  • 21. Data: 2022-06-20 21:19:02
    Temat: Re: Autostrada śmierci A4 - jak wykupić bilet, trasa Wałbrzych-Opole
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Krótko - paranoję da się leczyć. A życie można sobie uprzykrzać na
    > wiele sposobów w imię ,,ochrony danych".

    Pewnie tak, jak wiele innych rzeczy na tym świecie.

    > Nawet przyjmując Twój tok myślenia, AutoPay nie jest najgorszym
    > rozwiązaniem - takim jest zdecydowanie państwowa aplikacji, proces jej
    > rejestrowania oraz bardzo niebezpieczny sposób użytkowania. Nie
    > potrafię sobie wyobrazić, jak można byłoby zrobić cokolwiek gorszego.

    Toć pisałem, że tego rozwiązania w ogóle nie biorę pod uwagę.
    Rozpędziłeś się nadmiernie.

    > Żeby wypowiadać się na temat rozwiązań, to trzeba je wypróbować.
    > Przy Twoim podejściu - nie wypróbowałeś ich i nie wiesz, jak działają
    > oraz jaki zakres informacji musisz udostępnić.

    Żeby wypróbować musiał bym zaufać aplikacji i zapewne miało by to sens,
    gdybym choć kilka-kilkanaście razy w roku potrzebował z niej (wątek o
    zapłacie za autostradę) skorzystać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2022-06-20 21:31:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-20 o 21:19, Irek.N. pisze:

    > Żeby wypróbować musiał bym zaufać aplikacji i zapewne miało by to sens,
    > gdybym choć kilka-kilkanaście razy w roku potrzebował z niej (wątek o
    > zapłacie za autostradę) skorzystać.

    Jak można w prosty sposób zdobyć informację jakie odcinki są płatne
    jeśli nie wiem za bardzo gdzie będę zjeżdżał.
    Tzn czy muszę korzystając z którejś aplikacji podawać dokładne odcinki?
    Ze wszystkich krajów gdzie muszę kupić jakąś opłatę, to akurat tej polskiej
    nie jestem w stanie rozgryźć bez zewnętrznej pomocy - tzn czytania
    forów, grup,
    dodatkowych dyskusji.

  • 23. Data: 2022-06-21 00:21:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Jun 2022 21:31:46 +0200, w <62b0cb22$0$474$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Ze wszystkich krajów gdzie muszę kupić jakąś opłatę, to akurat tej polskiej
    > nie jestem w stanie rozgryźć bez zewnętrznej pomocy - tzn czytania

    1. Albo się doktoryzujesz z odcinków i aplikacji, która jaki kawałek obsługuje.
    2. Pytasz przed wyjazdem na pl.misc.samochody :)

  • 24. Data: 2022-06-21 06:33:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-06-2022 o 15:50, J.F pisze:

    > "paranoja" to jedno, ale ten Autopay gdzies tam stale musi czuwac i
    > sprawdzac czy przez bramki nie przejechales.

    Nie musi.
    Wystarczy jak go włączysz gdy wybierasz się na autostradę.

  • 25. Data: 2022-06-21 08:40:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 06:33:10 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie musi.
    > Wystarczy jak go włączysz gdy wybierasz się na autostradę.

    Z opisu wynika, ze nie trzeba wlaczac, w odroznieniu od panstwowego
    e-toll.

  • 26. Data: 2022-06-21 09:07:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-06-2022 o 08:40, J.F pisze:

    > Z opisu wynika, ze nie trzeba wlaczac,

    To jak ma zadziałać z automatu w przypadku wjazdu i zjazdu?
    Skąd miałby wiedzieć, ze ma dla Ciebie bilet kupić?

  • 27. Data: 2022-06-21 09:34:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 09:07:25 +0200, Cavallino wrote:

    > To jak ma zadziałać z automatu w przypadku wjazdu i zjazdu?
    > Skąd miałby wiedzieć, ze ma dla Ciebie bilet kupić?

    Ok, moze opis był mylący, albo dotyczy innej autostrady.
    Na "panstwowych" faktycznie:
    "na odcinkach A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie -
    Sośnica. Przejazdy w usłudze e-TOLL realizowane są na podstawie GPS.W
    związku z powyższym aplikacja Autopay musi być uruchomiona
    (przynajmniej w tle) podczas przejazdu."

    J.

  • 28. Data: 2022-06-21 09:50:43
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-21 o 09:34, J.F pisze:

> [...]
    > związku z powyższym aplikacja Autopay musi być uruchomiona
    > (przynajmniej w tle) podczas przejazdu."

    Bo tam gdzie są bramki i można przejechać bezobsługowo bo zczyta kamera
    twój numer rejestracyjny to nie musi być włączone.

    Tam gdzie bramek już nie ma i musi na podstawie położenia określić że
    wjechałeś na odcinek płatny to musi być wcześniej włączona. Jednak można
    w niej również ręcznie kupić bilet na konkretny odcinek i wtedy wcale
    jej oprócz robienia zakupu włączać.

    Ja używam Autopay ze względu na odcinek Kraków-katowice od paru lat bo
    jadę bez kolejki i taniej niż ci co normalnie płacą w okienku, a
    ponieważ obsługuje i państwowe to nic innego mnie już nie interesowało.

    Avast.

  • 29. Data: 2022-06-21 09:56:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-06-2022 o 09:34, J.F pisze:

    > Ok, moze opis był mylący, albo dotyczy innej autostrady.

    No tak, np. na A1 jest odczyt z kamer i identyfikacja zapisanej
    wcześniej rejestracji.

  • 30. Data: 2022-06-21 10:19:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, June 20, 2022, 3:50:55 PM, you wrote:

    [...]

    > "paranoja" to jedno, ale ten Autopay gdzies tam stale musi czuwac i
    > sprawdzac czy przez bramki nie przejechales.

    Ale dzięki temu Ty nie musisz wiedzieć, jak się nazywają bramki.

    > A e-Toll bilet jest mała, zgrabna i przyjemna.
    > Jedyny zgrzyt ... przyszlo mi przejechac kawalek A2, a to nie moje
    > rejony ... jakim wezłem ja chce wjechac, a jakim zjechac ?

    Ano właśnie. A AutoPay włączasz i masz resztę w odwłoku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan