  • 91. Data: 2023-05-11 11:49:01
    Temat: Re: Auta elektryczne z zakazem wjazdu na parking warszawskiego basenu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-05-2023 o 22:40, heby pisze:

    > Oba powyższe.

    Ale co do tego pierwszego - ice palą się częściej i jakoś nikomu to nie
    przeszkadza.

    Statystyki ze Szwecji:
    https://elektrowoz.pl/drogi/szwecja-samochody-spalin
    owe-z-niemal-20-krotnie-wyzszym-ryzykiem-pozaru-niz-
    elektryki-hybrydy-wyniki-2022/

  • 92. Data: 2023-05-11 13:45:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 May 2023 11:49:01 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Statystyki ze Szwecji:
    > https://elektrowoz.pl/drogi/szwecja-samochody-spalin
    owe-z-niemal-20-krotnie-wyzszym-ryzykiem-pozaru-niz-

    Ciekawe, ale tak to napisali (lub przetlumaczyli),
    ze nie bardzo wiadomo co dokladnie policzyli.

    Ale 611 tys BEV i PH w 10mln kraju, to ile bedzie - juz z 15%?

    A nie, oni maja ponad 7 mln pojazdow.
    W tym ekologicznym kraju kazdy dorosly ma swoj samochod, nie
    "w rodzinie" tylko "swoj" ? :-)

    No ale zakazow wjazdu spalinowymi do garazy nie ma - moze trzeba
    zaczac liczyc pozary samochodow w garazach?

    J.

  • 93. Data: 2023-05-12 16:07:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.05.2023 o 13:16, J.F pisze:

    > Nie masz, bo ta 1kg nie da rady, a poza tym jestes na basenie,
    > to nie ugasisz na pewno :-)Ja mam kilka, bo starych nie wyrzucam
    tylko trzymam w bagażniku, ale to bez znaczenia,
    jest szansa, w przypadku elektryka szans nie ma.

    > Szkodliwosc LPG w piwnicy jest IMO dosc iluzoryczna ... zazwyczaj sie
    > nie ulatnia. A jak sie ulotni, to jeszcze nie musi nieszczescia
    > zrobic.Opowiadasz, popatrz ile domów wysadzają butle gazowe, wyciek
    zawsze się może pojawić, dlatego trzeba dmuchać na zimne.

    > No ale przepis jest przepis ... co ryzykujemy wjezdzając garaz z
    > zakazem.ja piszę o swoim własnym.

    > zrobic odporną.Taaa, widać że nie masz pojęcia o budownictwie.

    > Stalowe drzwi nie tak latwo przetopic.Ale się nagrzewają i moga
    zapalić ocieplenie czy otoczenie.

    > Ale LPG nie chcą wpuscic, nawet z pustym zbiornikiem.
    > Za to 11kg butlę w bagazniku czy przyczepie mozna miec :-)Brak
    konsekwencji, typowe dla biurokratów piszących przepisy.

    > To po co wyciągasz ładowarki?Bo ładują akumulator, nie chce mieć
    niespodzianki w nocy, a jak skończy to ją wyłączam.

    > Byc moze.
    > Bo moze szyby by pękly od gorąca.Albo i nie, byłby tylko dym, do
    ognia trzeba dużo tlenu.

    > Widac cos pod cisnieniem tryska z baterii.Pary elektrolitu.

    > Ale to powinny czujniki wczesniej wykryc.Np temp, mają je większość
    ładowarek, tylko że jak już wzrośnie ta temp to chyba już jest za
    późno, reakcja łańcuchowa się tworzy.

    > No wlasnie.
    > Sam elektrolit organiczny i palny, ale IMO nie az tak.Widziałeś jak
    się lit czy sód pali? popatrz na filmiki, nie tylko pali ale i wybucha
    jak jest go więcej.

    > A litu w nim ... chyba niezbyt duzo.
    > I w postaci jonów ... nie jest to jakas nieszkodliwa postać?Jak widać
    nie ma takiej, wszystkie obecne w aku się postacie palą.

    > Patrz wyzej - IMHO nie.
    > I jeszcze popatrz na predkosc - to gęste jest.
    > Może faktycznie plastik z czymś.

    > A teraz jeszcze wiele samochodów ma chlodzenie (czy częsciej grzanie)
    > baterii płynem, i ten płyn chyba sporo wody zawiera ..I alkoholu bo
    musi być niezamarzający, to on się też może tam palić.

