  • 11. Data: 2020-07-23 15:39:27
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 13:14 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Oglądam sobie jakieśtam filmiki z YT i trafiam na taką ciekawostkę. Ktoś
    > zakamperował się daleko od domu i od 3 miesięcy nie ma przegladu. Mimo
    > to wraca przez pół Europy i *jedyny* problem to co będzie jak złapią w
    > Polsce. Czyli chwila, jak policje krajów sąsiednich reagują na brak
    > pieczątki przeglądu w DR? Olewają, bo to nie ich prawo?

    ze trzy razy zatrzymywała mnie policja w Hiszpanii, ze dwa razy we
    Włoszech,2-3 razy na Słowacji Jedyne co ich interesowało to passport -
    pokazałem DO, żadnych OC, DR, PJ itp. Na Słowacji sprawdzali winiety
    oczywiście.

    TG

  • 12. Data: 2020-07-23 15:56:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2020 15:08, Przem wrote:
    > Pech ze zaraz przy granicy ze Slowacja mnie zlapali no i byl problem bo
    > wiedzieli co to za pieczatki.

    Ale czy one są ważne na Słowacji?

  • 13. Data: 2020-07-23 15:57:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2020 15:39, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > ze trzy razy zatrzymywała mnie policja w Hiszpanii, ze dwa razy we
    > Włoszech,2-3 razy na Słowacji Jedyne co ich interesowało to passport -

    Czy mam wnioskować że obcy samochód może sobie jeździć po tych krajach
    absolutnie bez żadnego dowodu formalnego na to że się nie rozsypie? Co
    za brak dobrych manier ;)

  • 14. Data: 2020-07-23 16:10:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 15:57 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy mam wnioskować że obcy samochód może sobie jeździć po tych krajach
    > absolutnie bez żadnego dowodu formalnego na to że się nie rozsypie? Co
    > za brak dobrych manier ;)

    Nie wiem, opisuję swoje doświadczenia z klikunastu lat poruszania się po
    Europie.

    TG

  • 15. Data: 2020-07-23 16:32:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 13:29, heby wrote:

    > Czy oznacza to że (pomijająs kwestia odpowiedzialności w przypadku
    > zdarzenia) samochód "zagraniczny" nie musi spełniać żadnych wymogów
    > technicznych aby jeździ sobie u nas bo u nich nie ma pieczątek tylko
    > naklejki z kaczorem donaldem z gumy Turbo robią za poświadczenie przegladu?

    Nie wiem jak w innych krajach ale w UK DR ma format kartki A3 i sa tam
    glownie informacje techniczne na temat samochodu. Ostatnia kartka to
    odcinki ktore mozesz oderwac przy sprzedazy/kupnie auta jesli np.
    zrobienie tej czynnosci przez internet cie przerasta. Informacje na
    temat przegladu (wraz z pelna historia) jest do sprawdzenia przez
    internet na podstawie tablicy rejestracyjnej i moze to zrobic kazdy, kto
    ogarnia internet w zakresie przegladarki internetowej.

  • 16. Data: 2020-07-23 16:40:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 14:57, heby wrote:

    > Czy mam wnioskować że obcy samochód może sobie jeździć po tych krajach
    > absolutnie bez żadnego dowodu formalnego na to że się nie rozsypie? Co
    > za brak dobrych manier ;)

    W wielu krajach EU po kilku miesiacach musisz przerejstrowac auto i
    wtedy robisz przeglad. Natomiast co do tego co napisal Tomasz, to przez
    piec ostatnich lat podrozowalem z UK do Holandii, Niemiec, Francji,
    Wloch, Polski i Danii autem zarejestrowanym w UK. Raz na powrocie z PL
    zaraz po przekroczeniu granicy z DE zatrzymal mnie patrol i zapytal czy
    nie przemycam papierosow. Zajrzeli do bagaznika i kazali jechac. Drugi
    raz zatrzymal mnie patrol polsko-niemiecki krotko po wjezdzie do PL
    tylko dlatego, ze jechalem z wlaczonymi przeciwmgielnymi z przodu (w DE
    byla mgla i zapomnialem wylaczyc). Sprawdzili moj polski DO, obejrzeli
    angielski DR w ktorym nic ciekawego nie ma i kazali jechac (bez mandatu).

