  • 11. Data: 2020-07-10 20:31:37
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 lipca 2020 04:25:52 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > A nie jest tak, ze szczegolnie te amerykanskie przejezdzaja setki tys
    > mil i sie nie psuja ?

    Ale te na trasie czy te w miescie? ;)

    Wiesz, jak zrobione ok to w sumie tam same jakies tłoczki, kulki, uszczelnienia.
    I sie popsuc nie ma co.

    Ale zauwaz ze jak uszczelnienie czy zaworek padnie to gostek mowi ze calosc sie
    przegrzewa i ciagnie sporo ze soba.

    U nas jakos nie ma wielu warsztatow specjalizujacych sie w skrzyniach. W usa/kanadzie
    jest ich multum.

    A jakie sa realne statsy? Trudno powiedziec. Ale poszlaki wskazuja na to ze automaty
    sa bardziej awaryjne.

    :)

  • 12. Data: 2020-07-10 20:59:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-07-2020 o 17:32, r...@k...pl pisze:

    > To wszystko zależy od wykonania (no i jakości projektu).
    > Budynki stoją i stoją, a Windows zawsze się wypierd***

    Ani Windows nie jest elektroniką, ani budynek mechatroniką.
    Poza tym - u mnie Windows działa bardziej bezproblemowo niż budynki z
    ich wyposażeniem w szczególności....

  • 13. Data: 2020-07-11 15:24:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A moje 2 grosze są takie, że aktualnie mam trzeci automat
    > (hydrokinetyczny) od nowości i zero problemów. Poprzednie dojeździły do
    > 250-300kkm zanim sprzedałem, akuualny ma 130kkm. Olej trza zmieniać i tyle.
    > Drożej niż w manualu (bo zakup droższy i dodatkowe wymiany oleju) ale
    > bez porównania.
    > Przymierzam się do kolejnego auta i okazuje się że taki klasyczny
    > automat to rodzynek, wszędzie teraz tylko "zrobotyzowane" - a to jeszcze
    > droższe w eksploatacji niż automat hydrokinetyczny...

    Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia
    się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej
    nieco częściej.
    Poza tym olej do automatu niedrogi jest.

    Wartość dodana auta z automatem hydrokinetycznym: silnik z definicji
    powinien być w lepszej kondycji, niż w analogicznym aucie ze skrzynią
    ręczną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-07-11 16:52:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dodaj 1,5 l/100 km.

  • 15. Data: 2020-07-11 17:12:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia
    > się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej
    > nieco częściej.

    W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś specjalnej
    potrzeby.

    > Poza tym olej do automatu niedrogi jest.

    Olej do skrzyni automatycznej może i niedrogi, ale wymiana droga.

  • 16. Data: 2020-07-11 17:14:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-11 16:52, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dodaj 1,5 l/100 km.

    Moja np. raczej 1 l/100 km, ale skrzynia automatyczna znajduje się wyżej
    w piramidzie potrzeb Masłowa, a za to się płaci ;)

  • 17. Data: 2020-07-11 19:51:32
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 11.07.2020 o 17:12, Uncle Pete pisze:

    > Olej do skrzyni automatycznej może i niedrogi, ale wymiana droga.

    To zależy, samemu wychodzi gratis. :] I to nawet w trybie
    półdynamicznym. Tzn. spuszczasz olej z miski, uzupełniasz świeżym,
    odpalasz auto, wachlujesz powoli kilka razy R-N-D-3-2 i z powrotem,
    gasisz, znów spuszczasz i powtarzasz operację, aż zużyjesz całą bańkę
    4-litrową.
    Gorzej, gdy chcesz zmienić też filtr oleju, bo może być potrzebna
    również nowa uszczelka miski olejowej.

    Grzegorz Tomczyk

  • 18. Data: 2020-07-11 19:59:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.
    A w manualu to nawet nie wiedziałem za życia, że się wymienia.

    -----

  • 19. Data: 2020-07-11 20:03:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Racjonalizujesz.
    Swoją drogą zakładając te 1,5 l/100 km (uważam, że nawet sporo więcej w mieście) daje
    to dodatkowe 1500 litrów paliwa czyli jakieś 7
    tysięcy złotych na 100 tys. km.

    -----

  • 20. Data: 2020-07-11 20:05:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U Ciebie na podwórku pod blokiem każdy tak spuszcza??
    ;-)

    -----