  • 31. Data: 2022-03-16 18:24:04
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-16 o 18:10, JDX pisze:
    > On 16.03.2022 17:25, cef wrote:
    > [...]
    > No jesteś, bo powinieneś był wiedzieć, że takich rzeczy nie robi się
    > softem/sprzętem za kilkanaście zł tylko za kilkanaście tyś. zł. :-)
    > Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie zdziałasz.
    > Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo podstawowej.
    >
    > Sugeruję wizytę w dobrym warsztacie zajmującym się elektryką
    > samochodową, najlepiej tylko elektryką.

    Tę ścieżkę już przeszedłem. Z osiedlowego warsztatu skierowano
    mnie specjalisty, ten do kolejnego - każdy testował superkomputerami i
    konstatacja
    była taka, że wymieniali juz w takich wypadkach przycisk i nic nie
    pomagało, ze wymieniali zacisk i tez nic. Ostatni specjalista
    stwierdził, że ten błąd komunikacji, to wymaga sprawdzenia ilus tam
    wiązek i że trzeba rozbebeszyć pół auta i że ktoś musi za to zapłacić,
    ale może to nie przynieść efektu, więc jak działa to nie ruszać.
    Znudziło mi się już jeżdzenie po warsztatach i wysłuchiwanie, że tego
    się nie naprawia:
    jak hamulce działają i nic oprócz tego się nie dzieje, to lepiej nie ruszać.
    Ale raz na jakiś czas kontrolka nie chce się skasować po ponownym
    uruchomieniu
    i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.

    Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.

  • 32. Data: 2022-03-16 18:36:04
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie zdziałasz.
    > Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo podstawowej.

    W pierwszym poście po wznowieniu tematu opisałem temat ponownie
    i pytałem czy ktoś może coś polecić konkretnie do usuwania tego błędu,
    bo z opisów na stronach wywnioskowałem, że większość aplikacji
    i programików usuwa tylko check engine.
    No to polecony został Torque, ale nie działa.

    No to szukam dalej: nie musi byc darmowe, ale niech zgasi to (P) na tablicy
    i migający przycisk - aha interfejs BT juz mam :-)

  • 33. Data: 2022-03-16 18:36:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2022 o 18:24, cef pisze:

> [...]
    > i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.
    >
    > Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.

    A ASO co na to?
    Może potrafiliby zdiagnozować prawdziwą przyczynę?

    Kiedyś tak się bujałem po kilku warsztatach z niedziałającą klimą w
    smarcie i wszyscy tylko sczytywali błędy i na jego podstawie wymieniali
    kolejne elementy układu, ale bez rezultatu.
    Na końcu okazało się, że winny był soft sterujący klimą, po którego
    wgraniu na nowo (przez gościa z ASO, choć nie w ASO) problem ustąpił.

    Ale wcześniej wydałem bez sensu kilka tys na wymianę sprawnych elementów
    (na inne, używane), i na wożenie auta lawetą przez pół Polski w te i wewte.

  • 34. Data: 2022-03-16 19:04:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.
    >
    > Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.

    Nie mógłbyś po prostu wpisać w przeglądarce "Jak usunąć błąd hamulca w
    [twoja marka]?" ?

  • 35. Data: 2022-03-16 19:15:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Wednesday, March 16, 2022, 6:36:04 PM, you wrote:

    [...]

    > No to szukam dalej: nie musi byc darmowe, ale niech zgasi to (P) na tablicy
    > i migający przycisk - aha interfejs BT juz mam :-)

    Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2022-03-16 19:23:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-16 o 18:36, Cavallino pisze:

    > A ASO co na to?
    > Może potrafiliby zdiagnozować prawdziwą przyczynę?

    ASO skasowało błąd i jak wróciłem za chwilę z tym samym, to
    w zasadzie stwierdzili, że nic nie wynika z tych kodów i juz "naprawione".
    (skasowane)
    W rozmowie wyszło, że tez będą wymieniać do skutku przyciski, zaciski, kable
    i ja będę za to płacił - wybór należy do mnie.

> [...]
    > Na końcu okazało się, że winny był soft sterujący klimą, po którego
    > wgraniu na nowo (przez gościa z ASO, choć nie w ASO) problem ustąpił.

    No właśnie chciałbym tego uniknąć, dlatego skoro z kodu błędu nie można
    na razie zdiagnozować dokładnie co to jest, to chciałbym na razie
    kasować sam a i tak raz do roku jest przegląd gdzie hamulec działać
    musi i jest auto na jakiejś wymianie olejów czy opon, że mogą się
    podpiąć i sprawdzić czy coś poważniejszego się nie objawiło

    > Ale wcześniej wydałem bez sensu kilka tys na wymianę sprawnych elementów
    > (na inne, używane), i na wożenie auta lawetą przez pół Polski w te i wewte.

    Aż taki wpływ klimy, że auto silnikowo niewydolne było i lawety
    potrzebowało?
    Co to związek przyczynowy?

  • 37. Data: 2022-03-16 19:28:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-16 o 19:04, ii pisze:

    > Nie mógłbyś po prostu wpisać w przeglądarce "Jak usunąć błąd hamulca w
    > [twoja marka]?" ?

    No wpisałem, ale za bardzo się nie znam, więc trudno mi zdecydować.
    Może da się usunąć apką za 15zł i wtyczką za 50zł to po co mam płacić
    800zł za jakiś wynalazek jak nie potrzebuję tego do niczego innego?

    Dlatego pytałem czy ktoś cos polecić może - no to Lord polecił...

    Widzę, że jest jakiś interfejs na kablu za 250zł do VAG - zadałem pytanie
    sprzedawcy czy zrobi to co chcę, pytałem też u dostawcy tej wtyczki
    czy sprzedają jakis soft, który da radę.
    Szukam rozwiązania dopiero trzeci dzień. :-)

  • 38. Data: 2022-03-16 20:00:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2022 o 19:23, cef pisze:

    > ASO skasowało błąd i jak wróciłem za chwilę z tym samym, to
    > w zasadzie stwierdzili, że nic nie wynika z tych kodów i juz "naprawione".
    > (skasowane)

    Nie było jakiegoś dyrektora tam?
    Skasowanie błędu to nie naprawa problemu...

    > W rozmowie wyszło, że tez będą wymieniać do skutku przyciski, zaciski,
    > kable
    > i ja będę za to płacił - wybór należy do mnie.

    No mnie też tak powiedzieli, dlatego nie skorzystałem.
    Ale może trzeba było, bo za 500 zł za diagnozę, może by jednak zły soft
    dali radę wykryć.

    Chociaż może to był przypadek i akurat się trafił kumaty pracownik, a w
    ASO w Poznaniu tak by nie było.

    > Aż taki wpływ klimy, że auto silnikowo niewydolne  było i lawety
    > potrzebowało?
    > Co to związek przyczynowy?

    Smart electric, a serwis 300 km dalej...
    Cenię swój czas, wolałem wydać kilka stówek niż zmarnować minimum dzień
    w każdą stronę.

  • 39. Data: 2022-03-16 20:12:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Wednesday, March 16, 2022, 6:36:04 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

    To nie może mieć wpływu, conajmniej dwa razy
    usuwano ten alarm zaraz po robieniu hamulców i wtedy na pewno
    płyn był zalany nowy (niewilgotny) i do prawidłowego poziomu.
    Na jakimś filmiku gdzie naprawia gość zardzewiały
    silniczek hamulca jest informacja, że kontrolki wygasza też
    wyjęcie i ponowne włożenie bezpiecznika nr 2.

  • 40. Data: 2022-03-16 21:03:20
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    cef w