  • 21. Data: 2022-05-06 19:32:35
    Temat: Re: Baterie ceramiczne
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.05.2022 o 19:27, J.F pisze:
    [...]
    > https://youtu.be/eOti3kKWX-c?t=780
    >
    > Jesli wspolczesny fotopowielacz potrafi zlapac pojedynczy foton
    > ... to moze ten potrafi zlapac pojedynczy elektron/jon ...

    Elektronopowielacz w spektroskopie masowym potrafi.

    P.P.

  • 22. Data: 2022-05-07 01:39:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, May 6, 2022, 6:15:53 PM, you wrote:

    > To amerykański idiom, jak widzę mogłeś nie znać.

    Związek frazeologiczny raczej.

    A dla Marka, którego postów nie widzę (nie mam pojęcia czy i za co go
    zbanowałem), link: https://context.reverso.net/t%C5%82umaczenie/angiels
    ki-polski/the+way+to+the+bank

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2022-05-07 01:51:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Związek frazeologiczny raczej.

    A jednak anegdota.

    > A dla Marka, którego postów nie widzę (nie mam pojęcia czy i za co go
    > zbanowałem), link:
    > https://context.reverso.net/t%C5%82umaczenie/angiels
    ki-polski/the+way+to+the+bank

    Autorem tego zwrotu był niejaki Władziu Valentino Liberace AKA
    Liberace:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Liberace#Personal_life

    The critics had a field day with his gimmicky act, his showy but
    proficient piano playing, his non-stop promotions, and his gaudy
    display of success, but he remained largely unaffected, as preserved
    by the famous quotation, first recorded in a letter to a critic,
    "Thank you for your very amusing review. After reading it, in fact, my
    brother George and I laughed all the way to the bank."[56] He
    responded similarly to subsequent poor reviews, famously modifying it
    to "I cried all the way to the bank."[57] In an appearance on The
    Tonight Show some years later, Liberace retold the anecdote to Johnny
    Carson, and finished by saying, "I don't cry all the way to the bank
    any more - I bought the bank!"

    Dzięki Piotrze za zmuszenie mnie do poszukania źródła :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2022-05-07 07:08:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]

    U mnie też jest na liście toksyków przeznaczonych do KF przy najbliższym
    wyskoku, bo skończyły mi się policzki.

    > Dzięki Piotrze za zmuszenie mnie do poszukania źródła :)

    Ci tutaj twierdzą, że idiom i że Liberace go tylko spopularyzował:

    https://grammarist.com/idiom/cry-all-the-way-to-the-
    bank/

    Ale z rozbrajającą szczerością przyznam, że jest mi to bardzo wszystko
    jedno. Ważne, że dokładnie oddaje mój (i Liberace ;-) )stosunek do tego
    rodzaju ocen. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2022-05-07 09:56:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 May 2022 01:39:29 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > A dla Marka, którego postów nie widzę (nie mam pojęcia czy i za co
    > go

    Za bezczelną i śmiałą sugestię, że ręczna skrzynia biegów to archaizm
    i przykład jak podaż rynku idzie w parze z technologiczną głupotą.
    Internet pamięta wszystko.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2022-05-07 10:20:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 May 2022 07:08:00 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > U mnie też jest na liście toksyków przeznaczonych do KF przy
    > najbliższym
    > wyskoku, bo skończyły mi się policzki.

    Ale, że skończyło Ci się miejsce na czerwienienie ze wstydu, że
    telemetrię łączysz przewodem czy to jakiś kolejny idiom vel anegdota
    vel wyrażenie frazeologiczne? ;)

    --
    Marek

  • 27. Data: 2022-05-07 18:23:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    piątek, 6 maja 2022 o 13:02:17 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

    > Jak chcieć na poważnie iść w transmisję zeromocową, to pomysłu pana
    > Termena chyba nic nie przebije:
    >
    > https://www.cryptomuseum.com/covert/bugs/thing/

    Zero? Nawet ujemne moce, toć tym można ładować akumulator. :-)

    Robert

  • 28. Data: 2022-05-10 10:08:19
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > To nawet akumulatorki ... ciekawe.

    Przyjechały. :-)

    > Coz Ty takiego zrobiles i jak zmierzyles pobor prądu :-)

    Kolejna rzecz z tej kategorii: jest sobie opornik o rezystancji <=68
    omów, albo go nie ma. W czasie 5ms trzeba podać binarną odpowiedź, czy
    jest. Żeby nie było za prosto, to oczywiście nie masz do niego dostępu
    galwanicznie -- testujesz z izolacją na 5kV. To kolejna rzecz, którą
    planuję zrobić z budżetem 150nA i zasilać z tej ceramiki. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2022-05-10 11:08:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 10:08:19 +0200, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > jest. Żeby nie było za prosto, to oczywiście nie masz do niego dostępu
    > galwanicznie -- testujesz z izolacją na 5kV.

    tzn jak - jest sobie gdzies niedaleko opornik 68 om, do ktorego nie
    mamy dostepu, wpiety w jakis uklad ... lub nie, do ukladu tez nie mamy
    dostepu, i chcemy wykryc czy opornik jest ? :-)

    > To kolejna rzecz, którą
    > planuję zrobić z budżetem 150nA i zasilać z tej ceramiki. :-)

    Wow.

  • 30. Data: 2022-05-10 11:38:06
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > tzn jak - jest sobie gdzies niedaleko opornik 68 om, do ktorego nie
    > mamy dostepu, wpiety w jakis uklad ... lub nie, do ukladu tez nie mamy
    > dostepu, i chcemy wykryc czy opornik jest ? :-)

    Opornik modeluje zaśniedziałą śrubkę. Nie jest wpięta do żadnego układu
    -- trzeba wykryć, czy jest przykręcona. Zwiera dwie nakrętki albo nie.
    Ale w przypadku awarii trzeba założyć, że te nakrętki są po stronie WN,
    dlatego układ nadzorujący musi być izolowany, bo tak jest prościej,
    taniej i pewniej, niż umieszczać go po stronie śrubki i spuszczać wynik
    pomiaru przez barierę izolacyjną. No i się tanio skaluje na N śrubek.

    > Wow.

    W Spice prawie działa. ;-P Zakładam, że BSS123 ma IDSS_OFF=10nA, zgodnie
    z datashitem. W praktyce moze mieć jeszcze mniej.

    Pozdrawiam, Piotr