  • 21. Data: 2021-04-14 00:43:41
    Temat: Re: Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 12.04.2021 21:13, Jacek Maciejewski wrote:
    > Zerknijcie tu:
    > https://energetyka24.com/mieszkancy-warszawy-i-krako
    wa-chca-zakazu-sprzedazy-nowych-samochodow-spalinowy
    ch
    > Dla leniwych, cytat:
    > "Większość mieszkańców Warszawy i Krakowa opowiada się za zakazem
    > sprzedaży w Europie po 2030 roku nowych samochodów benzynowych i z
    > silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
    > przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."
    >
    > Kiedyś tu wspomniałem o tym że wiodący producenci samochodów osobowych
    > jeden po drugim deklarują zaprzestanie produkcji samochodów spalinowych
    > w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego
> [...]

    Tu jest oryginalny raport, jakby co:

    https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/
    publications/2021_04_Briefing_emission_free_cars_cit
    y_survey_2021_final.pdf

    https://tinyurl.com/x6k7e6rd

  • 22. Data: 2021-04-14 07:59:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Czepiasz się ale niech ci będzie: Większość ankietowanych klientów. Co
    > prawda, nie bardzo widzę sensu robić takie testy wśród grup ludności nie
    > będących nabywcami samochodów no ale może ty wiesz lepiej :)

    Na tej samej zasadzie powinno się ustalać limity prędkości.
    Zrobić ankiety na torach wyścigowych, albo zlotach fanatyków aut.

    Reszta się nie zna, to po co ją pytać.

  • 23. Data: 2021-04-14 08:18:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 07:59:34 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Na tej samej zasadzie powinno się ustalać limity prędkości.
    > Zrobić ankiety na torach wyścigowych, albo zlotach fanatyków aut.
    >
    > Reszta się nie zna, to po co ją pytać.

    Ale błysnąłeś rozumem. Niemal jak nadir :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2021-04-14 09:09:19
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.04.2021 nadir <n...@h...org> napisał/a:

    > Czasem błąd, a czasem celowo dobrani respondenci.

    To raz, a sposób zadania pytania to dwa.

    Można zadać pytanie z gatunku, czy wszyscy powinni
    być zdrowi i bogaci. Ewentualnie, czy powinniśmy
    (jako kraj, miasto) przechodzić na ekologiczne,
    czyściutkie środki transportu.

    Natomiast gdybyś zapytał, czy Pan planuje w najbliższej
    przyszłości kupić nowoczesny elektryczny samochód...
    ale i tak ryzykujesz, że gość się chce wydać nowoczesny
    i postępowy, i odpowie "ależ oczywiście, że tak" :-)
    Przecież go to nic nie kosztuje. Ale nabyć w rzeczywistości
    - a, to już inna para kaloszy, tu o pieniądze idzie :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 25. Data: 2021-04-14 09:31:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-14 07:59, Cavallino wrote:
    > Na tej samej zasadzie powinno się ustalać limity prędkości.
    > Zrobić ankiety na torach wyścigowych, albo zlotach fanatyków aut.
    >
    > Reszta się nie zna, to po co ją pytać.

    Tania erystyka.

    Jak ustalisz limity prędkości na podstawie wypowiedzi emerytek 75+ to
    też nie będzie zbyt cudownie raczej.

    Fakty są takie że tak jak wszystko inne - jeżeli ma wyjść dobrze to
    trzeba to robić z głową, słuchając fachowców a nie lobbystów i nie
    poprzez głosowanie w ankietach.

    Inaczej wychodzi jak u niemców którzy wyłączają sobie elektrownie
    atomowe i nadrabiają braki węglem brunatnym.

    Tak jak wszystko hybrydy mają jakieś tam zalety za które trzeba
    dodatkowo zapłacić oraz wady jak większe skomplikowanie, zapewne większe
    koszty eksploatacji (w pewnych konstrukcjach i zastosowaniach być może
    równoważone mniejszym zużyciem paliwa).

    Arbitralny zakaz od 2030 jest oderwany od naszej rzeczywistości.
    Sensowniejsze byłoby działanie na rzecz faktycznej kontroli sprawności
    pojazdów i eliminowanie z dróg złomu który w myśl obecnie obowiązujących
    przepisów już od dawna nie powinien być eksploatowany. Ile więcej syfu
    emituje zajechany diesel z lejącymi wtryskami w porównaniu do nowej
    benzynówki spełniającej normę euro 6d? I jak długo takie samochody
    zostaną z nami skoro nowych już nie będzie się produkować?

  • 26. Data: 2021-04-14 10:00:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale błysnąłeś rozumem.

    Analogię wyłapałeś czy niekoniecznie?

  • 27. Data: 2021-04-14 10:02:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2021 o 09:31, m4rkiz pisze:

    > Tania erystyka.
    >
    > Jak ustalisz limity prędkości na podstawie wypowiedzi emerytek 75+ to
    > też nie będzie zbyt cudownie raczej.

    Zgadza się - o to mi właśnie chodziło.
    Naprawdę nie miałbym nic naprzeciwko limitom ustalanym w sposób który
    opisałem i też boleję, że jednak są inaczej ustalane.

> [...]
    > dodatkowo zapłacić oraz wady jak większe skomplikowanie, zapewne większe
    > koszty eksploatacji (w pewnych konstrukcjach i zastosowaniach być może

    Ale to nawet nie chodziło o hybrydy, bo to też auta spalinowe.
    Więc też by były zakazane.

  • 28. Data: 2021-04-14 10:22:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2021 17:59, Kubuś Puchatek wrote:

    > Wg. Ciebie powinni zapytać tylko na pl.misc.samochody?

    Powinni zapytac tych, ktorzy maja samochody, a nie tych ktorym sie homo
    sapiens kojarzy z homoseksualizmem.

  • 29. Data: 2021-04-14 10:27:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/04/2021 20:13, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego

    To jest takie samo pierdolenie jakby zapytac kogos czy chcialby aby
    wynaleziono skuteczny lek na wszystkie odmiany raka. Oczywiscie, ze
    kazdy by chcial aby po drogach i torach poruszaly sie tylko bezemisyjne,
    a prad sie bral tylko z OZE. Wlasciwe pytanie w ankiecie powinno
    brzmiec, co cie powstrzymuje przed zakupem auta elektrycznego i wtedy
    80% by odpowiedzialo, cena, zasieg, czas ladowania.

  • 30. Data: 2021-04-14 12:35:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 09:27:30 +0100, K wrote:
> [...]

    > brzmiec, co cie powstrzymuje przed zakupem auta elektrycznego i wtedy
    > 80% by odpowiedzialo, cena, zasieg, czas ladowania.

    Ale wiesz - tu wypadaloby, aby sie pytano o zakaz sprzedazy.
    Wiec jak ktos popiera, to sie chyba liczy, ze nastepnego diesla juz
    nie kupi.

    A jesli w ogole nie zamierza kupowac samochodu ... to tez jego prawo,
    zeby inni mu dieslami nie smrodzili :-)

    J.