  • 11. Data: 2021-04-13 18:25:17
    Temat: Re: Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2021 17:19:29 +0200, nadir napisał(a):

    > Raz, że większość ankietowanych, to nie większość mieszkańców Warszawy i
    > Krakowa. Dwa, większość mieszkańców Warszawy i Krakowa, to nie większość
    > mieszkańców Polski.

    A czy ktoś tak twierdził?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2021-04-13 18:37:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2021 16:33, J.F wrote:

    > No ale tak sie robi badania statystyczne.
    > Pytasz pewna ilosc osob, i zakladasz, ze reszta ma podobne zdanie.
    >
    > Jak nie popelnisz bledu w doborze osob, to powinno sie sprawdzic.

    No a jak pytali pieszych 70+?

  • 13. Data: 2021-04-13 18:59:51
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 13.04.2021 o 18:37 K <n...@e...com> pisze:

    > No a jak pytali pieszych 70+?

    Wg. Ciebie powinni zapytać tylko na pl.misc.samochody?

    Kamil

  • 14. Data: 2021-04-13 19:29:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 17:37:18 +0100, K wrote:

    > No a jak pytali pieszych 70+?

    Albo przypadkowych ludzi na ulicy ... obok wyjscia ze szkoly.
    Albo przypadkowych ludzi na ulicy ... na przystanku tramwajowym obok
    metra.

    Tak czy inaczej - normalnie sie taka sonde na probce uznaje za
    reprezentatywna prawidlowa ... chyba, ze ktos przypadkiem lub celowo
    popelnil blad w doborze probki.

    J.

  • 15. Data: 2021-04-13 21:14:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A czy ktoś tak twierdził?

    "Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    sobie tego życzy"

  • 16. Data: 2021-04-13 21:21:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2021 o 17:33, J.F pisze:

    > No ale tak sie robi badania statystyczne.
    > Pytasz pewna ilosc osob, i zakladasz, ze reszta ma podobne zdanie.

    Wiem, wiem. Tylko, że jakoś do spisu narodowego nie wystarczają im te
    "reprezentatywne" próbki z Warszawy i Krakowa.

    > Jak nie popelnisz bledu w doborze osob, to powinno sie sprawdzic.

    Czasem błąd, a czasem celowo dobrani respondenci.

  • 17. Data: 2021-04-13 21:24:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2021 o 18:59, Kubuś Puchatek pisze:

    > Wg. Ciebie powinni zapytać tylko na pl.misc.samochody?

    Przede wszystkim oprócz mieszkańców Warszawy i Krakowa mogli wziąć pod
    uwagę też tych z pod Bełchatowa czy Bogatyni.

  • 18. Data: 2021-04-13 21:40:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-13 16:12, Jacek Maciejewski wrote:

    > No i o co chodzi?

    "Sondaż został przeprowadzony na zlecenie brukselskiej organizacji
    pozarządowej Transport & Environment (T&E)" + "Rafał Bajczuk z Fundacji
    Promocji Pojazdów Elektrycznych (FPPE)"

    Jak się ankietę zrobi na stacji ładowania to wyniki będą znacząco inne
    niż w przypadku ankietowania na orlenie czy lokalnym torze wyścigowym.

    Ja też mogę przedstawić badania z polski, niemiec i usa w których 100%
    respondentów stwierdzi że należy produkować auta na uran, muszę tylko
    uprzedzić obu znajomych... ;)

    A fakty są takie że będzie to co będzie, zwłaszcza w klimacie
    postpandemicznym i zdanie warszawiaków czy krakusów (nawet
    reprezenatywnej ich próbki) liczy się znaaacznie mniej niż niemieckich i
    francuskich szefów koncernów zatrudniających setki tysięcy ludzi.

  • 19. Data: 2021-04-13 21:53:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 21:40, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > Jak się ankietę zrobi na stacji ładowania to wyniki będą znacząco inne
    > niż w przypadku ankietowania na orlenie czy lokalnym torze wyścigowym.

    No i ciekawe jakie były konkretnie pytania.

  • 20. Data: 2021-04-13 22:12:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2021 21:14:20 +0200, nadir napisał(a):

    > "Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy"

    Czepiasz się ale niech ci będzie: Większość ankietowanych klientów. Co
    prawda, nie bardzo widzę sensu robić takie testy wśród grup ludności nie
    będących nabywcami samochodów no ale może ty wiesz lepiej :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-