  • 17. Data: 2020-07-23 16:50:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfbvu1$hfl$3@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Ale to tylko słowo harcerza, na bum cyk cyk. Jakoś nie do końca
    > pojmuje że imperialistyczny policjant pyta o sprawność samochodu a
    > ja mu na to że właśnie wracam, więc puszcza.

    Prawdziwy imperialistyczny policjant ma rozwiązywać problemy a nie
    generować dodatkowe. Żebyś został bez samochodu koczował na polu i
    poderżneli ci gardło.

    Nie zapyta jawnie o sprawność jak zobaczy, że nie ma przeglądu
    (jak będzie mu się chciało zobaczyć pieczątki). Ma do łapania swoje
    rejestracje. Za brak podatku za brak oc. Przede wszystkim za
    przewinienia, prędkość, za gadanie przez telefon.

    Sprawdzi w kompie na przestępstwa i paszoł won. Jak jawnie nie będzie
    mógł przymknąć oka bo jedno koło jest trochę bardziej to oczywiscie
    poweźmie czynności.

    Jak mu powiesz, że jedziesz prosto do domu a potem okaże sie, że za
    3 miesiace dalej krażysz po kraju w dziwnych kierunkach to sory
    gregory.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 18. Data: 2020-07-23 16:56:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfc51a$nrk$2@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Czy mam wnioskować że obcy samochód może sobie jeździć po tych
    > krajach absolutnie bez żadnego dowodu formalnego na to że się nie
    > rozsypie?

    może, do czasu wypadku, jak się ubezpieczyciel wypnie ;)

  • 19. Data: 2020-07-23 17:08:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 15:50, PiteR wrote:
    > in <news:rfbvu1$hfl$3@dont-email.me>

    > Prawdziwy imperialistyczny policjant ma rozwiązywać problemy a nie
    > generować dodatkowe. Żebyś został bez samochodu koczował na polu i
    > poderżneli ci gardło.

    Tak nie do konca. Znajomy jezdzil po UK prawie rok autem w leasingu w PL
    i go ktoregos razu zatrzymali. Pokazali zdjecia z kamer ulicznych, ze
    maja go w systmie ponad 6 miesiecy i powinien przerejestrowac aby placic
    podatek drogowy. Kazali dojechac na najblizsza stacje benzynowa i
    zawolali lawete (byl z zona i dzieckiem). Dostal kwit w ktorym bylo
    napisane, ze wazny tylko z biletem na prom/tunel. Tak jest krajach w
    ktorych istnieje podatek drogowy. Z drugiej strony kolega tez w UK
    jezdzil 18 letnia Honda Civic na polskich blachach i powiedzial, ze
    takich starych aut nie tykaja bo ich pozniej wlasciciele nie odbieraja z
    parkingu i tylko generuja koszty np. utylizacji.

  • 20. Data: 2020-07-23 18:00:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >PL i go ktoregos razu zatrzymali. Pokazali zdjecia z kamer ulicznych,
    >ze maja go w systmie ponad 6 miesiecy i powinien przerejestrowac aby

    Bo tu o pieniadze chodzi :-)
    no i w UK sporo kamer.

    Jeszcze mogl powiedziec, ze on czesto bywa w UK, ale tez czesto wraca,
    tylko ze kamery pewnie go codziennie lapaly :-)

> [...]
    >z zona i dzieckiem). Dostal kwit w ktorym bylo napisane, ze wazny
    >tylko z biletem na prom/tunel. Tak jest krajach w ktorych istnieje

    Tylko czy jest w nich tyle samo kamer z rozpoznawianiem numerow ?

> [...]
    >polskich blachach i powiedzial, ze takich starych aut nie tykaja bo
    >ich pozniej wlasciciele nie odbieraja z parkingu i tylko generuja

    I co z takim autem potem zrobic w Polsce ?
    Pozostanie w rejestrze jako zarejestrowane bez OC ?
    Czy bezczelnie podac aktualnego posiadacza - gmina Londyn :-)

    J.