  • 21. Data: 2022-03-13 22:58:31
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-17 o 17:16, cef pisze:

    > Komputer pokazał teoretycznie, że brak komunikacji
    > pomiędzy sterownikiem hamulca elektrycznego a tablicą wskaźników.
    > Nikomu nie chce się wywlekać tego, żeby sprawdzać przewody, które
    > pewnie okażą się sprawne, czyli dużo roboty bez gwarancji a i tak
    >  pewnie skończyło by się wymianą tablicy.

    W praktyce trzech mechaników uznało, że mają nieciekawe
    doświadczenia z tym błędem (pół auta wymienili a błąd nadal jest)
    i skoro wszystko działa, to jeździć, obserwować ;-).
    I tak zrobiłem. Alarm się pojawiał przy użyciu hamulca przyciskiem,
    ale włożenie/wyjęcie kluczyka kasowało ten alarm i jeździło się dalej.
    Alarm też wywoływał się czasem samoistnie gdy z jakiegoś powodu
    po wyjęciu kluczyka ręczny się samozaciągał, ale też był łatwo usuwalny.
    Od jakiegoś pół roku, alarm jak już się pojawi, to miga przycisk hamulca
    a czasem jest zapalona kontrolka P na tablicy. Czasem to znika po kilku
    przyciśnięciach
    przycisku i wyjęcie kluczyka a kiedyś nie znikło przez dwa dni, to
    pojechałem, żeby sprawdzili czy coś nie padło, ale komunikat był taki
    sam, bład się kasuje i jeździ dalej.
    Ale kilka razy w roku auto gdzieś zostawiam u mechanika (koła, olej) i
    jak każdy mi zaciąga ręczny, to nie będę pięć razy w roku jeździł to
    kasować a dodatkowo jeżdżę tym
    autem w dłuższe trasy i taki migający przycisk by mnie wkurzał.

    Postanowiłem kupić jakiś interfejs i sam to wykasować jak nie zniknie po
    dwóch dniach.
    Problemem jest jednak to, że w opisach tych wynalazków na allegro
    najczęściej mowa
    o Check Engine a inne błędy niekoniecznie. Ktoś cos potrafi polecić?

  • 22. Data: 2022-03-13 23:28:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2022 o 22:58, cef pisze:
    [...]
> [...]
    > najczęściej mowa
    > o Check Engine a inne błędy niekoniecznie. Ktoś cos potrafi polecić?

    Spróbuj jakieś OBD2 i apka Torque. Sąsiadowi ostatnio coś tam kasowałem
    w VW i poszło ładnie.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 23. Data: 2022-03-14 18:18:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-13 o 23:28, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 13.03.2022 o 22:58, cef pisze:
    > [...]
    >
    > Spróbuj jakieś OBD2 i apka Torque. Sąsiadowi ostatnio coś tam kasowałem
    > w VW i poszło ładnie.

    Czy OBD2 to rozumiem ma być przejściówka z tego pinowego wtyku
    na USB?
    A ta apka obsłuży też inne problemy (wspomaganie, hamulce, klima itp)
    czy tylko silnikowe błędy?
    I która to konkretnie aplikacja, bo tych "Torków" troche jest :-)

  • 24. Data: 2022-03-14 20:00:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2022 o 18:18, cef pisze:

    > Czy OBD2 to rozumiem ma być przejściówka z tego pinowego wtyku
    > na USB?

    Nie, z interfejsem BT.

    > A ta apka obsłuży też inne problemy (wspomaganie, hamulce, klima itp)
    >  czy tylko silnikowe błędy?

    Obsługuje bardzo dużo.
    https://torque-bhp.com/
    > I która to konkretnie aplikacja, bo tych "Torków" troche jest :-)

    Jest jedna jedyna/własciwa :)
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.pr
    owl.torque&hl=pl

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 25. Data: 2022-03-14 21:24:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-14 o 20:00, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie, z interfejsem BT.

    > Obsługuje bardzo dużo.
    > https://torque-bhp.com/

    No akurat ten link mocno zniechęcający jest przynajmniej dla mnie.
    Zarejestrowałem nawet konto na www myśląc, że może
    ten view będzie bardziej informacyjny, ale ogólnie lipa
    w sensie prezentacji produktu. Może z forum by się człowiek
    coś więcej dowiedział, ale po angielsku nie kumaty jestem.

