  • 1. Data: 2020-08-09 15:50:20
    Temat: Breloczek z Bluetooth a parowanie ze smartfonem
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Kupiłem na AliExpress breloczek z modułem Bluetooth -
    <https://www.aliexpress.com/item/4000767537827.html>

    Tak dla testów i zabawy, bo może on działać m.in. jako wyzwalacz migawki
    aparatu w smartfonie oraz wyzwalacz komend uruchamiających różne
    operacje (gaszenie światła, zamykanie rolet okiennych, włączanie
    ogrzewania itp. itd.).

    Chciałem też wykorzystać to urządzenie jako beacon - dongle, który ma
    się przy sobie i który jest wykrywany przez smartfon, by nie musieć w
    zasięgu oddziaływania beacona blokować hasłem ekranu telefonu.

    Android ma taką opcję, że gdy sparujemy urządzenie Bluetooth ze
    smartfonem to wtedy można je autoryzować do nieblokowania smartfona w
    jego zasięgu.

    Problem w tym, że nie mogę niestety sparować tego dongla ze smartfonem.
    Opcje Bluetooth w Androidzie wykrywają to urządzenie, ale po wciśnięciu
    opcji "powiąż" na ikonce tego urządzenia breloczek tylko piszczy
    wykrywając próbę komunikacji smartfonu z nim (i po chwili przestaje), a
    urządzenie nie pojawia się na liście powiązanych ze smartfonem.

    Czy ktoś z Was używa takich akcesoriów i może potwierdzić (lub
    zaprzeczyć), że da się je sparować ze smartfonem?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2020-08-09 17:48:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/08/2020 15:50, Krystek wrote:
    > Czy ktoś z Was używa takich akcesoriów i może potwierdzić (lub
    > zaprzeczyć), że da się je sparować ze smartfonem?

    U mnie się nie da. Istota jest taka że próba parowania kończy się
    piszczeniem. I o to chodzi, ma piszczeć kiedy zgubisz klucze.

    Kup lepiej jakieś urządzenie audio, coś z tej okolicy:

    https://www.aliexpress.com/item/4000972477505.html

    Można to sparować na stałe i w starej komórce działało jako beacon w
    androidzie. Przyznam, że w nowszym złomie nie sprawdzałem.

  • 3. Data: 2020-08-10 00:15:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-08-09 17:48, heby pisze:

    > U mnie się nie da. Istota jest taka że próba parowania kończy się
    > piszczeniem. I o to chodzi, ma piszczeć kiedy zgubisz klucze.

    To wiem, że piszczy. Z wielu aplikacji obsługującej takie breloczki
    Bluetooth znalazłem taką ciekawą -
    <https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.fr
    ee.julienGley.iTagAlarm>

> [...]
    >
    > Można to sparować na stałe i w starej komórce działało jako beacon w
    > androidzie. Przyznam, że w nowszym złomie nie sprawdzałem.

    Tak. Ale tego czegoś nie przypnę np. do kluczy, czy do plecaka, by
    komórka byłą odblokowana w jego pobliżu. A taki był m.in. tego zamysł.

    Pytanie, czy z breloczkiem NFC zadziała ta opcja, tj. nie będzie się
    smartfon blokował. Wiem, że za pomocą gadżetu NFC można odblokowywać
    ekran, ale samo NFC ma mizerny zasięg, więc raczej nie tędy droga.
    Smartfon musiałby leżeć tuż obok czegoś co ma NFC.

    Ciekawe, czy jest jakiś dongiel Bluetooth, który da się sparować. Coś
    dedykowanego do tego typu założeń z odblokowywaniem sprzętu w pobliżu.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2020-08-10 10:15:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2020 00:15, Krystek wrote:
    > Ciekawe, czy jest jakiś dongiel Bluetooth, który da się sparować. Coś
    > dedykowanego do tego typu założeń z odblokowywaniem sprzętu w pobliżu.

    Szukałem rok temu i nie znalazłem. Moze coś się nowego pojawiło na
    rynku, w każdym razie na ali są same piskające przy parowaniu.

    Ja zaś szukam dongla U2F/Fido na BT...

  • 5. Data: 2020-08-10 15:25:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-08-10 10:15, heby pisze:

    > Szukałem rok temu i nie znalazłem. Moze coś się nowego pojawiło na
    > rynku, w każdym razie na ali są same piskające przy parowaniu.
    >
    > Ja zaś szukam dongla U2F/Fido na BT...

    O taki chodzi? -
    <https://www.amazon.de/Feitian-MultiPass-FIDO-Securi
    ty-Key/dp/B01LYV6TQM/>

    Pewnie by też zadziałał w takiej formie, w jakiej przewidywałem, że będę
    korzystał z breloczka z Bluetooth, ale cena zabija (tzn. w tej chwili
    nie mam potrzeby, by inwestować w zakup takiego sprzętu, może w
    przyszłości).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2020-08-10 15:33:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2020 15:25, Krystek wrote:
    > O taki chodzi? -
    > <https://www.amazon.de/Feitian-MultiPass-FIDO-Securi
    ty-Key/dp/B01LYV6TQM/>

    Mniej więcej. Tylko że cena zaporowa. Zwykłe klucze U2F, nawet NFC, da
    się kupić w 4x mniejszej cenie.