eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Co sie psuje w automacie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 21. Data: 2020-07-11 20:49:08
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-11 19:59, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie olej, lecz płyn, i licz za 5-6 litrów.

    A czemu wtedy na opakowaniu piszą "olej do przekładni automatycznych"?


  • 22. Data: 2020-07-11 20:51:16
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-11 20:03, ąćęłńóśźż wrote:
    > Racjonalizujesz.
    > Swoją drogą zakładając te 1,5 l/100 km (uważam, że nawet sporo więcej w
    > mieście) daje to dodatkowe 1500 litrów paliwa czyli jakieś 7 tysięcy
    > złotych na 100 tys. km.

    Racjonalizuję: dopłacam za komfort. A latem włączam klimę, to jeszcze
    jakieś 0,5-1 l/100.


  • 23. Data: 2020-07-11 20:53:21
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-11 o 17:12 +0200, Uncle Pete napisał:
    > > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej
    > > wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni
    > > ręcznej raczej nieco częściej.
    >
    > W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
    > specjalnej potrzeby.

    W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
    oleju silnikowego). I tak robię.

    Mateusz


  • 24. Data: 2020-07-11 21:10:19
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    >> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
    >> specjalnej potrzeby.
    >
    > W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3 wymiany
    > oleju silnikowego). I tak robię.

    Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach
    nie każą wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie twierdzą,
    że jednak trzeba).


  • 25. Data: 2020-07-11 21:22:31
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-11 o 21:10 +0200, Uncle Pete napisał:
    > >> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
    > >> specjalnej potrzeby.
    > >
    > > W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3
    > > wymiany oleju silnikowego). I tak robię.
    >
    > Jaki to samochód? Wielu producentów nawet w automatycznych skrzyniach
    > nie każą wymieniać olej (aczkolwiek wszyscy mechanicy zgodnie
    > twierdzą, że jednak trzeba).

    AvtoVaz, LADA 2121, rocznik 2000.

    Olej silnikowy co 10K, skrzynia biegów + skrzynia transferu + mosty co
    30K, smarowanie wału co 10K, płyn chłodniczy co 60K, nowe świece co
    20K... Nie mam czasu się nudzić. :)

    Mateusz


  • 26. Data: 2020-07-11 21:24:38
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200711205321.740abfc4@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    >> > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej
    >> > wymienia się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w
    >> > skrzyni ręcznej raczej nieco częściej.
    >>
    >> W skrzyni ręcznej raczej w ogóle się nie wymienia bez jakiejś
    >> specjalnej potrzeby.
    >
    > W moim aucie producent nakazuje wymianę co 30 tys. km (tj. co 3
    > wymiany oleju silnikowego). I tak robię.

    W jakim samochodzie? Czy to na pewno zwykła skrzynia mechaniczna?
    W technice z 2000r nie przewiduje się wymian w skrzyni.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks


  • 27. Data: 2020-07-11 21:26:37
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:20200711212231.7872b3f4@mateusz>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > smarowanie wału co 10K

    To już uciążliwe, 10k szybko mija i trzeba dłubać.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks


  • 28. Data: 2020-07-12 07:04:57
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czasem komfort (łatwiej SMS-y pisać prawą ręką i laskę za kolano przytrzymać), czasem
    wqrw.


    -----
    > dopłacam za komfort.


  • 29. Data: 2020-07-12 07:06:11
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pokaż.
    Na moim jest "Fluid" ("ATF").
    No ale pewnie Amerykanie się nie znają.


    -----
    > A czemu wtedy na opakowaniu piszą "olej do przekładni automatycznych"?


  • 30. Data: 2020-07-12 07:21:36
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 11 lipca 2020 08:24:41 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2020-07-10 o 14:03, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > > W dniu .07.2020 o 05:26 <s...@g...com> pisze:
    > >
    > >
    > >> To takie mooje 3 grosze...
    > >
    > > A moje 2 grosze są takie, że aktualnie mam trzeci automat
    > > (hydrokinetyczny) od nowości i zero problemów. Poprzednie dojeździły do
    > > 250-300kkm zanim sprzedałem, akuualny ma 130kkm. Olej trza zmieniać i tyle.
    > > Drożej niż w manualu (bo zakup droższy i dodatkowe wymiany oleju) ale
    > > bez porównania.
    > > Przymierzam się do kolejnego auta i okazuje się że taki klasyczny
    > > automat to rodzynek, wszędzie teraz tylko "zrobotyzowane" - a to jeszcze
    > > droższe w eksploatacji niż automat hydrokinetyczny...
    > >
    >
    > Weź jeszcze poprawkę na to, że w automacie (klasycznym) olej wymienia
    > się raz na 100 tys. km, albo i 100 tys. mil, a w skrzyni ręcznej raczej
    > nieco częściej.

    Oj farmazonisz.
    Wymiana oleju z automatach to blizej 70kkm (tak pisze w aktualnym manualu chevroleta
    impala 2020). W starszych bylo nawet czesciej.
    Przy czym mamy tu na mysli takie skrzynie jak w filmiku z linka. Nie takie
    zrobotyzowane.

    W recznej sie olej wymienia jak cos sie w niej zepsuło i trza rozebrac. Normalnie sie
    nie wymienia. No chyba ze zrobila 500kkm i ktos chce jej zrobic dobrze albo ją
    obejrzec jak sie zachowuje. W praktyce jak biegi wchodza ok to sie nic nie rusza.

    Przyczyna jest prosta, automaty sie grzeja a reczne i robotyzowane nie bardzo.

    > Poza tym olej do automatu niedrogi jest.
    >

    Taaaa, do recznej jest tanszy. I mniej go schodzi.

    > Wartość dodana auta z automatem hydrokinetycznym: silnik z definicji
    > powinien być w lepszej kondycji, niż w analogicznym aucie ze skrzynią
    > ręczną.
    >

    No, ale skrzynie za ten czas naprawiac bedziesz dwa razy :)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: