  • 51. Data: 2022-03-17 23:56:50
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2022 o 22:54, cef pisze:

    > Torque nie pokazuje wszystkich błędów.

    Więc podałem Ci linka do Pistona ZAMIAST Torque ale go olałeś. Jest wyżej.

    > Bład jakiś jest , bo bardziej zaawansowany interfejs w warsztacie
    > widzi, odczytuje i kasuje - ale warsztat nie do końca jest pewny co
    > wymienić.
    > Bardziej zaawansowany interfejs w bardziej specjalizowanym zakładzie
    > pokazuje dokładniej, więc jest jakaś gradacja dokładności odczytu tych
    > informacji.

    [...]
    > Nie wiem czy jest czy nie jest błędem ECU - nie znam się na tym. Kupiłem
    > ten skaner pod warunkiem, że usuwa błędy hamulca postojowego. Jak nie
    > usunie, to go zareklamuję na podstawie korespondencji mailowej i odeślę.

    Spox.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 52. Data: 2022-03-18 07:18:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-17 o 23:56, LordBluzg(R) pisze:

    > Więc podałem Ci linka do Pistona ZAMIAST Torque ale go olałeś. Jest wyżej.

    Uczciwie powiem, że utraciłem zaufanie do Ciebie
    jako źródła informacji. Specjalnie pytałem czy Torque
    obsługuje coś więcej niż błędy silnikowe (hamulce, wspomagania, klima itp),
    bo pierwsze wyniki przeszukiwania sieci wskazywały, że programiki
    i aplikacje są, ale działają w bardzo ograniczonym zakresie - tylko silnik.
    Nie wiem czy to są błędy ECU czy jakiekolwiek inne.
    A Ty na pewniaka, że nawet znacznie więcej obsługuje.
    W zasadzie jak się okaże, że wydałem niepotrzebnie 65zł,
    to będę Ci to pamiętał do końca roku :-)
    Więc sprawdzę tego pistona dopiero jak nie zadziała ten skaner.

  • 53. Data: 2022-03-18 09:20:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2022 o 07:18, cef pisze:

> [...]
    > Nie wiem czy to są błędy ECU czy jakiekolwiek inne.
    > A Ty  na pewniaka, że nawet znacznie więcej obsługuje.

    Bo obsługuje :) Jest całe forum na temat Torque i jest dokładnie opisane
    co robi ale sam napisałeś że nie lubisz czytać. To najbardziej
    zaawansowana apka do obsługi PIDów w OBD2 i jak pisałem, wiele razy
    używałem jej do kasowania błędów w różnych autach i były to różne błędy.

  • 54. Data: 2022-03-18 09:37:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 09:20, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > zaawansowana apka do obsługi PIDów w OBD2 i jak pisałem, wiele razy
    > używałem jej do kasowania błędów w różnych autach i były to różne błędy.

    Pytałem o konkretną sytuację,
    jak widać nie jest taki skuteczny.
    Jak by to było dobre, to by znalazło błąd i usunęło, a nawet go nie widzi,
    więc jego diagnostyczne mozliwości są znikome i jak potwierdzaja internety
    raczej ograniczone do silnikowych kodów tylko..
    Zresztą te filmiki , które podlinkowałeś potwierdzają, że to raczej
    program do zabawy jest - wykres w prawo, wykres w lewo itp.
    Jak miałbym polecić coś laikowi, takie coś do doraźnego informowania się
    o problemach w aucie to raczej nie Torque.
    A co do czytania, to naprawdę nie chce mi się
    czytać bełkotu z translatora - zwłaszcza, że musiałbym przekopać
    całość.

  • 55. Data: 2022-03-18 09:39:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2022 o 09:20, LordBluzg(R) pisze:

> [...]

    Albo nie umiesz tego używać. Masz tam w tym Torque dostępną wtyczkę?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.pr
    owl.torquescan&hl=pl&gl=US
    taką? Żeby skanować kody błędów?

