  • 1. Data: 2020-07-10 05:26:36
    Temat: Co sie psuje w automacie.
    Od: s...@g...com

    Kiedys sie tu ktos klocil ze w ogolnosci automaty sie nie psuja. Dyskusja wyszla z
    okazji mocnych mercedesow.

    Tlumaczylem wtedy ze to ogolnie kiepska technologia ale nie mialem pod reka dobrego
    materialu o tym jak duzo sie w takiej skrzyni moze zuzyc i jak kiepsko sa one
    robione.

    Szczegolnie te "amerykanskie" glownie hydraulicznie sterowane z konwerterem momentu.

    Te "japonsko europejskie" sterowane elektrycznie maja mniej wad ale za to dodatek
    elektroniki robi swoje.

    I ostatnio wpadl mi w rece link do mistrza od skrzyn.

    https://www.youtube.com/watch?v=QBMvwx-pvNQ

    Milo posluchac jak gada co i jak.

    I zeby nie bylo, te skrzynie sie relatywnie latwo naprawia ale trzeba wiedziec co w
    niej zdechlo. No i za darmo nie jest...

    To takie mooje 3 grosze...

  • 2. Data: 2020-07-10 11:25:48
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >zuzyc i jak kiepsko sa one robione.
    >Szczegolnie te "amerykanskie" glownie hydraulicznie sterowane z

    A nie jest tak, ze szczegolnie te amerykanskie przejezdzaja setki tys
    mil i sie nie psuja ?

    Oczywiscie statystycznie - 99% sie nie psuje,
    jak ktos jednak kupuje auto z 200kmil na liczniku, to juz mu szansa
    rosnie.
    W USA wymienilby automata na szrocie, albo wymienil cale auto,
    u nas moze byc klopot.

> [...]

    >I zeby nie bylo, te skrzynie sie relatywnie latwo naprawia ale trzeba
    >wiedziec co w niej zdechlo. No i za darmo nie jest...

    Teraz to bym sie razej doszukal ile kosztuje wymiana sprzegla w DSG
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-07-10 13:44:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-10 05:26, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Milo posluchac jak gada co i jak.
    >
    > I zeby nie bylo, te skrzynie sie relatywnie latwo naprawia ale trzeba wiedziec co w

    Bardziej złożona od całego elektryka.

  • 4. Data: 2020-07-10 14:03:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2020 o 05:26 <s...@g...com> pisze:

    > To takie mooje 3 grosze...

    A moje 2 grosze są takie, że aktualnie mam trzeci automat
    (hydrokinetyczny) od nowości i zero problemów. Poprzednie dojeździły do
    250-300kkm zanim sprzedałem, akuualny ma 130kkm. Olej trza zmieniać i tyle.
    Drożej niż w manualu (bo zakup droższy i dodatkowe wymiany oleju) ale bez
    porównania.
    Przymierzam się do kolejnego auta i okazuje się że taki klasyczny automat
    to rodzynek, wszędzie teraz tylko "zrobotyzowane" - a to jeszcze droższe w
    eksploatacji niż automat hydrokinetyczny...

    TG

  • 5. Data: 2020-07-10 15:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-07-10 05:26, s...@g...com wrote:

    >Bardziej złożona od całego elektryka.

    No, jakbys chcial narysowac wszystkie tranzystory w procesorze
    falownika, to chyba nie tak bardziej zlozona :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-10 15:39:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz szczęście, mnie w skrzyni ZE psuło się wszystko co tylko mogło i finalnie
    naprawy kosztowały chyba więcej niż połowa ceny auta.

    -----

  • 7. Data: 2020-07-10 15:56:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-07-2020 o 15:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > No, jakbys chcial narysowac wszystkie tranzystory w procesorze
    > falownika, to chyba nie tak bardziej zlozona :-)

    Ale szansa że się zepsuje wielokrotnie większa.
    Elektronika i elektryka jest jednak mniej usterkowa od mechaniki, o
    mechatronice nie wspominając.

  • 8. Data: 2020-07-10 16:02:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:23015af6-da05-42e2-a329-8a8be557f031o@googlegr
    oups.com>
    user sczygiel pisze tak:

    > I ostatnio wpadl mi w rece link do mistrza od skrzyn.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=QBMvwx-pvNQ
    > Milo posluchac jak gada co i jak.

    tak skomplikowane i energochłonne w produkcji urządzenia
    powinny być zakazane dla osobówek ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 9. Data: 2020-07-10 16:32:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/07/2020 04:26, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Milo posluchac jak gada co i jak.
    >
    > I zeby nie bylo, te skrzynie sie relatywnie latwo naprawia ale trzeba wiedziec co w

    Nie wiem, nie mialem ale znajomy mechanik mowi, ze jak chcesz kupowac
    uzywany automat to kup Mercedesa bo szansa, ze sie szybko i drogo
    posypie jest najmniejsza w stosunku do np. Forda, Opla czy jakiegos
    wynalazku z Francji.

  • 10. Data: 2020-07-10 17:32:16

    Fri, 10 Jul 2020 15:56:04 +0200, w <re9s1k$41f$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale szansa że się zepsuje wielokrotnie większa.
    > Elektronika i elektryka jest jednak mniej usterkowa od mechaniki, o
    > mechatronice nie wspominając.

    To wszystko zależy od wykonania (no i jakości projektu).
    Budynki stoją i stoją, a Windows zawsze się wypierd***