  • 61. Data: 2022-03-21 19:24:42
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-19 o 00:12, cef pisze:

    > Pewnie jak przyjdzie ten skaner, to wtedy zgaśnie :-)

    No to małe podsumowanie.
    Ten skaner VAGmini - widzi te błędy hamulca postojowego.
    Konkretnie były cztery błędy: 2x przycisk hamulca postojowego
    1xnapięcie zasilania prawego motora hamulca postojowego
    1x zbyt duży opór przy ruchu rotora silnika hamulca prawego
    Błędy dały się wykasować i nie było już gongu na powitanie po
    włożeniu kluczyka, znikło żółte (P) z tablicy, ale został migający
    przycisk.

    Na migający przycisk nie pomogło wyjęcie/włożenie bezpiecznika nr 2
    (jak sądzę chodzi tu o zdjęcie napięcia ze sterownika hamulca).

    Wyjąłem i odłączyłem całkowicie przycisk (myślałem, że może jak sam
    przycisk się "odnapięciuje" to coś się zmieni)- ale wtedy (bez
    podpiętego przycisku) wywala gong z komunikatem o błędzie
    a skaner pokazuje i błąd przycisku i błąd lampki kontrolnej sterownika,
    których komputer nie widzi bo sa odłączone.

    Po zamontowaniu powtórnym tylko błąd przycisku i po jego skasowaniu
    można jeździć (ale miga przycisk). Można by uprawiać druciarstwo
    i zakleić przycisk czarną taśmą, to nie będzie widać, że miga, mógłbym
    jeszcze wymienić przycisk, bo to w sumie proste.

    Ale skasowanie błędów nic nie daje, bo samochód przejechał
    parę metrów i gong wyskakuje znowu - permanentnym błędem
    jest napięcie zasilania prawego motora (02443)
    Widać jest już tam jakieś stałe przebicie i dlatego kontrolka
    nie gaśnie sama jak wcześniej.

    Więc i tak trzeba będzie na warsztat,
    bo internet mówi, że te silniczki od ręcznego mają liche
    plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
    do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,
    ale nie będę się grzebał w tym.

    W sumie i tak miałem olej wymienić, to
    za jednym razem się załatwi.

    PS
    Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
    listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
    zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.

  • 62. Data: 2022-03-21 23:59:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.03.2022 o 19:24, cef pisze:
    [...]
    > Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
    > listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
    > zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.

    Są w sumie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02443

    Translate:
    https://wiki-ross--tech-com.translate.goog/wiki/inde
    x.php/02443?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_
    x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

    "Po znalezieniu w VW Passacie (3C) :
    Sprawdź informacje techniczne o produkcie (TPI) 2016824. 2016824 stany,
    aby odłączyć akumulator na co najmniej 10 sekund, ponownie podłączyć
    akumulator i włączyć zapłon, nacisnąć pedał hamulca, a następnie
    uruchomić hamulec postojowy na 2 cykle. Sprawdź ponownie kody DTC i wyczyść.
    Sprawdź informacje techniczne o produkcie (TPI) 2017924/TSB 46-08-04,
    aby uzyskać zaktualizowany przełącznik EPB (elektroniczny hamulec
    postojowy) generacji II (lata 2006-2007). Przełącznik został
    zaktualizowany przed produkcją pojazdu III generacji i nie powinien mieć
    wpływu na rok 2008 lub nowszy."

    Ale są to kody VAGowskie, znaczy tylko grupy niemieckiej, które są
    obsługiwane innym protokółem niż te w zestawach dla "ogólnych". W innych
    markach na świecie nie występują. Cały myk polega na tym, żeby dobrać
    odpowiedni protokół dla usterki/pojazdu. Nie zagłębiałem się nigdy w
    "widlaki", znaczy auta z grupy VW dogłębnie, czyli ze znaczkiem wideł na
    masce :) (oprócz Maserati).

    Torque akurat ma największą liczbę protokółów i wsparcie Internetów ale
    typowo VAGowskiego nie ma chyba w zestawie, żeby szukać po CANBUS
    (https://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Netwo
    rk) Na siłę można
    szukać apek do Twojego modułu kontroli OBD2 (elm327) ale nie
    doktoryzowałem się z tej serii VW/Audi:
    https://play.google.com/store/search?q=obd2%20VW&hl=
    pl Zawsze za darmo
    możesz wypróbować te apki, no chyba że oddałeś moduł do OBD2 do sprzedawcy.
    U mnie jest wpięty w samochodzie na stałe i co jakiś czas odpalam sobie
    Torque, żeby "wyprzedzić" usterkę której nawet nie widać (wspomniane
    parametry ładowania czy temperatury) i oczywiście przydaje się do
    kasowania błędów u znajomych.W zeszłym miesiącu, sąsiadowi diagnozowałem
    i była walnięta sonda Lambda. Wymienił sam i zaoszczędził kasę na ASO :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 63. Data: 2022-03-22 03:45:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > plastikowe obudowy, które z czasem pękają i woda wchodzi
    > do środka i korodują i się blokują. Opis wymiany można znaleźć,

    A czemu Ci Twoi niby fachowcy tego nie wiedzieli?
    I to nawet w ASO?
    Tylko w ciemno wymieniać chcieli?

