  • 41. Data: 2020-07-24 12:32:02
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-24 o 12:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jakby to był jego język wyssany z mlekiem to byłoby ważne prawnie?
    > Na jakiej podstawie posługiwanie się jakimś językiem jest ważne lub
    > nieważne prawnie?
    >

    > -----

    Jakbyś odpisał pod cytatem, to może bym odpowiedział. A tak, to nawet
    nie wiem gdzie w tym tekście powyżej umieścić odpowiedź, żeby zachować
    ciągłość dyskusji.

    MSPANC

    --
    viktorius

  • 42. Data: 2020-07-24 17:32:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/07/2020 11:12, yabba wrote:

    > Samochodu w leasingu nie przerejestrujesz ponieważ nie jest Twoją
    > własnością tylko firmy leasingowej.
    >
    > yabba

    Alez ja o tym doskonale wiem. To samo tyczy sie auta, ktorego
    wspolwlascicielem jest bank.

  • 43. Data: 2020-07-25 08:20:00
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Ale w tym przypadku kraje które nie mają podatku drogowego np Polska są w innej
    sytuacji niż Niemcy którzy chętnie wyciągają ręce po podatek nawet dla
    nieprzejestrowanych aut. Przed UE jeszcze długa droga żeby ogarnąć ten bajzel.

  • 44. Data: 2020-07-25 10:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2020 23:20:00 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
> [...]
    nieprzejestrowanych aut. Przed UE jeszcze długa droga żeby ogarnąć ten bajzel.

    Polacy maja akcyze :-)

    J.

  • 45. Data: 2020-07-25 13:04:16
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 25-07-2020 o 10:12, J.F. pisze:
    sytuacji niż Niemcy którzy chętnie wyciągają ręce po podatek nawet dla
    nieprzejestrowanych aut. Przed UE jeszcze długa droga żeby ogarnąć ten bajzel.

    > Polacy maja akcyze :-)

    Akcyza jest jednorazowa przy wprowadzeniu samochodu na polski obszar
    celny, a podatek drogowy jest za posiadanie lub za używanie samochodu.

    Ciekawą kwestią jest ponowna rejestracja samochodu w Polsce. Czyli mam w
    Polsce samochód, wyjeżdżam na 2 lata do Anglii, rejestruję samochód w
    Anglii, a po 2 latach wracam z nim do Polski. Co wtedy?
    Czy rejestrując samochód w Anglii automatycznie wyrejestrowuję go w Polsce?
    Czy rejestrując go powtórnie muszę znowu płacić ewentualną akcyzę i inne
    opłaty jak przy pierwszym sprowadzeniu?

    yabba

  • 46. Data: 2020-07-25 14:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2020 13:04:16 +0200, yabba napisał(a):
> [...]
    >>

    > Akcyza jest jednorazowa przy wprowadzeniu samochodu na polski obszar
    > celny, a podatek drogowy jest za posiadanie lub za używanie samochodu.

    Tak czy inaczej - nalezy sie.
    I to w ciagu 7 dni :-)

> [...]
    > Anglii, a po 2 latach wracam z nim do Polski. Co wtedy?
    > Czy rejestrując samochód w Anglii automatycznie wyrejestrowuję go w Polsce?

    Wydaje mi sie, ze powinien byc wyrejestrowany, ale ... z ponowna
    rejestracja to nie bylo tak latwo. Moze poprawili przepisy.

    > Czy rejestrując go powtórnie muszę znowu płacić ewentualną akcyzę i inne
    > opłaty jak przy pierwszym sprowadzeniu?

    IMO - akcyze to niekoniecznie, bo juz przeciez raz byla zaplacona ...
    o ile masz kwit :-)
    Co na to UC, ktory chyba archiwa czysci po 5 latach ...

    Inne oplaty rejestracyjne pewnie tak, ale one male.
    Wychodzi na to, ze najlepiej niewyrejestrowywac, ale wtedy spodziewaj
    sie wezwania do UFG :-)

    J.

  • 47. Data: 2020-08-03 17:05:57
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-24 09:25, viktorius wrote:

    > No i koło się zamyka. Jak polski policjant zatrzyma auto z UK, to
    > musiałby wiedzieć gdzie wejść na necie, żeby sprawdzić ważność badań
    > technicznych pojazdu z UK. A Strona pewnie po angielsku i jak policjant
    > nie jest tłumaczem przysięgłym, to raczej nie może wystawić mandatu. BO
    > jego osobiste przetłumaczenie informacji z tej strony nie jest ważne
    > prawnie.

    Nie większym problemem są pojazdy ze wschodu?

  • 48. Data: 2020-08-04 09:37:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-08-03 o 17:05, kk pisze:

    > Nie większym problemem są pojazdy ze wschodu?

    Z Białegostoku? ;)

    A tak na serio, to nie sądzę, żeby policjanci byli szkoleni z rozkminy
    dowodów rejestracyjnych państw ościennych. Bo gdzie spojrzeć, to osobne,
    specyficzne druki, nie ogarniesz.

    --
    viktorius