dotyczą ?
    Są wymienne czy też jakoś się przełączają ? Poza tym jak z fotografią nocną tj, w
    miastach
    - więc nie ma zupełnej ciemności bo jest ośwetlenie uliczne.

  • 17. Data: 2023-05-18 01:41:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-16, Universis <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podane na dzień "premiery" w handlu.
    >
    > Twój jest trochę lepszy w pixelach, a mimo to robi gorsze fotografie ?

    W słonecznych scenach, gdzie masz niebo, zieleń, zbyt mocno podbija
    nasycenie barw. Da się to później poprawić, ale w A12 nie trzeba. Bez
    grzebania wszystko wygląda naturalnie.

> [...]
    > ? Poza tym jak z fotografią nocną tj, w miastach - więc nie ma
    > zupełnej ciemności bo jest ośwetlenie uliczne.

    3 obiektywy mają oba modele (A12 i A33). Nie, no nie są wymienne :)
    Przełaczasz wybierając odpowiedni tryb lub "powiększanie/zmniejszanie".
    Oba mają też tryb pro gdzie idzie wszystko ustawiać ręcznie z ostrością
    włącznie.

    Sceny nocne są zadawalające. Robi poprawnie jak normalny aparat, co
    oznacza, że czasami masz dylemat, naświetlać na światła (np. latarnie,
    jasne budynki) czy na ciemniejsze tło.

    Żona ma jakiegoś standardowego iphone, w miarę współczesny (13ke chyba),
    ale żadne pro i różnica jest taka, że jak ciemną nocą fotografuje jasno
    oswietlony budynek na tle ciemnego nieba to jej iphone wydobędzie i
    chmury na tym czarnym niebie i szczegóły w światłach na budynku. Te
    samsungi jedno lub drugie. Roznica jest tez taka, że ten jej iphone jest
    4-5x droższy od A12. Ale tez przyznam, że chyba nigdy nie robiłem takich
    zdjęć w trybie nocnym, który te samsungi tez posiadają i w ogóle nie
    drążyłem tematów - np. widzę, że i A12 i A33 mają jakies tryby HDR, więc
    może się te szczegóły da się powydobywać.

    Przy typowych rodzinnych motywach nocnych, w stylu ulica, znajomi w
    kawiarni, różnice pomiędzy wspomnianym iphonem a A12/A33 są MZ bardzo
    niewielkie.

    Jakbys chciał jakąś próbkę, to daj znać, gdzieś coś wrzucę.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-05-18 21:03:55
    Od: Universis <u...@w...pl>

    czwartek, 18 maja 2023 o 00:41:15 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    > On 2023-05-16, Universis <u...@w...pl> wrote:

    > W słonecznych scenach, gdzie masz niebo, zieleń, zbyt mocno podbija
    > nasycenie barw. Da się to później poprawić, ale w A12 nie trzeba.

    Dośc obszernie naswietliłeś temat - dziekuję. Chyba kupię ten A12 choć trochę boli że
    ma tylko 4G

  • 19. Data: 2023-05-19 00:03:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-18, Universis <u...@w...pl> wrote:

    > Dośc obszernie naswietliłeś temat - dziekuję. Chyba kupię ten A12 choć trochę boli
    że ma tylko 4G

    No to rozważ A33. Przeszedłem na niego właśnie ze względu na 5G
    (ciekawość głównie). To przesycenie nie jest w praktyce aż tak
    dokuczliwe i dotyczy głównie scen typu j.w. Zresztą zdaje się można
    zdefiniować poprawiający filtr i będzie to robił automatycznie.

    Tu masz taki przesycony: https://photos.app.goo.gl/99rdhLtqTkcR74BP9

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-05-20 14:03:18
    Od: Universis <u...@w...pl>

    czwartek, 18 maja 2023 o 23:03:23 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    [..]
> [...]
    > dokuczliwe i dotyczy głównie scen typu j.w. Zresztą zdaje się można
    > zdefiniować poprawiający filtr i będzie to robił automatycznie.

    Czy mogłbyś zamieścić jeszcze jakiś link do fotki wykonanej tym A12 - lub
    jeśli nie sprawi Ci to kłopotu to dwa linki, jeden do nocnej fotki jeśli takową
    posiadasz ?

    Czym jest lepsze 5G od 4G, ale tak użytkowo w czym jest to odczuwalne, bo to że
    jest szybsze to wiem - ja komórki nie używam do ściągania filmów, a nawet
    fotografii.