eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Baterie w bev do wyrzucenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 181. Data: 2023-05-05 19:24:30
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 19:20, J.F pisze:

    > Lub odwrotnie: przy 10V silnik kreci 8000 obr/min.
    > oblicz KV.
    >
    > KV = (8000 obr/min)/( 10 V)
    OK

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 182. Data: 2023-05-05 20:02:08
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 May 2023 16:30:31 +0200, nadir wrote:
    > W dniu 02.05.2023 o 21:50, Shrek pisze:
    >> No dobra - ale poważnie pytam - masz powiedzmy 20kWh w aku, wystawiasz
    >> na mróz ubywa 10kWh - gdzie one som:P
    >
    > W li-ion jakoś specjalnie nie ubywa energii na mrozie, ale one

    Ale takim -15, -20, -30, -40 C?

    > generalnie nie powinny być ładowane w ujemnych temperaturach bo zachodzą
    > jakieś tam reakcje chemiczne, które ograniczają ich późniejszą pojemność.

    Na ładowarce to juz nie problem podgrzac.

    > Dla różnych podtypów li-ion i różnych producentów ta ujemna temperatura
    > może mieć różne wartości.
    > Za wysoka temperatura też im nie służy, dlatego w niektórych samochodach
    > mają układy grzania/chłodzenia w czasie ładowania/rozładowywania.

    J.


  • 183. Data: 2023-05-05 21:35:21
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2023 o 15:08, J.F pisze:

    > Słusznie. Bo co to jest pełny cykl, jak sie zaleca jezdzic do 20% i
    > ladowac do 80%, albo jeszcze inaczej :-)

    0-100.
    A takie zalecenia to 2/3 cyklu.

    > Napisałes
    > "mniej więcej tak samo jak 10 krótkich ładowań po 10% i GORZEJ
    > niż 9 ładowań między 40 a 50% np."

    Wyjęte z kontekstu może być ciężkie do skumania.

    > A przeciez jesli chcemy przejechac jakis dystans, i potrzebujemy
    > energii ile potrzebujemy, to raczej nie mamy wyboru czy 10 ładowań
    > po 10%, czy 9 ładowań miedzy 40 a 50% - 9 po 10% będzie za mało.

    A jaki to ma związek ze zużyciem baterii?
    Bo to zupełnie inny temat IMO.


  • 184. Data: 2023-05-05 21:42:07
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-05-2023 o 15:13, J.F pisze:
    > On Thu, 4 May 2023 07:23:40 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 03-05-2023 o 18:23, J.F pisze:
    >>>> Różni się grzanie, bo to co w
    >>>> elektyku idzie w chłodnie kominową w spalince idzie między innymi na
    >>>> ogrzewania.
    >>>
    >>> Nie wiem - nie maja zawrócenia ciepla do kabiny?
    >>
    >> Jakiego ciepła?
    >> Tego którego cały czas brakuje, również na grzanie baterii?
    >
    > To w koncu mamy chlodzenie baterii, czy grzanie?

    A kiedy?

    >
    > Z rzadka sie same zapalają,

    Same to się nie zapalają.
    Za to jak wszystko mogą mieć wady produkcyjne.

    >> No Tesla ma coś w ten deseń, że potrafi grzać kabinę ciepłem z
    >> podgrzanej wcześniej baterii...
    >
    > I jej chlodzenie nie przeszkadza?

    Przeszkadza.
    I klapki chłodnic zamarzają....

    > Podczas ładowania silnik sie nie grzeje

    Ale bateria tak i to nawet grzałkami.

    > No ale potem odłączamy i jedziemy ... i wtedy co?

    Ale kiedy?


  • 185. Data: 2023-05-06 17:54:00
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, May 5, 2023, 12:22:22 PM, you wrote:

    [...]

    >>>>> Było se kupic diesla :-P
    >>>> Bo dizle nie palą więcej przy 200/h;)
    >>> palą wiecej, ale nie az tak :-)
    >> Jasssne. Ale to oznacza koszmarnie niską sprawność przy mniejszych
    >> prędkościach.
    >>> Poza tym RoMan nie napisał ile sobie pozwolił :-)
    >> Dlaczego mam się samooskarżać o poważne wykroczenie?
    > To sie spytaj hipotetycznie - ile spala przy predkosci xxx km/h.

    Przeczytaj wyżej...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 186. Data: 2023-05-09 14:53:52
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 09:46, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >>>> palą wiecej, ale nie az tak :-)
    >>> Ile byś nie palił, to i tak podobnym samochodem będzie taniej LPG niż na ON.
    >> Niby tak, ale jak Roman pisze 20/100 ... po ile teraz LPG ?
    >
    > Ile pali diesel 170 KM przy prędkości mocno nieprzepisowej na
    > autostradzie?
    >
    Jak bardzo mocno nieprzepisowej? - jak trzeba to sprawdzę chwilowe dla
    174KM ;)
    Średnio mi pali najmniej ze wszystkich samochodów używanych do tej pory,
    ale to też wina tego, że po Słowacji i dalej na południe staram się nie
    przekraczać 140 km/h.
    Na ten moment niestety wypady na bezlimitowe autostrady się skończyły
    (no chyba, że w wakacje ;) )

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 187. Data: 2023-05-09 14:55:32
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 09:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Dlaczego mam się samooskarżać o poważne wykroczenie?

    W sumie racja ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: