  • 11. Data: 2022-04-28 12:00:41
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 11:27:47 +0200, Cavallino wrote:

    > Właśnie na tym polega wic, że każde.
    > W swojej klasie mocy nie ma konkurencji wśród ice.
    >
    > Nawet 40 konny Smart przyspiesza tak, że absolutnie nie można mieć uwag
    > co do jego dynamiki.

    tzn konkretnie ile?

    I jaka to klasa ... bo smart 4-2 mial silniki 45-75KM, ale
    przyspieszenia to mial raczej kliepskie ...

    > A gdyby komuś było za mało, to prostą zmianą softu można mu 2 krotnie
    > podwyższyć moc za kilkaset zł.

    W smarcie czy w kazdym ?

    J.

  • 12. Data: 2022-04-28 12:49:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 12:00, J.F pisze:

    > tzn konkretnie ile?

    Konkretnie to sobie googla użyj, jeśli Ci o sekundy chodzi.

    > I jaka to klasa ...

    Czego?

    >bo smart 4-2 mial silniki 45-75KM, ale
    > przyspieszenia to mial raczej kliepskie ...

    > W smarcie czy w kazdym ?

    W smarcie.
    Współczesne bevy mają z reguły od 130 KM wzwyż, więc nie bardzo jest
    potrzeba takich operacji.

  • 13. Data: 2022-04-28 13:49:20
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.04.2022 o 11:08, Cavallino pisze:

    > Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.

    Ale chyba poza przyspieszeniem to za bardzo nie góruje nad spalinowcem w
    pozostałych parametrach? Oczywiście mam na myśli Corsę elektryk vs
    spalina czy Nissan Juke kontra Leaf, czyli taką samą klasa pojazdów..

    > A wyliczyłeś ile kosztuje Cię rocznie paliwo na 8 kkm?

    Nie, ale w odróżnieniu od prądu nie mam paliwa za darmo.

  • 14. Data: 2022-04-28 13:50:08
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.04.2022 o 11:07, Cavallino pisze:

    > W elektrykach nie ma tego typu osprzętu.
    > To jest w ogóle bardzo proste auto, z reguły totalnie bezawaryjne.
    > Żaden ice, nawet z tych najbardziej niezawodnych, kosztowo nie ma
    > żadnych szans zrównać się z elektrykiem.
    >
    > Za przegląd w Toyohie chcieli ode mnie 1500 zł, mimo że poza wymianą
    > oleju i filtrów nic nie zrobili i nic jej nie dolegało.
    > W bev nie ma oleju i większości filtrów, więc nie bardzo jest nawet co
    > wymieniać.

    Z tym instrumentem skrzynio podobnym w Toyocie to nie jest awaryjność
    tylko obsługa serwisowa, po takim a takim przebiegu (i czasie?) trzeba
    wymieniać elementy tak jak np w spalinowcach pasek rozrządu.

    Obecne moje auta sam serwisuję, jeszcze by tego brakowało abym z wymianą
    klocków hamulcowych czy oleju w silniku jeździł do mechanika.. A chwalić
    koreańców bo autka robią na tyle dobre że na całe lata nic innego niż
    wymiana klocków czy oleju robić przy nich nie trzeba.

  • 15. Data: 2022-04-28 14:09:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 13:50:08 +0200, trybun napisał(a):

> [...]
    > koreańców bo autka robią na tyle dobre że na całe lata nic innego niż
    > wymiana klocków czy oleju robić przy nich nie trzeba.

    Ale skąd w BEV wzięła Ci się skrzynia biegów i w jakim?
    Nie pomyliło Ci się z hybrydami, czyli (P)HEV?
    Poza jednym wyjątkiem: Outlander PHEV nie ma skrzyni biegów.

    W elektryku silnik/silniki są przyczepione wprost do kół.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2022-04-28 14:13:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 14:09, Adam pisze:

> [...]

    To jest przekładnia planetarna.

> [...]
    > Poza jednym wyjątkiem: Outlander PHEV nie ma skrzyni biegów.
    >
    > W elektryku silnik/silniki są przyczepione wprost do kół.

    No nie, jakaś skrzynia redukcyjna tam występuje.
    A w jednym przypadku ma nawet dwa biegi.
    Ale generlanie nie jest to skrzynia biegów, w rozumieniu automatu
    bezstopniowego jak w cvt albo toyotach.
    Nie bardzo co ma się tam zużyć nawet.

  • 17. Data: 2022-04-28 14:18:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 28.04.2022 o 11:13, J.F pisze:
    > I smaczne obiady :-)

    póki co tam gdzie trafiałem jako pasażer na ładowanie było z żarciem albo tak sobie,
    albo
    zajebiście - ale ma to odzwierciedlenie w cenie takie że trzeba zapłacić jak za bak
    benzyny więc oszczędność średnia ;)

  • 18. Data: 2022-04-28 14:18:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 13:49, trybun pisze:

    > Ale chyba poza przyspieszeniem to za bardzo nie góruje nad spalinowcem w
    > pozostałych parametrach?

    W każdym w powyższych góruje.
    Do tego stopnia że przez zakupem Soula, wolałem jeździć elektrycznym
    Smartem niż wypasionym C-HR.

    Różnice są kolosalne, jak ktoś kupuje małego bev do miasta, to rok
    później kupuje większego i sprzedaje spaliniaka.

    > Nie, ale w odróżnieniu od prądu nie mam paliwa za darmo.

    Ale nawet to, że musisz zapłacić za paliwo, przy takim przebiegu może
    nie wyrównać różnicy w cenie.
    Spalisz go rocznie tylko za 4-5 tys.

    Przy normalnym nie ma wątpliwości - to się zwróci w kilka lat.
    Przy 8 tys rocznie - może być z tym problem.

  • 19. Data: 2022-04-28 14:33:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 14:18, m4rkiz pisze:

    > póki co tam gdzie trafiałem jako pasażer na ładowanie było z żarciem
    > albo tak sobie, albo zajebiście - ale ma to odzwierciedlenie w cenie
    > takie że trzeba zapłacić jak za bak benzyny więc oszczędność średnia ;)

    Bierzesz kanapki i po temacie.
    Zrobisz jak lubisz i za pół darmo.

  • 20. Data: 2022-04-28 20:41:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>