  • 91. Data: 2022-05-03 10:02:42
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 06:17:48 +0200, J.F

    > A jesli nie to, to
    > https://www.volvocars.com/pl/support/manuals/s60/201
    4w46/uruchamianie-silnika-i-jazda/uruchamianie-silni
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    No tak, uruchamiać grzałkę silnikową aby ochłodzić kabinę, to jest dopiero
    luksus.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2022-05-03 10:10:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 08:10:01 +0200, Marcin N

    > Skoro w samochodach taka funkcja jest praktycznie niedostępna - to może
    > nie ma na nią popytu, nie sądzisz?

    Jest niedostępna bo nierealna do zrealizowania. Sprężarka klimy jest na
    pasku silnika, nawet gdyby była na prąd to w spaliniaku nie ma tej
    sprężarki skąd zasilić, bo z czego niby, z mizernego akumulatorka
    rozruchowego?

    > Jeśli zależy mi na ochłodzeniu wnętrza, bo postawiłem samochód latem na
    > słońcu - to najpierw otwieram zdalnie wszystkie okna a potem mogę
    > włączyć silnik i dać pół minuty klimie czekając na zewnątrz.

    Co Ci da pół minuty chłodzenia jak wszystko w samochodzie jest rozgrzane do
    60sC? U mnie jak samochód stoi na patelni to 10 minut chłodzenia jest mało,
    żeby siedizska się wychłodziły to klima musi chodzić przez min. 20 minut, a
    Ty tutaj całe pół minuty dajesz na "wychłodzenie".

    > Jeśli kazaliby mi zapłacić za taki bajer choćby tysiaka - to bym nie
    > zapłacił.

    Widać masz równie niski poziom komfortu co JF. Ja od kiedy w Mazdzie miałem
    fabryczne ogrzewanie silnika i sobie rozszerzyłem do ogrzewania
    postojowego, już auta bez takiego "bajeru" nie kupię. A teraz nie kupię też
    bez chłodzenia postojowego, czyt. nie kupię czystego spaliniaka.

    > Mam wrażenie, że wiele funkcji samochodów elektrycznych powstało "bo
    > można" a nie "bo jest na to popyt".

    Owszem, bo W KOŃCU można. Nie znam takich co mając te elementy z tego nie
    korzystają. Czyli ludzie nie korzystali bo nie mogli, a nie mogli, bo nie
    możliwe to było do realizacji, jak mogą to korzystają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2022-05-03 10:17:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 09:18:37 +0200, Marcin N

    > Audi ma ten problem rozwiązany trywialnie:
    > bateria słoneczna, która napędza wiatraczek, który wentyluje kabinę.
    > Proste i skuteczne.

    Równie trywialnie co nieskutecznie. Może przypomnisz ile ten "trywialny"
    system z baterią i wiatraczkiem kosztował, bo ZTCP to był tylko w A8
    oferowany (może później w A6?) i to za kosmiczne pieniądze.

    > Oczywiście nie schłodzi wnętrza do 25 stopni, ale na pewno nie będzie w
    > kabinie 50 st - jak to często bywa latem.

    Nooo, będzie 40. Wielka mi różnica. Przy takich zyskach energetycznych jak
    daje słońce tym wiatraczkiem to można sobie co najwyżej w rowek podmuchać.
    Klima która nawiewa okolice +7sC przepychając ze 50m3/h powietrza musi się
    nieźle nakombinować aby zwalczyć zyski cieplne a Ty tu utykasz że
    wiatraczek dmuchający powietrze może 10m3/h z zewnątrz o temp. min. 25sC
    cokolwiek ochłodzi...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2022-05-03 10:44:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 10:17:12 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > system z baterią i wiatraczkiem kosztował, bo ZTCP to był tylko w A8
    > oferowany (może później w A6?) i to za kosmiczne pieniądze.

    Wielka, biorac pod uwage, ze masz 36 stopni :-)
    Poza tym IMO na 50C sie mozliwosci sloneczka nie koncza

> [...]
    > nieźle nakombinować aby zwalczyć zyski cieplne a Ty tu utykasz że
    > wiatraczek dmuchający powietrze może 10m3/h z zewnątrz o temp. min. 25sC

    Czasem wystarczy jednak tylko szyby uchylic, i juz jest duzo
    chlodniej.

    J.

  • 95. Data: 2022-05-03 10:47:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 10:02:42 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    > No tak, uruchamiać grzałkę silnikową aby ochłodzić kabinę, to jest dopiero

    Luksus :-)

    Jak bedzie taka potrzeba, to wsadza klime elektryczna, czytam, ze juz
    wsadzaja, bo kierowca start-stop na swiatlach tez chce miec chlodek
    :-)

    J.

  • 96. Data: 2022-05-03 10:51:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 09:59:32 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 06:17:48 +0200, J.F
    >
    > Tak tak, uruchom to sobie w domowym garażu...

    Jest to problem ... ale w naszym klimacie moze w garazu odpalac nie
    trzeba :-)

    > Nie wspominając że wg
    > przepisów silnik nie może być uruchomiony gdy w pojeździe nikogo nie ma i

    Panie, rozwiazanie homologowane przez Unie europejską :-)

    > że nei może na postoju pracować dłużej niż minutę.

    No to sie dorobi uruchamianie na 55s i 5s przerwy :-)

    > Buehehe. Już widzę jak przy takim "chłodzeniu" ci się siedziska,
    > rozgrzane w słońcu do 60sC, ochłodzą.