    Szukając interfejsu BT znalazłem ofertę łączoną z tym Torque
    (nawet z jakimś polskim przewodnikiem) i zainwestowałem
    w to konkretnie rozwiązanie.
    Postaram się zdać relację jak już rozgryzę temat.

  • 26. Data: 2022-03-14 22:52:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2022 o 21:24, cef pisze:

> [...]
    > w sensie prezentacji produktu. Może z forum by się człowiek
    > coś więcej dowiedział, ale po angielsku nie kumaty jestem.

    No szkoda, że kumaty nie jesteś ale wcześniej mogłeś napisać, ze jesteś
    słaby w Internety. Ja używam często https://view.torque-bhp.com/ i sobie
    czytam logi z trasy :) Zajebiste. Mam podane tam wszystko co nawywijałem
    :D łącznie np. z uszkodzeniem alternatora w sensie, że z logów się
    dowiedziałem, czy problemy z termostatem albo gdzie "przekroczyłem"
    dopuszczalną. Apka świetnie loguje stany, łącznie z błędami bo nie
    zawsze patrzymy na wskazania liczników czy kontrolek podczas jazdy.

    > Szukając interfejsu BT znalazłem ofertę łączoną z tym Torque
    > (nawet z jakimś polskim przewodnikiem) i zainwestowałem
    > w to konkretnie rozwiązanie.
    > Postaram się zdać relację jak już rozgryzę temat.

    Mogłeś nawet użyć na początek wersji "Lite" ale jak się doklikasz na ten
    temat to zrozumiesz, że to dobra inwestycja.
    https://youtu.be/TX4075VYsDU (chyba masz w swoim życiu 30 min na
    obczajkę)? Taki link "po polsku".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 27. Data: 2022-03-15 05:49:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-14 o 22:52, LordBluzg(R) pisze:

    > No szkoda, że kumaty nie jesteś ale wcześniej mogłeś napisać, ze jesteś
    > słaby w Internety. Ja używam często https://view.torque-bhp.com/ i sobie
    > czytam logi z trasy :)

    Ale to może dopiero jak jest co czytać.
    Ja uznałem nawet, że może przeglądarka nie widzi wszystkich opcji
    na stronie i próbowałem operą i egdem ale jak jest pusto, to nic tam nie ma
    do czytania.

    Popatrzę.

  • 28. Data: 2022-03-16 02:14:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2022 o 05:49, cef pisze:
    [...]
    > Ale to może dopiero jak jest co czytać.
    > Ja uznałem nawet, że może przeglądarka nie widzi wszystkich opcji
    > na stronie i próbowałem operą i egdem ale jak jest pusto, to nic tam nie ma
    > do czytania.

    A jak ma być, skoro to historia trasy, której jeszcze nie wykonałeś?

    > Popatrzę.

    Masz wiki:
    https://wiki.torque-bhp.com/view/Main_Page

    Masz forum:
    https://torque-bhp.com/forums/?wpforumaction=viewfor
    um&f=1.0

    Use translatora jak nie kumasz :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 29. Data: 2022-03-16 17:25:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    Poświęciłem 30 min na ten film z YT, choć akurat te realtimewykresy
    i inne logi i trasy to mnie raczej nie interesują.
    Zainwestowałem 15zł w ten program, ale albo jestem kompletnym lamerem,
    albo jednak tak jak myślałem aplikacja obsługuje tylko check engine.

    Po podłączeniu do gniazda zeskanował i oznajmił, że nie ma w pamięci ECU
    żadnych błedów. A na tablicy pali się żółty hamulec. Jak się dokopać do
    innych obszarów diagnostycznych - podwozie, wspomagania, ABS itp?
    Przeklikałem całe menu i nie znalazłem.
    Czy trzeba inny program/aplikację czy jestem lamerem?

  • 30. Data: 2022-03-16 18:10:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 16.03.2022 17:25, cef wrote:
    [...]
> [...]
    > Przeklikałem całe menu i nie znalazłem.
    > Czy trzeba inny program/aplikację czy jestem lamerem?
    No jesteś, bo powinieneś był wiedzieć, że takich rzeczy nie robi się
    softem/sprzętem za kilkanaście zł tylko za kilkanaście tyś. zł. :-)
    Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie zdziałasz.
    Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo podstawowej.

    Sugeruję wizytę w dobrym warsztacie zajmującym się elektryką
    samochodową, najlepiej tylko elektryką.