    > Ale IMO - elektryki mają potencjał do potanienia.No cały czas mam tą
    nadzieję.

    --
    Janusz

  • 94. Data: 2023-05-16 13:05:27
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-07 o 15:25, Shrek pisze:
    > cały swiat ma ich w dupie, bo nikogo to nie interesuje:P

    Dlatego ekofaszystów trzeba EDUKOWAĆ!

    Bo to co w mejstrimie wygadują woła o pomstę do nieba.

    Najbardziej wkurwia taki czarzasty czy inny lewak który zagłosował za
    zakazem i mówi że przecież to za wiele lat a jak dożyję i mnie zacznie
    dotykać to będę protestował i negocjował przesunięcie terminu

    Pierwsze pytanie do ekofaszysty który chce 7% Europy ZBAWIAĆ ŚWIAT:

    Jakim samochodem jełopie jeździsz? Dajesz przykład?

  • 95. Data: 2023-05-21 12:29:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 11.05.2023 o 11:49, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Statystyki ze Szwecji:
    > https://elektrowoz.pl/drogi/szwecja-samochody-spalin
    owe-z-niemal-20-krotnie-wyzszym-ryzykiem-pozaru-niz-

    Anglia, co prawda nie samochody ale akumulatory te same
    "Jak przekazała londyńska straż pożarna, która interweniowała w tym
    przypadku, w tym roku w stolicy doszło już do 48 eksplozji elektrycznych
    rowerów oraz 12 elektrycznych hulajnóg. Wyjaśniono także, że tego typu
    pożary stają się "coraz bardziej powszechne", ostrzegając użytkowników,
    aby sprawdzali, czy zakupione przez nich pojazdy spełniają brytyjskie
    normy bezpieczeństwa. Według zaleceń straży tego rodzaju sprzętu nie
    powinno się ładować w domu"

    https://www.o2.pl/informacje/szokujace-nagranie-hula
    jnoga-elektryczna-eksplodowala-w-domu-69000197238486
    08a

    --
    Janusz

  • 96. Data: 2023-05-21 13:14:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-05-2023 o 12:29, Janusz pisze:

> [...]
    > "Jak przekazała londyńska straż pożarna, która interweniowała w tym
    > przypadku, w tym roku w stolicy doszło już do 48 eksplozji elektrycznych

    Jaki to ma mieć związek z autami?
    Bo się Tobie kojarzy, czy coś jeszcze?

  • 97. Data: 2023-05-21 13:40:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-07 o 16:43, Jacek pisze:

    > Półgłówek Master właśnie odkrył że ocieplenie klimatu to spisek masoński.

    Na ocieplenie można zareagować mądrze albo głupio

    Mądre by było przygotowywanie się, rozwój technologi, mądre zarządzanie
    państwem, logiczne podatki i zmniejszanie rozwarstwienia społeczeństw.

    Ale nieeeeee ale nieeeee

    lepiej postraszyć i wprowadzić karanie podatkami bez logicznego związku
    z klimatem.

    Wiara w to że gdyby cała UE się ZESRAŁA i zrezygnowała ze swojego
    udziału w truciu (7%) to nic to nie zmieni a spowoduje zubożenie i
    utratę konkurencyjności.

    Przemysł trujący przeniesie się po za UE i dalej będzie TRUŁ

  • 98. Data: 2023-05-21 13:42:43
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-07 o 19:46, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Nie nazywaj go półgłówkiem, bo obrażasz półgłupków :)

    I ciągle odpowiadasz w imieniu półgłupków których reprezentujesz

  • 99. Data: 2023-05-21 14:59:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 13:14, Cavallino pisze:

    owe-z-niemal-20-krotnie-wyzszym-ryzykiem-pozaru-niz-
    elektryki-hybrydy-wyniki-2022/

    > Jaki to ma mieć związek z autami?
    > Bo się Tobie kojarzy, czy coś jeszcze?

    Napisałem, akumulatory te same.

    --
    Janusz

  • 100. Data: 2023-05-21 15:10:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-05-2023 o 14:59, Janusz pisze:

    > Napisałem, akumulatory te same.

    Jakiś dowód na to twierdzenie, czy nadal coś Ci się wydaje?
    Już o bms nie wspominając.....