  • 11. Data: 2021-11-13 11:04:27
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 11.11.2021 o 14:12, Eneuel pisze:
    > trybun pyta o ściśle związki...

    > Jaki menadżer?

    Uruchamiania.

    > UEFI musi współpracować także z MBR.

    A z EasyBCD?

  • 12. Data: 2021-11-13 23:38:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" smo2im$9nu$...@g...aioe.org

    > Możliwe że jest taka opcja, jednak przecie nie będę stawał na uszach aby to
    osiągnąć,.

    Toż to NAJPROSTSZE rozwiązanie!

    > Chciałem wykorzystać BCD,

    To akurat jest najtrudniejszym z opisywanych w tym wątku.
    Zapewne są trudniejsze -- toż można dorzucić do tego 10 przysiadów... ;)

    > nie daje się to przełożyłem dysk z powrotem do starego kompa i Win XP czeka na
    uruchomienie w razie potrzeby.

    Jedno przestawienie w BIOS/UEFI na Legacy -- masz WXP...
    Gdy chcesz W10 -- przestawiasz na to, co było wcześniej...
    (nie pamiętam nazwy)

    > Być może gdy się trochę zaznajomię z UEFI i jego możliwościami do sprawy XP na
    nowym kompie powrócę.

    Być może. ;) Nawet -- zapewne! ;)
    Ustaw (w BIOS/UEFI) na Legacy -- będziesz miał start z MBR, czyli WXP.
    Powrót na GPT -- poprzez przestawienie z Legacy na to, co jest teraz.
    (wielkiego wyboru nie ma -- nie pomylisz się; jest Legacy i coś jeszcze)

    -=-

    Można tak rozwiązać, by z GPT startował W10, który
    skieruje start na MBR, skąd wystartuje WXP, ale po co?

    Można nawet tak zrobić, by jednym kliknięciem spod W10
    zlecić zamknięcie W10 i przebootowanie na WXP, ale po co?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2021-11-13 23:39:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" smo2hd$9nu$...@g...aioe.org

    > To jaki jest powód i przyczyna?

    Przyczyną jest nikła użyteczność WXP.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2021-11-14 00:03:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" smo2jb$9nu$...@g...aioe.org

    > Uruchamiania.

    Uruchamiania czego?
    UEFI to nowa nazwa tego, co do tej pory ;) nazywałeś BIOSem.

    Co chyba oczywiste.
    a) GPT do współpracy wymaga UEFI
    b) mam Toshibę z GPT łażącą na Acerze

    a->.__mam na Acerze UEFI
    b->'

    c) mam też dyski z MBR łażącą na Acerze

    Mając UEFI startuję z MBR, więc UEFI współracuje z MBR...

    > A z EasyBCD?

    Jak wygląda współpraca UEFI z EasyBCD?
    Jeśli przestawisz w UEFI co trzeba na
    Legacy -- uzyskasz współpracę, której domagasz się...

    -=-

    Akurat teraz właśnie kopiuję (do tego kopiowania wykorzystuję
    AOMEI, który zawzięcie twierdzi, że nie jest zarejestrowany,
    co mu wcale nie przeszkadza ;) w kopiowaniu EXT4, choć wg
    tegoż AOMEI niezarejestrowany nie kopiuje EXT4) partycje
    EXT4 spod WXP, ale Ty chyba nie rozmnażasz Linuksów... ;)

    Po Ci WXP?

    Nadto -- mogę równie dobrze (chyba nawet lepiej) tak samo
    rozmnażać EXT4 spod W10 czy spod czegokolwiek, także z płyty...

    Tyle tylko, że w tle słucham Beatlesów, mając pod WXP (tylko
    na WXP -- pod innymi OSami nie brzdąka) ponoć cała dyskografię
    The Beatles...

    Zaraz może spróbuję rozmnażania za pomocą EaseUSa. :)
    AOMEI jest zarejestrowany na masie ,,komputerów'', ale
    na jednym (wirtualnym) stawia rejestracyjnego dęba,
    choć poprawnej (sklonowany Linux pracuje równie dobrze
    jak jego oryginał) współpracy nie odmawia...

    Nadto pod WXP mam OE -- którym teraz akurat obsługuję
    Grupy dyskusyjne... Mam też masę Thunderbirdów... Te
    akurat pracują bezproblemowo pod różnymi systemami na
    różnych komputerach i ,,komputerach''...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2021-11-14 01:02:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpg85$mp1$...@g...aioe.org

    > Zaraz może spróbuję rozmnażania za pomocą EaseUSa. :)

    Spróbowałem... Klonowanie EXT4 spod WXP za pomocą EaseUSa dało:
    Nieznany błąd(1044512). Wybrana partycja zawiera błędy.
    Uaktualnianie informacji systemowej...

    Operacja zakończona, jedna lub więcej operacji nie powiodło się.

