  • 31. Data: 2020-07-12 07:23:27
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 11 lipca 2020 12:59:58 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.

    To jest olej. Nieco inny ale jednak ma charakterystyke oleju.

    > A w manualu to nawet nie wiedziałem za życia, że się wymienia.

    A to racja. Ale jak widac z pewnych postow to ludki maja takie pojecie o realiach ze
    w sumie smitne to jest...

  • 32. Data: 2020-07-12 07:25:46
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 11 lipca 2020 14:22:32 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.
    >
    > Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
    > 30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe świece co
    > 20K... Nie mam czasu się nudzić. :)

    Hehe, umowmy sie ze te auto nie jest reprezentatywne dla naszego rynku ani dla rynku
    amerykanskiego :)

    Tyle to ja nawet w malaczu nie musialem smarowac. Choc zwrotnice sie smarowalo
    relatywnie czesto :)

  • 33. Data: 2020-07-12 07:42:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie, to jest płyn hydrauliczny.

    -----

  • 34. Data: 2020-07-12 09:21:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-11 o 20:26 +0100, PiteR napisał:
    > in <news:20200711212231.7872b3f4@mateusz>

    > To już uciążliwe, 10k szybko mija i trzeba dłubać.

    E tam, wał akurat jest bezproblemowy, wystarczy przyłożyć pistolet,
    wcisnąć smar w breather i gitara. Najbardziej upierdliwa jest wymiana w
    skrzyni transferowej, z racji słabego dostępu do wlewu (trzeba
    posiłkować się wężykiem i strzykawą).

    Mateusz

  • 35. Data: 2020-07-12 09:24:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-11 o 20:24 +0100, PiteR napisał:
    > in <news:20200711205321.740abfc4@mateusz>

    > W jakim samochodzie?

    Podałem niżej. Łada 21214.

    Nie ma cienia wątpliwości. https://bit.ly/38Od4kZ

    > W technice z 2000r nie przewiduje się wymian w skrzyni.

    A jednak.

    Mateusz

  • 36. Data: 2020-07-12 10:09:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.
    >
    > Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
    > 30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe świece co
    > 20K... Nie mam czasu się nudzić. :)

    Właśnie podejrzewałem, że to będzie Niva, bo kiedyś wspominałeś, że ją
    masz. Ale zgodzisz się chyba że to nie jest typowy samochód w 2020 roku.
    Nawet w 2000 roku :)

  • 37. Data: 2020-07-12 10:12:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2020 11:31:37 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Ale te na trasie czy te w miescie? ;)

    W NY taksowek mnostwo i chyba wszystkie w automacie :-)

    > Wiesz, jak zrobione ok to w sumie tam same jakies tłoczki, kulki, uszczelnienia.
    > I sie popsuc nie ma co.

    Uszczelka potrafi sie popsuc.

    > Ale zauwaz ze jak uszczelnienie czy zaworek padnie to gostek mowi ze calosc sie
    przegrzewa i ciagnie sporo ze soba.

    > U nas jakos nie ma wielu warsztatow specjalizujacych sie w skrzyniach. W
    usa/kanadzie jest ich multum.

    Naprawde takie multum?

    Czy raczej - naprawa jest kosztowna, nawet jesli to tylko uszczelka,
    oplaca sie robic tylko w miare nowym i drogim aucie.
    Reszta wstawi skrzynie ze szrotu, albo zmieni samochod.

    Dodaj czesta w USA gwarancje na "drivetrain" np na 100k mil ..

    > A jakie sa realne statsy? Trudno powiedziec. Ale poszlaki wskazuja na to ze
    automaty sa bardziej awaryjne.

    To ile marek w Polsce daje gwarancje na 160kkm ? :-)

    Ale to w sumie o niczym nie swiadczy, moze o bardziej pragmatycznym
    podejsciu Amerykanow i wierze w marki u Europejczykow.

    J.

  • 38. Data: 2020-07-12 11:24:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 10:09:44 +0200, Uncle Pete napisał(a):

    > Właśnie podejrzewałem, że to będzie Niva, bo kiedyś wspominałeś, że ją
    > masz. Ale zgodzisz się chyba że to nie jest typowy samochód w 2020 roku.
    > Nawet w 2000 roku :)

    A jak mialem sierre, to tylko olej w silniku wymienialem, raz moze w
    skrzyni tak tylko "bo ludzie mowia, ze lepiej" :-)

    Zreszta we wszystkich samochodach tak, sierre podaje bo tez miala wał
    i most ...

    J.

  • 39. Data: 2020-07-12 12:12:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200712092424.0bd7029b@mateusz>

    > Podałem niżej. Łada 21214

    daj mi szansę, 2 minuty różnicy ;)

    > Nie ma cienia wątpliwości. https://bit.ly/38Od4kZ

    ale fajoskie gałeczki

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 40. Data: 2020-07-12 13:42:03
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-12 07:06, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pokaż.
    > Na moim jest "Fluid" ("ATF").
    > No ale pewnie Amerykanie się nie znają.

    https://www.motochemia.pl/images/Orlen_Hipol_ATF_IID
    _5L.jpg

    Polacy widocznie też się nie znają. Trollować to trzeba umieć ;)