  • 81. Data: 2023-02-22 20:41:25
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Feb 2023 13:28:28 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ja zakładam, że jeśli programowanie flasha zostanie nagle przerwane
    > znaczy że gdzieś tam za mało elektronów mogło zostać wstrzyknięte i
    > odczyt niektórych bitów może być niepewny (np. większość razy

    Walnąłeś cały elaborat, który można skwitować prosto: jeśli
    programowanie zostało przerwane to programuje się ponownie. Problem
    solved!
    Na prawdę nikt nie przejmuje się jak bardzo wszedł elektron poza
    barierę, jeśli proces programowania zakończył się sukcesem.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2023-02-22 20:47:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 20:35, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Czyli chcesz mieć koniecznie własną funkcję kopiującą żeby móc to
    > kopiowanie ponawiać w trakcie pracy urządzenia zamiast wykonywać je
    > tylko na starcie?

    To nie ja robię. Ale chyba na to wychodzi, że tak.
    P.G.

  • 83. Data: 2023-02-22 20:49:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Feb 2023 13:45:57 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Od samego początku o tym jest rozmowa.
    > Ktoś napisał (nie chce mi się sprawdzać kto), że można się nie
    > przejmować tym, że programowanie zostanie nagle przerwane.

    Ja to napisałem i widać kompletnie nie zrozumiałeś co miałem tym na
    myśli. To chyba jasne, że nie chodziło o to by "pozostawić niepewny
    stan zaprogramowania" jakkolwiek to sobie wyobrażasz.

    Chodziło o to by przerwanie programowania nie brikowało urządzenia.
    By "producent" nie straszył użytkownika idiotycznym "nie wyłączaj
    urządzenia podczas aktualizacji bo wybuchnie/trwałe się
    uszkodzi/whatever".
    Urządzenie ma być odporne na takie zabiegi użytkownika a przerwa w
    programowaniu ma jedynie spowodować jego ponowienie a nie
    uszkodzenie/unieruchomienie urządzenia.
    Użytkownik ma się nie przejmować jak podczas programowania wypadnie
    mu wtyczka zasilania bo wie, że urządzenie dokończy to co zaczęło bez
    względu na wszystko.

    --
    Marek

  • 84. Data: 2023-02-22 20:51:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 20:41, Marek pisze:

    > Walnąłeś cały elaborat,

    Bo jak piszę prosto, że może być stan w którym odczyt bywa dobry a bywa
    zły to w odpowiedzi czytam, że crc to załatwia.

> [...]
    > Na prawdę nikt nie przejmuje się jak bardzo wszedł elektron poza
    > barierę, jeśli proces programowania zakończył się sukcesem.

    Czy to oznacza, że przed każdym programowaniem zapisujesz gdzieś (gdzie
    i jak) informację, aby na wypadek zaniku napięcia po starcie wiedzieć,
    że zanik nastąpił w trakcie zapisu flasha?
    P.G.

  • 85. Data: 2023-02-22 20:57:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 20:49, Marek pisze:

    > Użytkownik ma się nie przejmować jak podczas programowania wypadnie mu
    > wtyczka zasilania bo wie, że urządzenie dokończy to co zaczęło bez
    > względu na wszystko.

    Masz rację. Nie zrozumiałem.
    Przyjąłem, że to jest wypowiedź z punktu widzenia programisty a nie
    użytkownika.
    P.G.

  • 86. Data: 2023-02-22 21:00:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 20:51, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > i jak) informację, aby na wypadek zaniku napięcia po starcie wiedzieć,
    > że zanik nastąpił w trakcie zapisu flasha?

    Po przeczytaniu innej odpowiedzi...
    Zaraz, zaraz.
    Cały czas wypowiadasz się z punktu widzenia użytkownika?
    Jeśli tak to zupełnie inaczej muszę czytać to co piszesz.
    P.G.

  • 87. Data: 2023-02-22 21:16:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2023 20:51, Piotr Gałka wrote:
    > Czy to oznacza, że przed każdym programowaniem zapisujesz gdzieś (gdzie
    > i jak) informację, aby na wypadek zaniku napięcia po starcie wiedzieć,
    > że zanik nastąpił w trakcie zapisu flasha?

    Przy prawidłowo zrobionym hardware, które nie urwie w połowie zapisu, do
    tego wystarczy samo CRC - jak się zgadza - to odpal, jak nie, to migaj
    diodą i czekaj na załadunek.

  • 88. Data: 2023-02-22 21:31:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Feb 2023 20:51:24 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
> [...]
    > i jak) informację, aby na wypadek zaniku napięcia po starcie
    > wiedzieć,
    > że zanik nastąpił w trakcie zapisu flasha?

    Jest tysiące sposobów na to, by oprogramować zdarzenie p.t.
    "programowanie nie zakończyło się sukcesem" bez względu z jakich
    powodów, bo tych powodów może być wiele niż tylko zanik napięcia.
    Serio mam wymieniać jak to się robi? Przecież to oczywiste
    oczywistości....

    --
    Marek

  • 89. Data: 2023-02-22 21:37:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Feb 2023 21:00:30 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Po przeczytaniu innej odpowiedzi...
    > Zaraz, zaraz.
    > Cały czas wypowiadasz się z punktu widzenia użytkownika?
    > Jeśli tak to zupełnie inaczej muszę czytać to co piszesz.

    A jakie to ma znaczenie? Z pkt. widzenia użytkownika: urządzenie ma
    się nie zepsuć przy aktualizacji bez względu na czynniki szkodliwe.
    Z pkt. widzenia programisty: - on ma to zapewnić.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2023-02-22 22:15:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 21:37, Marek pisze:

    > A jakie to ma znaczenie? Z pkt. widzenia użytkownika: urządzenie ma się
    > nie zepsuć przy aktualizacji  bez względu na czynniki szkodliwe. Z pkt.
    > widzenia programisty: - on ma to zapewnić.

    Z mojego punktu widzenia ma.
    Użytkownik może powiedzieć, że nic go nie obchodzi czy napięcie zniknie
    w czasie programowania, czy nie, a programistę taka możliwość powinna
    obchodzić.
    P.G.