    Ta sama partycja spod tegoż WXP została sklonowana bez problemów, za

    pomocą AOMEI. Wcześniej skopiował ją GParted -- chyba odpalony z ,,płyty''.

    Wszystko to na VBoxie -- więc nie jestem pewny, czy GParted był

    z ,,płyty'', czyli z obrazka ISO; od tamtej pory kopiowałem nieraz

    GPartedem i z ,,płyt'', i spod chodzącego normalnie Linuksa...

    AOMEI krzyczał, że nie skopiuje EXT4, bo nie ;) jest zarejestrowany,

    ale skopiował. EaseUS nie skopiował... (tak samo krzyczał niedawno,

    gdy chciałem nim odkasować pod utracone partycje -- odkasował)

    EaseUS zauważył ;) podpięcie dysku w czasie pracy WXP, ale nie zauważył

    później, że AOMEI zdołał dograć kolejną partycję -- kolejną od czasu

    odpalenia tegoż EaseUSa...

    > AOMEI jest zarejestrowany na masie ,,komputerów'', ale
    > na jednym (wirtualnym) stawia rejestracyjnego dęba,

    Staje dęba? -- być może... Ważne, że klonuje ;) (czyli
    nie jest lipą!) i przywraca z otchłani...

    -=-

    Co gorsza -- EaseUS jakby chce nadać literkę pod WXP.
    Nie może raczej ;) zamontować pod WXP partycji EXT4...
    [zaraz zacznie się -- to nie jest partycja EXT4, ale
    FileSystem EXT4...]

  • 16. Data: 2021-11-14 01:04:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpjmj$1rjh$...@g...aioe.org

    > Co gorsza -- EaseUS jakby chce nadać literkę pod WXP.
    > Nie może raczej ;) zamontować pod WXP partycji EXT4...
    > [zaraz zacznie się -- to nie jest partycja EXT4, ale
    > FileSystem EXT4...]

    AOMEI też chciał nadać literkę. ;)
    Ale kopiuje -- kolejny raz...
    Tym razem nawet nie odgryzał się brakiem rejestracji... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2021-11-14 02:00:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > ale skopiował. EaseUS nie skopiował... (tak samo krzyczał niedawno,
    > gdy chciałem nim odkasować pod utracone partycje -- odkasował)
    + gdy chciałem nim odkasować pod WXP utracone partycje -- odkasował)

    Miałem niedawno pad -- straciłem **wszystkie** partycje z wirtualnego
    dysku zawierającego WXP, którego teraz używam. Stało się to dosłownie
    w chwil kilka po skasowaniu kopii. (kopię mogłem odkasować -- w śmietniku
    jej już nie było, bo skasowałem ją z pominięciem śmietnika) Odkasowanie
    było straszliwie ;) trudne, bo ,,dysk'' był odrzucany już na etapie
    podczepiania przez Menadżer VM VBoxa, czyli jeszcze na etapie tworzenia
    maszyny wirtualnej... Ale podczepiłem i odkasowałem. :) Tyle tylko, że
    do odzyskania kontroli nad całym ,,dyskiem'' (nad plikiem zawierającym
    ten dysk) posłużyłem się Linuksem, gdyż tylko tam mogłem ów plik
    zamontować jako dysk...

> [...]

    > Nie może raczej ;) zamontować pod WXP partycji EXT4...
    > [zaraz zacznie się -- to nie jest partycja EXT4, ale

    AOMEI też wirtualnie ;) nadał literkę, ale kopiuje to,
    czego EaseUS nie chce skopiować...

    Staruteńki Paragon (7.00.000.1057) widzi EXT4 jako
    EXT3, ale nie odmawia kopiowania bajt do bajta...

    Tym Paragonem też spróbuję...
    AOMEI EXT4 również kopiuje tylko bajt do bajta.
    Może także spróbuję szczęścia ;) nowym Paragonem,
    o ile takowy chodzi pod WXP. ;)

    -=-

    W tle AOMEI kopiuje to, czego EaseUS nie chce (dwakroć
    próbowałem) kopiować z uwagi na rzekomy błąd... Niedługo
    koniec tegoż kopiowania... Jakiś błąd sprawia, iż nie widać
    końca ;) kopiowania, ale widać cyferki, które mówią, że już
    niebawem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2021-11-14 02:07:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpn3s$udm$...@g...aioe.org

> [...]
    > w chwil kilka po skasowaniu kopii. (kopię mogłem odkasować -- w śmietniku
    > jej już nie było, bo skasowałem ją z pominięciem śmietnika) Odkasowanie

    Tyle razem sprawdzam -- a jednak...

    Odkasowanie partycji było straszliwie ;) trudne...
    Nie podejmowałem się próby odkasowania kopii tego dysku.
    Skasowałem ją, bo była stara -- nie była warta odkasowania...

    Podjąłem się próby odkasowania partycji...

