  • 11. Data: 2023-06-07 16:14:42
    Temat: Re: Baterie w laptopie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 cze 2023 o 20:47, _Master_ pisze:

> [...]

    Czasami warto uśpić nawet po minucie czy po paru minutach
    bezczynności... Czasami musi pracować kilkadziesiąt godzin
    bez przerwy... ;)

    > Nie szkoda Ci życia? ;-)
    > Masz chociaż SSD?
    > I pytanie co rozumiesz pod pojęciem "wyłączać"?
    > Zamkniecie systemu, uśpienie, wygaszenie ekranu, hibernację,
    > hibernację hybrydową... ;-)

    Czym jest 'hibernacja hybrydowa'?... Częściowym wyłączeniem?
    (hibernacją z zamknięciem niemal wszystkich programów?)

    -=-

    U mnie cykl hibernacja-dehibernacja trwa/trwał niespełna minutę.
    Mogę zmierzyć dokładniej. Jeden laptop ma 20 GiB RAM -- inny
    (od paru dni) ma 24 GiB RAM; oba mają 64W10 startujący z HDD.
    (oba mają też NVMe, ale na co dzień systemy startują z HDD)
    W obu wypadkach hiberfile jest kompresowany maksymalnie.

    Cykl usypianie-wybudzanie trwa rzecz jasna zdecydowanie krócej.
    Acer na Intelu -- niespełna 15 sekund, przed chwilą, w trakcie
    pisania tegoż postu, na potrzeby tego postu.

    Czas pisania tego postu jest wielokrotnie dłuższy niż cykl
    hibernacja-dehibernacja...

    -=-

    W tym Acerze akumulator jest uszkodzony -- starczy na kilka godzin
    albo na kilka sekund. ;) W innym Acerze akumulator starczy na kilka
    godzin bez maltretowania albo na nieco więcej niż jedna godzina pod
    pełnym obciążeniem, o które jednak trudno...

    W telefonie akumulator starczy na kilka godzin pod pełnym obciążeniem
    albo na kilka dni oszczędnego używania... Ładuję zwykle conocnie, ale
    jeśli którejś nocy zapomnę -- zazwyczaj nie ma problemu...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 12. Data: 2023-06-07 19:58:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 cze 2023 o 16:14, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > U mnie cykl hibernacja-dehibernacja trwa/trwał niespełna minutę.

    Trwał -- przynajmniej w wypadku Acera na Inteleu z 24 GiB RAM.
    Teraz -- tylko na potrzeby tego postu, gdy mam 24 GiB RAM:

    - hibernacja trwała 35 s
    - powrót z hibernacji 60 s

    - hibernacja trwała 35 s
    - powrót z hibernacji 55 s

    - hibernacja trwała 33.85 s
    - powrót z hibernacji 49.51 s

    Wcześniej, gdy miałem tutaj 12 GiB RAM, cały cykl mieścił
    się w niecałej minucie.

> [...]

    > Acer na Intelu -- niespełna 15 sekund, przed chwilą, w trakcie
    > pisania tegoż postu, na potrzeby tego postu.

    Kolejne sprawdziany:

    - uśpienie 17 s
    - powrót z uśpienia 7s

    - uśpienie 12 s
    - powrót z uśpienia 3s

    i kolejny raz

    - uśpienie 12 s
    - powrót z uśpienia 3s

    (12.2 i 2.55 -- dokładniej, choć to mała mówi, gdyż
    słaba jest synchronizacja palca sterującego stoperem)

    - uśpienie 12 s (12.9 s)
    - powrót z uśpienia 2s (2.2 s)

    Podałem rzeczywiste wyniki. Stoperem był tu telefon pokazujący
    setne części sekundy, które zaokrągliłem do pełnych sekund bądź
    dziesiątych części sekundy; raz nie zaokrągliłem...

    -=-

    Za jakiś czas być może zmierzę to samo Acerem na Athlonie,
    który ma 20 20 GiB RAM. (w usypianie zapewne mała różnica,
    ale w hibernacji -- zasadnicza)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 13. Data: 2023-06-07 21:16:58
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Emanuel!

    Nie szkoda Ci życia. Wyjedź wózkiem na pole czy gdzie tam u Ciebie się
    wyjeżdża ;-)

  • 14. Data: 2023-06-07 22:51:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 cze 2023 o 19:58, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Acer na Intelu

    > - hibernacja trwała 35 s
    > - powrót z hibernacji 60 s

    > - hibernacja trwała 35 s
    > - powrót z hibernacji 55 s

    > - hibernacja trwała 33.85 s
    > - powrót z hibernacji 49.51 s

    > - uśpienie 17 s
    > - powrót z uśpienia 7s

    > - uśpienie 12 s
    > - powrót z uśpienia 3s

    > - uśpienie 12 s
    > - powrót z uśpienia 3s

    > - uśpienie 12 s (12.9 s)
    > - powrót z uśpienia 2s (2.2 s)

    ===========

    Acer na Athlonie

    - pełny cykl hibernacja-dehibernacja: 93s, 11s, 102s, 90s...
    - pełny cykl usypianie-wybudzanie: 14s, 11s, 9.95s, 8.8s...

    ===========

    Podaję zmierzone wyniki -- nie {} zmyślone.

    ===========

    W dniu 7 cze 2023 o 21:16, _Master_ pisze:

    > Emanuel!

    > Nie szkoda Ci życia.
    > Wyjedź wózkiem na pole czy gdzie tam u Ciebie się wyjeżdża ;-)

    Do Ciebie nie piszę -- nie potrafisz czytać, co nieraz wykazałeś.

    Dziś nie wyjadę -- od poniedziałku jestem przeziębiony. Czas
    pandemii był mym wytchnieniem -- ludzie nosili maski, więc
    (tak myślę, że z tego powodu) nie przeziębiałem się zbyt
    łatwo. Teraz różnie bywa.

    Przeziębienie jest wirusową chorobą.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Przeziębienie

    Być może złapałem to podczas niedawnej wyprawy ;) do laryngologa,
    gdzie zgłaszałem problem z nosem. Dostałem receptę -- lek fajny,
    ale przyokazyjna infekcja nie jest fajna. Otrzymałem też
    ,,propozycję'' powrotu do audiologa...

    Do piątku może będzie OK... W uszach huk; tętno (bez leków) wysokie;
    z nosa wydobywa się jasnożółte i gęste coś; głowa boli; plecy bolą;
    oczy pieką; jestem senny, choć długo śpię...

    Wózkiem od dawna nie jeżdżę po polach -- panną Mercedes jeździłem
    po czym popadnie: po asfaltowych drogach i gruntowych; po polach;
    po szutrach; po schodach; brodziłem w płytkich rzeczkach... Volvo
    oszczędzam. :) [wycieraczek chyba w tym roku też nie zmienię...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 15. Data: 2023-06-08 02:08:18
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    ===========

> [...]

    >  - pełny cykl usypianie-wybudzanie: 14s, 11s, 9.95s, 8.8s...

    ===========

    > Podaję zmierzone wyniki -- nie {} zmyślone.

    Może czasami wyglądają niezbyt wiarygodnie.

    ===========

    Pełny cykl wyłączenie-włączenie Acera na Athlonie zabiera co najmniej
    7 minut przy zamknięciu systemu z partycji najszybszej i włączeniu na
    tejże, choć jakiś soft raportuje znacznie krótszy ;) czas; zamknięcie
    z tej najszybszej i włączenie na mniej szybką jest krótszy o minutę.

    Soft pokazał czasy uruchomienia: 3m50s i 2m30s; czasy zamknięcia
    to odpowiednio 1m30s i 0m50s.

    Nieco wolniejsza partycja jest szybsza ;) -- leży na wolniejszym
    miejscu HDD, ale jest (z konieczności -- powstała dziś jako kopia
    szybszej) zdefragmentowana a szybsza nie była defragmentowana od
    wielu miesięcy -- może wcale nie była, albo była przyokazyjnie,
    podczas kopiowania...

    Post ów zacząłem pisać pod systemem odpalonym z szybszej partycji;
    teraz kontynuuję pisanie z wolniejszej; ale za jakiś czas być może
    dokończę pisanie z szybszej... (może wyślę spod startującego
    z wolniejszej, zanim przebootuję -- wówczas nie podam czasu
    pełnego cyklu wyłączenie-włączenie z wolniejszej partycji
    na szybszą)

    Kontynuuję po przebootowaniu ponownie na szybszą.
    Czas pełnego cyklu wyłączenie-włączenie z wolniejszej partycji
    na szybszą spadł do około 4m45s -- czyli znacząco.

    Teraz (w tle pisania tego postu) szybsza jest defragmentowana.
    (za pomocą 10 wersji profesjonalnego AOMEI)

    Być może wolniejsza nie jest dobrze wyrównana do dysków 4K.
    (jeśli tak jest -- wyrównam ją, ale system wówczas odpalę z szybszej)

    Nie jest -- teraz ją wyrównuję, ale system już wystartował z szybszej.

    -=-

    7 minut bądź 6 na cały cykl wyłączenie-włączenie to dość długo, ale
    rzadko zamykam system na tym laptopie; zazwyczaj hibernuję a bardzo
    rzadko usypiam. Nie wiem, ile trwa ów cykl w wypadku Acera na Intelu.
    Tam mam znacznie więcej systemowych partycji i zwykle usypiam system
    a czasami (dziś przykładowo) hibernuję. Mam tam: dwa HDD, jeden NVMe
    i jeden RAMdysk 4 GB. Tutaj mam: jeden HDD, jeden NVMe i jeden RAMdysk
    3 GB. Tam mam 24 GiB RAM; tu mam 20 GiB RAM.

    -=-

    Po defragmentacji ponownie dam na szybszej 'powercfg /hibernate on';
    przed defragmentacją dałem 'powercfg /hibernate off'. (włączanie
    i wyłączanie hibernacji)

    Dałem -- rzecz jasna pod systemem wystartowanym z szybszej...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'