    Na forum jest opisane co gdzie i jak trzeba zrobić, żeby skanować.
    Samo nie wyskakuje :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 56. Data: 2022-03-18 11:03:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2022 o 09:37, cef pisze:

    > Pytałem o konkretną sytuację,
    > jak widać nie jest taki skuteczny.

    Ale myślisz że każdy model samochodu ma to samo na OBD2? Wiesz na pewno,
    że to błąd ECU? Są tabele dostępne, co jest na OBD2 i co można zczytać i
    skasować. To są tysiące danych w zależności od modelu pojazdu i daty
    produkcji. Wiele PID jest specjalnie "ukrytych", żeby nie było innej
    możliwości dotarcia do kodu, tylko za pośrednictwem ASO i specjalnej
    apki. Idzie to znaleźć w sieci, te opisy i doczytać. Rozumiem, że nie
    lubisz.

    > Jak by to było dobre, to by znalazło błąd i usunęło, a nawet go nie widzi,
    > więc jego diagnostyczne mozliwości są znikome i jak potwierdzaja internety
    > raczej ograniczone do silnikowych kodów tylko..

    Już pisałem, że sporo ludzi tego używa, łącznie z warsztatami i
    możliwości są tam spore.

    > Zresztą te filmiki , które podlinkowałeś potwierdzają, że to raczej
    > program do zabawy jest - wykres w prawo, wykres w lewo itp.

    Przecież tych filmów jest zatrzęsienie i skoro nie lubisz czytać forum
    to możesz obejrzeć.
    https://youtu.be/07St9Q2k6i8 (jak się kasuje błędy)

    > Jak miałbym polecić coś laikowi, takie coś do doraźnego informowania się
    > o problemach w aucie to raczej nie Torque.

    To co byś polecił? Kiedyś robiłem testy i Torque wypadało zawsze
    najlepiej. Są oczywiście apki dedykowane do konkretnego samochodu i
    można je znaleźć w sklepie. Są rankingi apek itd...

    > A co do czytania, to naprawdę nie chce mi się
    > czytać bełkotu z translatora - zwłaszcza, że musiałbym przekopać
    > całość.

    Przecież są opisy po polsku w sieci, nawet na forum VW. Nie jest to mój
    samochód i moja usterka więc nie szukałem Twojego problemu ale zapewne
    jest gdzieś opisany dokładnie.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 57. Data: 2022-03-18 11:24:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 09:39, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    owl.torquescan&hl=pl&gl=US
    >  taką? Żeby skanować kody błędów?
    >
    > Na forum jest opisane co gdzie i jak trzeba zrobić, żeby skanować.

    Nie wiem czy jest ten plugin, ale jest opcja skanowania
    w poszukiwaniu błędów, więc z niej skorzystałem.
    Napisałem, że taki jest rezultat i pytałem czy coś tam
    można znaleźć w menu, żeby się dobrać do błędów innego typu,
    to wtedy siedziałeś cicho i o pluginach nie wspomniałeś
    a przecież wiedziałeś już, że forum czytać nie będę.
    Gdyby znalazł błąd ale nie było opcji skasowania go
    (bo i takie są skanery i programy), to
    pytałbym dalej tutaj a nie na forum torque.

    A teraz to meldujesz, że coś tam jest dodatkowo potrzebne?
    To co to jest za skanowanie to z zółtym silnikiem z piorunem?
    To złośliwość czy założenie, że wszyscy są tak bystrzy,
    że instalując apkę, która ma skasować błąd będą od razu wiedzieć,
    że potrzebny jest plugin jeśli apka oznajmi, że nie widzi błędów?

  • 58. Data: 2022-03-18 14:12:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 11:03, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > możliwości dotarcia do kodu, tylko za pośrednictwem ASO i specjalnej
    > apki. Idzie to znaleźć w sieci, te opisy i doczytać. Rozumiem, że nie

    A skąd ja mam to wiedzieć?
    Jak bym wiedział to bym nie pytał.
    Zorientowałem się tylko, że błąd hamulca to na pewno nie jest błąd silnikowy
    i będzie kłopot.