    Akurat nie jest dziwne złożenie -- kasacji kopii i straty partycji...
    Jedno i drugie nastąpiło w wyniku wprowadzania porządków VBoxowych,
    po których VBox nieco ;) zaszwankował...

> [...]

    > koniec tegoż kopiowania... Jakiś błąd sprawia, iż nie widać
    > końca ;) kopiowania, ale widać cyferki, które mówią, że już

    AOMEI skończył to, czego EaseUS nie chciał zacząć...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2021-11-14 02:11:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpn3s$udm$...@g...aioe.org

    > Staruteńki Paragon (7.00.000.1057) widzi EXT4 jako
    > EXT3, ale nie odmawia kopiowania bajt do bajta...

    Odmówił.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2021-11-14 03:35:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" smpno6$154h$...@g...aioe.org

    > Odmówił.

    Winowajcą poniekąd jest AOMEI, ale i Paragon mógłby sobie
    poradzić z dziełem AOEMI, i EaseUS -- lecz nie radzą sobie...
    Na domiar złego AOEMI (wcześniej nadgorliwe układający
    wpisy partycji w tablicy partycji w kolejności takiej,
    w jakiej na dysku są ułożone partycje, nieco pokombinował,
    co Paragon skutecznie (czyli nie popsuł -- po pracy starego
    Paragonu, który EXT4 widzi jako EXT3, Linux nadal jest
    użyteczny) skorygował...

    Tym samym zyskałem wiedzę ;) dotycząca adresacji ;) Linuxa...
    Przykładowo WXP pogubiłby się a W10 nie pogubiłby się po takim
    uporządkowaniu... Jest to ważne -- odbudowa tablicy partycji
    MBR jest wg mnie częstym zdarzeniem...

    AOMEI założył zbyt krótką Extended -- ani Paragon jej nie
    potrafi rozszerzyć (mając masę wolnego miejsca) ani EaseUS...

    Rozszerzenie Extended za pomocą AOMEI jest raczej trudne,
    gdyż AOMEI udaje, iż nie widzi w ogóle Extended... ;)

    Zostaje jeszcze MiniTool?... Już teraz nie mam czasu...
    I tak zyskałem więcej, niż zamierzałem uzyskać...

    -=-

    Skoro o Linuxie już piszę -- przetestowałem kilka ;) Linuxów.
    To, co pod 32W10 jest raczej ;) niemożliwe z uwagi na słaby CPU,
    pod Mintem (który wcale nie jest najlżejszym Linuxem) jest osiągalne...
    Przykładowo to samo porno z Jutuby:
    - 360 pod 32W10 można uznać ;) za warunkowo oglądalne
    - 480 pod 32W10 jest już ząbkowane

    - 480 pod Mintem mogę spokojnie obejrzeć płynnie
    - 720 pod Mintem mogę warunkowo obejrzeć płynnie

    Linux na netbooku jest teraz zainstalowany jako jedyny na Hitachim,
    skąd chcę go skopiować na Seagate, na którym mam już 10 Windows...
    Akurat tego Minta dobrze sobie zagospodarowałem, więc na razie ;)
    trochę mi go żal, ale w przyszłości chyba nie Minta bym wybrał...

    Teraz akurat eksperymentuję na Manjaro. Ale ojcu chyba dam TinyCore...
    Cały TC zmieściłby się w keszu niejednego 2.5" HDD... ;)
    Jest bardzo łatwy w oswajaniu... Intuicyjny!!!
    Wszystko na wierzchu ;) i takie proste, że aż miło...

    -=-

    BTW migawek Minta -- o kant... ...można je rozbić...
    Straciłem pasek -- migawka go nie odzyskała.
    Pomógł człek z netu -- jednym jego/swym słowem...
    Niby wypowiedział więcej słów, ale kluczowe
    było jedno -- 'panel'...

    Straciłem pasek nie dlatego, że go skasowałem. Straciłem
    inaczej -- niczego zakazanego nie uczyniłem... Był to
    wypadek przy pracy, czy raczej zabawie...

    Teraz tam mam dwa ;) paski -- na wszelki wypadek...
    (jeden na górze i jeden na dole)
    W obu tych panelach mam linki do panelu -- rzecz jasna...
    Ale na wszelki wypadek takiż link mam też na pulpicie... ;)

    Mogę atomowym netbookiem spokojnie ogladać pornole ;) z Jutuby,
    pościć, ;) bawić się SVG, PeDeeFami, przeglądarką (wybrałem Operę) itd...

    -=-

    Na VBoxie szybko zmienia się wszystko... ;)

    -=-

    https://www.rp.pl/wojsko/art19100171-polski-zolnierz
    -zmarl-przy-granicy-doszlo-do-nieszczesliwego-zdarze
    nia

    -=-

    Każdy imigrant, który ma telefon i który zbliży się na odpowiednią
    odległość do granicy polskiej, {...} dostaje komunikat...
    https://youtu.be/t48luC-t_wQ?t=728

    --