    Ochlodza. Do 50. Zawsze to lepiej i klima da rade.

    Lepsze to niz stac w upale na poboczu, bo zasiegu nie starczylo na
    powrot do domu :-)

    J.

  • 97. Data: 2022-05-03 11:01:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 09:55:34 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 2 May 2022 23:07:28 +0200, J.F
    >
    > 140 - 10L
    > 120 - 8L

    Malo to to nie jest - jestes pewien, ze czysty ICE wiecej spali?

    > i w dół aż do 7-6L z pustą baterią
    > Oczywiście im więcej jazdy miejskiej tym mniej paliwa na plus dla PHEV, bo
    > ICE w mieście potrafi łyknąć nawet 12, a PHEV w tych samych warunkach (bez
    > naładowanej wcześniej baterii 7L).

    Skoro PHEV, to powinien jezdzic na naladowanej baterii.

    I nie wiem jak twoj pojazd, ale Cavallino pisal, ze silnik i tak sie
    uruchamia, bo za zimno, bo za cieplo.
    No ale z Zakopanego do Krakowa na litrze da sie dojechac - ciekawe jak
    w drugą strone :-)

    > Jest to logiczne, a nawet empirycznie udowodnione.

    Komisja empiryczie sprawdzila? :-)

    > W którym źle dobrane przełożenie? PHEV nie ma przełożeń, ma dobrane

    Jedno ma.

    > optymalnie obroty dla najczęściej wykorzystywanego przedziału, skutkiem
    > tego jest mniejsza Vmax (brakuje już obrotów ew. przełożenia którego po
    > prostu dla tych 20km/h się nie opłacało dokładać).

    No widzisz.
    To Toyota dolozyla dwa biegi.
    Ciekawe po co - przeciez tak szybko to tylko w Niemczech wolno :-)

    > I tak rzadko kto z takimi prędkościami jeździ, poza skrajnymi oszołomami.

    > Weź otwórz oczy jak będziesz następnym razem zapieradalać i sprawdź z
    > jakimi prędkościami na autostradzie WIĘKSZOŚĆ jedzie.

    Nie polski klient :-(

    > Ja jeżdżę z Vmax 120
    > i nie jestem najwolniejszy, notorycznie muszę wyprzedzać takich co jadą
    > 100-110.

    Owszem, 140 na gps i jestem jednym z szybszych.
    Ale notorycznie to tiry wyprzedzam - to czysta matematyka.

    J.

  • 98. Data: 2022-05-03 11:29:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 10:47:46 +0200, J.F

    > Jak bedzie taka potrzeba, to wsadza klime elektryczna, czytam, ze juz
    > wsadzaja, bo kierowca start-stop na swiatlach tez chce miec chlodek
    > :-)

    Pokaż gdzie wsadzają do ICE bo chcę uwierzyć że śnię.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 99. Data: 2022-05-03 11:33:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 10:51:39 +0200, J.F

> [...]
    >
    > No to sie dorobi uruchamianie na 55s i 5s przerwy :-)

    > Ochlodza. Do 50. Zawsze to lepiej i klima da rade.

    Ty jak zwykle jesteś oderwany od rzeczywistości. Poważnie myślisz że jesteś
    sam na tym świecie i inni, w tym ja, nie zastali samochodów w takich
    warunkach? Gówno daje otwarcie okien, gówno daje nawet jazda z otwartymi
    oknami, decha promieniuje żarem nawet po pół godzinie jazdy z włączoną
    klimą, to samo z siedziskami na których się uwali tyłek. Pamiętam jak
    jeździłem wisząc na kierownicy bo po plecach mi się pot lał od gorących
    siedzeń.

    > Lepsze to niz stac w upale na poboczu, bo zasiegu nie starczylo na
    > powrot do domu :-)

    No tak, typowy argument z dupy. Jakbyś nie był ignorantem galopująym, to
    byś wiedział że chłodzenie kabiny konsumuje 2-3x mniej energii niż jej
    grzanie w zimie, więc spadek zasięgu jest znikomy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2022-05-03 11:41:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 10:44:41 +0200, J.F

    > Wielka, biorac pod uwage, ze masz 36 stopni :-)
    > Poza tym IMO na 50C sie mozliwosci sloneczka nie koncza

    Nawet nie będę próbować cię przekonywać że jest inaczej, bo pewnie reakcja
    będzie taka sama jak z poziomem hałasu, zaprzesz się i wyprzesz fakty. Ale
    termometry nie kłamią, czarna tapicerka, a szczególnie skóra, grzeje się do
    60sC w pełnym słońcu i zamknietym pojeździe, i twoje zakłamywanie
    rzeczywistości tego nie zmieni.

    Ale masz tu, miszczu postrzegania rzeczywistości:
    https://www.youtube.com/watch?v=DxqKoPYD_RY

    > Czasem wystarczy jednak tylko szyby uchylic, i juz jest duzo
    > chlodniej.

    2x cieplej niż przy wychłodzeniu postojowym kabiny. Ale wiadomo powszechnie
    że twój poziom komfotu jest bardzo nisko posadowiony. Nie przeszkadza ci
    hałas od zapierdalającego samochodu, nie przeszkadza ci hałas od silnika,
    nie przeszkadza ci upał, nie przeszkadza ci chłod -- najważniejsze aby nie
    wyszło że ICE to złom który do komfortowego używania się nie nadaje.

    --
    Pozdor
    Myjk