    > Już pisałem, że sporo ludzi tego używa, łącznie z warsztatami i
    > możliwości są tam spore.

    Ale używają do czegoś innego.
    Albo trzeba coś doinstalować.
    Na filmikach kilku, które obejrzałem z testów tego Torque,
    też nie zwróciłem uwagi, żeby ktoś mówił, że potrzeba pluginów.
    Teraz już wgrane od razu chyba, bo działa tak jak pokazują filmiki.

    > Przecież tych filmów jest zatrzęsienie i skoro nie lubisz czytać forum
    > to możesz obejrzeć.
    > https://youtu.be/07St9Q2k6i8 (jak się kasuje błędy)

    Dokładnie tak zadziałało, ale u mnie nie widzi, więc nie ma co kasować.
    Melduje, że nie ma błędów zapisanych w pamięci i tyle.

    > To co byś polecił?  Kiedyś robiłem testy i Torque wypadało zawsze
    > najlepiej. Są oczywiście apki dedykowane do konkretnego samochodu i
    > można je znaleźć w sklepie. Są rankingi apek itd...

    Nie mogę polecić czegoś na czym się nie znam albo z czego nie korzystam.

    > Przecież są opisy po polsku w sieci, nawet na forum VW. Nie jest to mój
    > samochód i moja usterka więc nie szukałem Twojego problemu ale zapewne
    > jest gdzieś opisany dokładnie.

    Może i jest, ale nie rejestruję się na forumy samochodowe, bo poziom
    dyskusji tam mi nie odpowiada. Pomocy szukają tam głównie Ci, którzy
    sami naprawiają i to za wysoki level dla mnie, żeby się przebijać i
    rozumieć ich problemy.
    Ja już nie dłubię od 20 lat ponad. A i tak do drobiazgów
    typu wymiana bezpiecznika, czy baterii w pilocie muszę obejrzeć pięć
    filmów jak klapkę otworzyć, żeby czegoś nie wyłamać :-)
    Poza tym admini tam czujni, kasują martwe konta, albo całe fora znikają
    jak micra.

  • 59. Data: 2022-03-18 21:09:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2022 o 11:24, cef pisze:

    owl.torquescan&hl=pl&gl=US

    > Nie wiem czy  jest ten plugin, ale jest opcja skanowania
    > w poszukiwaniu błędów, więc z niej skorzystałem.

    Plugin jest w sumie do PIDów ale skoro wyjaśniasz, że jesteś w tym
    laikiem to i tak niewiele Ci powie co "widzi" Twoje OBD2.

> [...]
    > to wtedy siedziałeś cicho i o pluginach nie wspomniałeś
    > a przecież wiedziałeś już, że forum czytać nie będę.

    Przecież nie istnieje opcja "menu" na błędy "innego typu". Skąd to sobie
    wymyśliłeś? Błąd to błąd, ma numerek i tyle. Jeśli ECU raportuje błąd i
    ma go w pamięci, to skaner to odczytuje.

    > Gdyby znalazł błąd ale nie było opcji skasowania go
    > (bo i takie są skanery i programy), to
    > pytałbym dalej tutaj a nie na forum torque.

    Czasem się tak zdarza.

    > A teraz to meldujesz, że coś tam jest dodatkowo potrzebne?
    > To co to jest za skanowanie to z zółtym silnikiem z piorunem?

    Skanowanie. Nie podałeś żadnej informacji jak to robisz, czy masz
    uruchomiony silnik, czy tylko włączone zasilanie, czy moduł OBD2 to
    oryginał czy podróba, jaki masz stan połączenia Torque do OBD2? Niczego
    nie napisałeś a ja akurat piłem wodę i nie mam fusów, więc nie wywróżę
    sobie.