  • 64. Data: 2022-03-22 06:36:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-22 o 03:45, Cavallino pisze:

    > A czemu Ci Twoi niby fachowcy tego nie wiedzieli?
    > I to nawet w ASO?
    > Tylko w ciemno wymieniać chcieli?

    Być może wcześniej pokazywał inny błąd -
    był to jakiś błąd komunikacji sterownika z tablicą- i nie wiedzieli co
    wymieniać.
    A hamulec działał prawidłowo. I wtedy błąd się sam kasował -
    a teraz właśnie nie udało mi się to co planowałem - czyli skasować
    ten błąd i jechać dalej. Wtedy ten błąd nie był też stały - więc coś
    musiało się zmienić
    przez te kilka lat.. Kiedyś też miałem komunikat, że uszkodzenie i żeby
    jechać do serwisu, ale nic się nie zaświecało i tak było kilka razy w
    roku, ale błędy, które wyłapał
    serwis nie kwalifikowały tego do naprawy czegokolwiek - tzn to co
    pokazywał komputer
    było sprawne. I dopiero po roku wywaliło "spężynkę" na tablicy i się
    okazało, że
    mechanizm sterowania przepustnicą jest zalany olejem. Wcześniej pewnie
    było tam jakieś zwarcie czy przebicie i siało różnymi błędami po komputerze.

  • 65. Data: 2022-03-22 06:44:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-21 o 23:59, LordBluzg(R) pisze:
> [...]

    > U mnie jest wpięty w samochodzie na stałe i co jakiś czas odpalam sobie

    Pewnie mógłbym się pobawić, ale chyba zostanie tylko po to, żebym wiedział
    co jest grane zamnim zaczną coś wymieniać albo czy można z tym jeździć.

    > i oczywiście przydaje się do
    > kasowania błędów u znajomych.W zeszłym miesiącu, sąsiadowi diagnozowałem
    > i była walnięta sonda Lambda. Wymienił sam i zaoszczędził kasę na ASO :)

    Przy samodzielnym diagnozowaniu też jest dużo pułapek,
    bo błędy sondy mogą wynikać z wielu czynników.
    Wydał kasę na nową sondę a może to było chwilowo
    niedobre paliwo albo defekt dawkowania albo jakies lewe powietrze albo
    podgrzany kabel.

  • 66. Data: 2022-03-22 09:40:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.03.2022 o 03:45, Cavallino pisze:

    > A czemu Ci Twoi niby fachowcy tego nie wiedzieli?
    > I to nawet w ASO?
    > Tylko w ciemno wymieniać chcieli?

    For money

  • 67. Data: 2022-03-22 10:21:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2022 o 06:44, cef pisze:
    [...]
> [...]
    > Wydał kasę na nową sondę a może to było chwilowo
    > niedobre paliwo albo defekt dawkowania albo jakies lewe powietrze albo

    3 x mu kasowałem ten sam błąd na przestrzeni miesiąca, nim wymienił
    sondę. Najczęściej tak się właśnie robi, jeśli niewiadomoco. Kasujemy
    błąd i się jeździ. Jak błąd wyłazi ponownie to próbujemy ustalić
    dokładniej. W ASO się nie pierdolą i wymieniają jak leci na zasadzie,
    klient płaci bo się nie zna.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 68. Data: 2022-03-22 11:18:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-22 o 10:21, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > błąd i się jeździ. Jak błąd wyłazi ponownie to próbujemy ustalić
    > dokładniej. W ASO się nie pierdolą i wymieniają jak leci na zasadzie,

    Nie na wszystkie naprawy się jeżdzi do ASO,
    w lokalnym warsztacie mam takich co potrafią
    rozebrać coś -co ASO wymienia- i naprawiąć

  • 69. Data: 2022-03-22 11:45:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2022 o 11:18, cef pisze:
    [...]
    > Nie na wszystkie naprawy się jeżdzi do ASO,
    > w lokalnym warsztacie mam takich co potrafią
    > rozebrać coś -co ASO wymienia- i naprawiąć

    https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/bedzi
    e-pani-potrzebowala-nowa-skrzynie-biegow-co-to-skrzy
    nia-biegow-i-to-nie-jedna.jpg
    :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 70. Data: 2022-03-22 16:04:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-22 o 11:45, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > https://paczaizm.pl/content/wp-content/uploads/bedzi
    e-pani-potrzebowala-nowa-skrzynie-biegow-co-to-skrzy

    https://www.youtube.com/watch?v=OT0mu_y40j4

    W tym samochodzie praktycznie zepsuło się wszystko,
    ale i tak opłaca się naprawiać ;-)