  • 1. Data: 2020-07-23 13:14:34
    Temat: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Oglądam sobie jakieśtam filmiki z YT i trafiam na taką ciekawostkę. Ktoś
    zakamperował się daleko od domu i od 3 miesięcy nie ma przegladu. Mimo
    to wraca przez pół Europy i *jedyny* problem to co będzie jak złapią w
    Polsce. Czyli chwila, jak policje krajów sąsiednich reagują na brak
    pieczątki przeglądu w DR? Olewają, bo to nie ich prawo?

  • 2. Data: 2020-07-23 13:59:14
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 13:14, heby pisze:
> [...]
    > Polsce. Czyli chwila, jak policje krajów sąsiednich reagują na brak
    > pieczątki przeglądu w DR? Olewają, bo to nie ich prawo?

    A czy policjanci wszystkich krajów muszą wiedzieć co w ogóle znaczy ta
    pieczątka w polskim dowodzie rejestracyjnym?

    Była kiedyś sprawa, że z zagranicy mandaty przychodziły na prezydentów
    miast czy innych burmistrzów tylko dlatego, że na 1szej stronie
    polskiego dowodu rejestracyjnego jest kto wydał ten dowód, a nie adres i
    nazwisko właściciela.

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2020-07-23 14:02:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 12:14, heby wrote:
> [...]
    > Polsce. Czyli chwila, jak policje krajów sąsiednich reagują na brak
    > pieczątki przeglądu w DR? Olewają, bo to nie ich prawo?

    Ja bym sie zastanowil czy policja z EU zdaje sobie sprawe, ze w
    krolestwie podan, wnioskow i pieczatek przeglad jest wbity w DR.

  • 4. Data: 2020-07-23 14:24:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfbreu$ipo$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    > problem to co będzie jak złapią w Polsce. Czyli chwila, jak
    > policje krajów sąsiednich reagują na brak pieczątki przeglądu w

    kluczowe może być tu słowo wraca

    wiedza że i tak nie zrobi przeglądu w ich kraju
    to się nazywa zdrowy rozsądek + pozbyć się dziada z terytorium
    ale jak go złapią drugi raz to ooo biaaada mu.

    --
    Piter

    kto mieszkał w Polsce
    w cyrku się nie śmieje

  • 5. Data: 2020-07-23 14:27:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2020 13:59, viktorius wrote:
    > A czy policjanci wszystkich krajów muszą wiedzieć co w ogóle znaczy ta
    > pieczątka w polskim dowodzie rejestracyjnym?

    Dowód jest tak skonstruowany (w sensie formalnie opisany) że nie
    zdzwiwiłbym się jak by mieli pełne prawo zakwestionować brak pieczątki,
    w końcu PL nie jest jedynym krajem gdzie robi się przeglady.

  • 6. Data: 2020-07-23 14:29:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2020 14:02, K wrote:
    > Ja bym sie zastanowil czy policja z EU zdaje sobie sprawe, ze w
    > krolestwie podan, wnioskow i pieczatek przeglad jest wbity w DR.

    Czy oznacza to że (pomijająs kwestia odpowiedzialności w przypadku
    zdarzenia) samochód "zagraniczny" nie musi spełniać żadnych wymogów
    technicznych aby jeździ sobie u nas bo u nich nie ma pieczątek tylko
    naklejki z kaczorem donaldem z gumy Turbo robią za poświadczenie przegladu?

  • 7. Data: 2020-07-23 14:30:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2020 14:24, PiteR wrote:
    > kluczowe może być tu słowo wraca

    Ale to tylko słowo harcerza, na bum cyk cyk. Jakoś nie do końca pojmuje
    że imperialistyczny policjant pyta o sprawność samochodu a ja mu na to
    że właśnie wracam, więc puszcza.

    Ale że co?

  • 8. Data: 2020-07-23 15:08:12
    Od: Przem <p...@n...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 13:14, heby pisze:
> [...]
    > Polsce. Czyli chwila, jak policje krajów sąsiednich reagują na brak
    > pieczątki przeglądu w DR? Olewają, bo to nie ich prawo?

    Z wlasnego doswiadczenia :(

    Wybralem sie kiedys na dlugi weekend do Wiednia, a nie sprawdzilem ze
    przeglad sie skonczyl...

    Pech ze zaraz przy granicy ze Slowacja mnie zlapali no i byl problem bo
    wiedzieli co to za pieczatki.

    Na szczescie dostalem propozycje powrotu do Jablonki gdzie szybko
    zrobili mi przeglad.

    Ale moglo sie skonczyc laweta.

    --
    Przem

  • 9. Data: 2020-07-23 15:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przem" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >bo wiedzieli co to za pieczatki.

    >Na szczescie dostalem propozycje powrotu do Jablonki gdzie szybko

    W piatek po poludniu moze byc problem :-)

    >Ale moglo sie skonczyc laweta.

    A w Polsce nie ma lawety, tylko "policjant zabierze dowod".
    A na nowych przepisach, to nawet nie wiem czy zabierze.

    Slowak tez moglby zabrac, tylko potem by musial przez MSZ odsylac :-)

    A na Slowacji nie ma podobnie - ze oni tez tylko DR swoim zabieraja ?

    J.

  • 10. Data: 2020-07-23 15:33:44
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 14:27, heby pisze:

    > Dowód jest tak skonstruowany (w sensie formalnie opisany) że nie
    > zdzwiwiłbym się jak by mieli pełne prawo zakwestionować brak pieczątki,
    > w końcu PL nie jest jedynym krajem gdzie robi się przeglady.

    W miejscy na pieczątki masz tylko po polsku napisane "Termin następnego
    badania technicznego". Czy sądzisz, że każdy policjant na świecie jest
    poliglotą, albo zna nasz wzór dowodu rejestracyjnego?

    Zerknij na czeski:

    http://www.autownioski.pl/wzory_dowodow/czechy_wzor_
    dowodu_rejestracyjnego.php

    Są dwa dokumenty. A skoro są dwa, to nie wiem czy ten drugi, gdzie jest
    miejsce na pieczątki, trzeba w ogóle mieć ze sobą w samochodzie.

    --
    viktorius