    > To złośliwość czy założenie, że wszyscy są tak bystrzy,
    > że instalując apkę, która ma skasować błąd będą od razu wiedzieć,
    > że potrzebny jest plugin jeśli apka oznajmi, że nie widzi błędów?

    Skoro nie ma błędów w ECU to ich nie ma. Pokusiłem się na wpis w Google
    "passat kontrolka p nie gaśnie" i pierwszy link:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3150638.html gdzie opisują różne
    stany i ten, że ECU nie pokazuje błędów przy tej usterce.

    A tutaj coś o poziomie płynu:
    https://dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/m
    igajaca-kontrolka-hamulca-recznego-przyczyny-awarii-
    2/

    Na Twoim miejscu, skoro bujasz się z problemem jakiś czas, to wcześniej
    bym zapytał, jak byłeś w serwisie, jak kasują tą lampkę.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 60. Data: 2022-03-19 00:12:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 21:09, LordBluzg(R) pisze:

    > Plugin jest w sumie do PIDów ale skoro wyjaśniasz, że jesteś w tym
    > laikiem to i tak niewiele Ci powie co "widzi" Twoje OBD2.

    Tu akurat masz rację. Bez goglowania nie wiem nawet co to PID.

    > Przecież nie istnieje opcja "menu" na błędy "innego typu". Skąd to sobie
    > wymyśliłeś? Błąd to błąd, ma numerek i tyle. Jeśli ECU raportuje błąd i
    > ma go w pamięci, to skaner to odczytuje.

    No stąd wziąłem, że obejrzałem trochę filmików - w tym jeden, który ktoś tu
    nawet linkował - gdzie wyskakuje błąd hamulca ręcznego i się go usuwa.
    Dodatkowo jak pisałem lektura internetu wskazuje, że są błedy które
    pokazuje komputer
    czy skaner czy sprzęt do diagnozowania i to są błędy silnika ale też
    właśnie błędy inne:
    jakies hamulce , ABS, poduszki powietrzne, ładowanie akumulatora itp
    I właśnie z likwidacją tych drugich jest więcej problemów nawet jeśli
    błąd ma numerek.
    A czy jest błedem ECU czy nie to nie wiem - komputer jakiś lepszy to widzi.

> [...]
    > oryginał czy podróba, jaki masz stan połączenia Torque do OBD2? Niczego
    > nie napisałeś a ja akurat piłem wodę i nie mam fusów, więc nie wywróżę

    Bawiłem się godzinę tym programem i na włączonym silniku też,
    żeby zobaczyć co tam pokazuje. Nie wiem czy moduł jest oryginalny
    cokolwiek to znaczy.
    To już raczej nieistotne.

> [...]
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3150638.html gdzie opisują różne
    > stany i ten, że ECU nie pokazuje błędów przy tej usterce.

    To ciekawe, bo na tym filmiku pokazuje numer - to jest wtedy ECU?.
    https://www.youtube.com/watch?v=CmClZU-DZfw

    > A tutaj coś o poziomie płynu:
    > https://dailydriver.pl/porady/zakup-i-eksploatacja/m
    igajaca-kontrolka-hamulca-recznego-przyczyny-awarii-
    2/

    To akurat co innego jest (migające P na tablicy)

    > Na Twoim miejscu, skoro bujasz się z problemem jakiś czas, to wcześniej
    > bym zapytał, jak byłeś w serwisie, jak kasują tą lampkę.

    Nie interesowało mnie to wcześniej, bo z reguły to znikało samo.
    Raz kiedyś nie znikło, to myślałem, że coś więcej padło, że może jest
    inne uszkodzenie
    czy błąd bardziej czytelny i wreszcie cos z tym zrobią, ale to nadal to samo
    (działa, to nie ruszać, jeżdzić, obserwować :-))
    A teraz się zbiesił i już chyba z tydzień nie gaśnie,
    ale też faktem jest, że po jednym dniu przestałem podejmować
    próby ponownego odpalania, naciskania przycisku tylko
    normalnie odpalam i jadę z zapalonym.
    Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)