  • 31. Data: 2020-07-24 09:41:47
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/07/2020 07:07, ddddddddddddd wrote:

    > a ja jeździłem ponad rok i na pewno przejeżdżałem przed patrolami
    > sprawdzającymi RoadTax - i nie zatrzymali

    mozliwe, ze oszacowali wartosc auta na tyle nisko, ze zachodzilo ryzyko,
    ze go nie odbierzesz i wygenerujesz dodatkowe koszty. Pisalem wczesniej,
    ze kolega jezdzil pelnoletnim Civikiem przez kilka lat po UK i tez nikt
    go nigdy nie zatrzymal.

    > trochę to się nie trzyma kupy - może go nie zrozumieli (stwierdzili, że
    > to jego własny samochód?), jak jedziesz do pracy do UK, ale pracujesz
    > poza UK, to możesz używać samochodu dłużej niż pół roku.

    On pracowal i mieszkal w UK. Auto pozostalo mu po sprzedazy firmy w
    Polsce i od tego czasu szukal kogos kto wezmie ten leasing od niego.

  • 32. Data: 2020-07-24 09:43:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 18:42, PiteR wrote:
    > in <news:rfcedr$qje$1$horizn@news.chmurka.net>

    > To rozumiem o kwicie ale mogli auta nie zabierać na lawete
    > tylko mu dowalić mandat.

    Nie chce mi sie szukac ale pewnie jest jakis przepis to regulujacy. Za
    brak ubezpieczenia, podatku czy przegladu jest laweta i nie ma dyskusji,
    ze juz place, jutro zaplace.

  • 33. Data: 2020-07-24 09:49:34
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 19:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jak trzeba wplacic pieniadze, to przeszkod jakos mniej ;-)

    Trzeba przerejestrowac auto. Mam sasiada Wlocha wojskowego, ktory w
    ramach NATO jest tu na 4letnim kontrakcie. Przyjechal swoim Golfem i
    przerejestrowal. Musial zalozyc dodatkowe przeciwmgielne na tyl, bo w UK
    jest po drugiej stronie i opcje naklejki na przedni lewy reflektor albo
    wymiane lamp. Wybral naklejke. Troche mniej upierdliwie niz w Polsce
    przy rejestracji Anglika.

    > Co pół roku obowiązkowa wycieczka do Francji, żeby kamera na promie też
    > go złapała.

    Pewnie trzeba wyjechac i nie wracac przez x czasu zeby to dzialalo.

    > Nie uwazala jak robila, to teraz niech robi jak uwaza :-)

    Nie sadzae aby byla jakakolwiek wymiana informacji w tym zakresie. Skoro
    mandaty nie przychodza.

  • 34. Data: 2020-07-24 10:07:47
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    przerejestrowanie konieczne powyzej 6 miesiecy w wiekszosci krajow EU
    podatek drogowy moze byc nawet wczesniej naliczany

    Moving for less than 6 months

    If you move to another EU country and you are going to stay for less than 6 months,
    you don't have to register your car or pay any registration taxes there. You can keep
    your car registered in your country of residence. You may, however, need to pay road
    taxes

    https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/regis
    tration/registration-abroad/index_en.htm

    ciekawie robi sie przy leasingu kiedy oczywiscie nie mozemy przerejestrowac auta :-)
    niektorzy kasuja wtedy podatek i przymykaja oko na przerejestrowanie inni zas lamia
    prawo EU :-)

    w 2014 wypozyczalnie probowaly pchnac temat w Komisji EU ale chyba nie przeszlo, cel
    leasingowanie aut z jednego kraju w innym
    (podatek tak, przerejestrowanie nie)

  • 35. Data: 2020-07-24 10:25:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/07/2020 09:07, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > w 2014 wypozyczalnie probowaly pchnac temat w Komisji EU ale chyba nie przeszlo,
    cel leasingowanie aut z jednego kraju w innym

    Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w Polsce jest identycznie. Wynajmowalem
    mieszkanie w Polsce rodzinie z Ukrainy i oni mi wlasnie powiedzieli, ze
    musieli jezdzic na przeglad na Ukraine bo w Polsce nie mozna zrobic
    przegladu auta zarejestrowanego za granica. Auta chyba nie mogli
    przerejestowac bo bylo w kredycie i bank mial jakies obiekcje. To bylo w
    kazdym razie 2-3 lata temu wiec moglo sie cos zmienic choc nie sadze.

  • 36. Data: 2020-07-24 12:12:13
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-07-2020 o 09:49, K pisze:
> [...]
    > jest po drugiej stronie i opcje naklejki na przedni lewy reflektor albo
    > wymiane lamp. Wybral naklejke. Troche mniej upierdliwie niz w Polsce

    Samochodu w leasingu nie przerejestrujesz ponieważ nie jest Twoją
    własnością tylko firmy leasingowej.

    yabba

  • 37. Data: 2020-07-24 12:16:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jakby to był jego język wyssany z mlekiem to byłoby ważne prawnie?
    Na jakiej podstawie posługiwanie się jakimś językiem jest ważne lub nieważne prawnie?

    -----

  • 38. Data: 2020-07-24 12:19:05
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-07-2020 o 10:25, K pisze:

> [...]
    > przerejestowac bo bylo w kredycie i bank mial jakies obiekcje. To bylo w
    > kazdym razie 2-3 lata temu wiec moglo sie cos zmienic choc nie sadze.

    Zapewne na Ukrainie jest jak w Polsce, że przegląd może wykonać tylko
    osoba upoważniona przez urząd, chyba wojewodę. Więc polski diagnosta
    może wbić swoją pieczątkę w ukraińskim dowodzie rejestracyjnym, ale dla
    prawa ukraińskiego nie będzie miała ona żadnej wartości.
    Podobnie polski samochód możemy przebadać w Niemczech, ale według
    polskiego prawa nadal będzie to samochód bez przeglądu.

    yabba

  • 39. Data: 2020-07-24 12:19:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Włoska policja właśnie tak robi, żebyś został bez samochodu koczował na polu i
    poderżnęli ci gardło.
    No ale rzymscy urzędnicy już co najmniej od czasów Poncjusza umywają ręce.

    -----

  • 40. Data: 2020-07-24 12:22:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mydlenie oczu biednym, że bogaci ich rzekomo utrzymują.

    -----